Re: Gęsie pipki

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Gęsie pipki
From: XL <i...@g...pl>
Date: 16 Nov 2017 11:52:58 GMT

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> Cześć!
>
> Oczywiście potrawa "kosher":
>
> https://smaker.pl/przepis-gesie-zoladki-gesie-pipki,
28607,jacula1.html

> Kiedyś wykonałem w wersji z programu Makłowicza (bardzo podobna fo
> podlinkowanej).
> Dość smaczne

Zrób to - poznasz prawdziwe walory kulinarne gęsich żołądków (i nie tylko):
https://www.salon24.pl/u/tanie-gotowanie/520891,konf
itowane-zoladki-gesie

Robiłam już wiele razy. Także spore partie wekuję. Mąż zabiera na ryby albo
ofiarowuję bliskim w prezencie. Już obrosły legendą :-))
M A S E Ł K O.
P O E Z J A.
D E L I C J E.

PS. Podpowiedź: świeże żołądki gęsie, połówki, idealnie oczyszczone i
równiutko ułożone na tackach po 6 lub 8 sztuk (jakiś czas temu kupowałam,
to liczby nie pomnę) oraz gęsi tłuszcz mrożony w porcjach a'1kg znajdziesz
w Makro.
Tłuszcz rozmrażasz, rozluźniasz kawałki, opcjonalnie dodatkowo je niedbale
rozdrabniasz - i podgrzewasz na małym ogniu, bez smażenia. Po kilkunastu
minutach wyjmujesz ,,skwarki" i możesz zaczynać konfitowanie.

--
XL