Re: Gęsie pipki

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Gęsie pipki
Date: Thu, 16 Nov 2017 14:24:41 +0100

W dniu .11.2017 o 12:52 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
28607,jacula1.html

> Zrób to - poznasz prawdziwe walory kulinarne gęsich żołądków (i nie
> tylko):
> https://www.salon24.pl/u/tanie-gotowanie/520891,konf
itowane-zoladki-gesie

> [...]
> D E L I C J E.
>

> PS. Podpowiedź: świeże żołądki gęsie, połówki, idealnie oczyszczone i
> równiutko ułożone na tackach po 6 lub 8 sztuk (jakiś czas temu kupowałam,
> to liczby nie pomnę) oraz gęsi tłuszcz mrożony w porcjach a'1kg
> znajdziesz
> w Makro.
> Tłuszcz rozmrażasz, rozluźniasz kawałki, opcjonalnie dodatkowo je
> niedbale
> rozdrabniasz - i podgrzewasz na małym ogniu, bez smażenia. Po kilkunastu
> minutach wyjmujesz ,,skwarki" i możesz zaczynać konfitowanie.

Podrzuciłem te pipki ze względu na wątek o cyckach gęsich :)

Konfitowanie jest rewelacyjnym sposobem obróbki, produkty wychodzą
rewelacyjne. Oczywiście, jeśli się do tego nadają.
Istotne, że coraz rzadziej się u nas konfituje, choć to tradycyjny i
częsty w staropolskiej kuchni proceder.
Ponieważ przez te pipki nie zostałem powalony na kolana, przepis z twojego
linku prawie na pewno będzie lepszy.

A kto próbował frytek wstępnie "konfitowanych" przed zrumienieniem, ten
docenia różnicę :)

--
Trefniś