Re: Gęsie pipki

Data: 2017-11-17 20:55:27
Temat: Re: Gęsie pipki
Od: XL <i...@g...pl>

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> Dnia 2017-11-17 18:47, obywatel XL uprzejmie donosi:

en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

> A koszenila...

Poprawiam - czerwień koszenilowa.

> to może w kieleckim jest ketchupie.

Może.
Sprawdź kielecki.

> A można po prostu ogarnąć żarcik: świeży pomidor vs. przetwór z pomidora.

Cóż tu ogarniać?
Tylko jak się samemu ów przetwór zrobi, to czerwieni koszenilowej zero.
W przeciwnym przypadku...
Ale co tam sama czerwień - tyle tego!
http://www.ptfarm.pl/pub/File/Bromatologia/2012/4/BR
%204-2012%20s.%201157-1165.pdf