Pasteryzacja w piekarniku..

1. Data: 2006-09-23 10:25:13

Temat: Pasteryzacja w piekarniku..
Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie.
Dotychczas robiłem to w kociołku z woda.
Robił ktos z Was w piekarniku? jezeli tak , to w jakiej temp i jaki czas?

--
gruby

żeby mi sie tak chciało, jak mi sie nie chce..

2. Data: 2006-09-23 17:16:00

Temat: Re: Pasteryzacja w piekarniku..
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruby <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> No własnie.
> Dotychczas robiłem to w kociołku z woda.
> Robił ktos z Was w piekarniku? jezeli tak , to w jakiej temp i jaki czas?

Nie robiłam. Ale tak na chłopski rozum /czyli w moim przypadku - babski/ -
trzebaby pasteryzować w temp. 100 - 120 stopni /bo chyba lepiej trochę za
dużo, niż za mało/ tyle samo czasu co w kociołku, licząc od zagotowania się
zawartosci słoików.

Ania

3. Data: 2006-09-23 21:14:03

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> [...]
> lepiej trochę za dużo, niż za mało/ tyle samo czasu co w kociołku,
> licząc od zagotowania się zawartosci słoików.

dzieki.. do takich samych wniosków doszedłem po próbach:-))

4. Data: 2006-09-24 11:17:28

Od: "Wieczorek Grz." <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23.9.2006 23:14, in article ef482j$4tj$...@n...onet.pl, "Gruby"
<g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

Ale pasteryzacja to konserwowanie temperatura ok 70 st C wiec jak tu mowic o
zagotowanu

Poza tym o jaki produkt konkretnie chodzi?

5. Data: 2006-09-24 12:16:38

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wieczorek Grz." <d...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> Ale pasteryzacja to konserwowanie temperatura ok 70 st C wiec jak tu mowic
> zagotowanu
>
> Poza tym o jaki produkt konkretnie chodzi?

pasteryzuję pasztety w piekarniku, słoiki o pojemności 0,5 l z pasztetem
pasteryzuję w temperaturze 150 st C przez 1,5 godziny.
Trzymają się bardzo dobrze, to samo robiłem z mięsem wieprzowym, taki
gulasz w sosie własnym.

Podpatrzyłem to kiedyś u pani która prowadziła gospodarstwo agroturystyczne
i ze swojej hodowli miła przetwory wieprzowe.

Polecam wypróbowany i sprawdzony sposób
Jędrek

6. Data: 2006-09-24 12:42:08

Od: "Wieczorek Grz." <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24.9.2006 14:16, in article ef5sv5$66v$...@n...onet.pl, "ABC"
<a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
> Podpatrzyłem to kiedyś u pani która prowadziła gospodarstwo agroturystyczne
> i ze swojej hodowli miła przetwory wieprzowe.

W takim razie idzie o sterylizacjje, ktora w warunkach przemyslu spozywczego
przeprowadza sie w tzw autoklawach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sterylizacja_(technolog
ia)

Co do przetworow miesnych (konserwy, sloje) chodzi o wyjalowienie calej masy
a przede wszystkim o zabicie przetrwalnikow bakt beztlenowych - glownie
clostridium botulinum

Wiec warunki sterylizacji musza miec miejsce rowniez w punkcie najbardziej
oddalonym od sciianki opakowania czyli z reguly w centrum geometrycznym

A wiec czas obrobki w piekarniku o temp 150 st C zalezy od

- wydajnosci cieplnej piekarnika
- masy calkowitego zaladunku piekarnika
- ksztaltu I rozmiarow opak jedn
- przewodnictwa cieplnego opakowania
- przewodnictwa cieplnego masy produktu

Z tego wynika ze konserwowanie przetworow spozywczych ktorych ani kwasowosc
ani zaw cukru czy soli nie zostala znacznie podniesiona jest procesem
skomplikowanym I w war. domowych ryzykownym

Bo ... Jezeli w centrum opakowania ostatecznie temp osiagnie przykladowo
zaledwie 92stC I to w dodatku zaledwie przez 4,5minuty to zagrozenie ze
bakterie produkujace toksyny rozwina sie w masie produktu jest znaczne ...

Oczywiscie mozna np zostawic taki proces na 6, 8 czy 12 h zeby miec "prawie
pewnosc" ... Ale czy to sie kalkuluje I czy ma sens?

Ja nabywszy na studiach tzw "zboczenie zawodowe" wybilem z glowy moim
rodzicom robienie zalew gulaszowych na urlop I innych takich wynalazkow

7. Data: 2006-09-24 12:56:45

Od: "ABC" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nabywszy na studiach tzw "zboczenie zawodowe" wybilem z glowy moim
> rodzicom robienie zalew gulaszowych na urlop I innych takich wynalazkow
>
> Pozdrawiam

to szkoda bo musisz jeść te g........a ze sklepu
Jędrek

8. Data: 2006-09-24 16:32:13

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

próbowałem raz z kompotem z czereśni. na blache woda i na to słoiki.
niestety woda wyparowała, a słoik pękł. kompot się wylał na blache i też
wyparował. reszta sloików przykleiła się do tego odparowanego kompotu tak,
że trzeba je było "odbić", czyli zniszczyć.
zatem drugi raz nie próbowałem i robie tradycyjnie

9. Data: 2006-09-24 16:47:41

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ABC <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ef5vaa$clq$...@n...onet.pl...

> to szkoda bo musisz jeść te g........a ze sklepu
> Jędrek

Jędrek - nie kpij, bo chyba nie rozumiesz/przeczytałeś całości.
Przeciwstawiasz sobie świeże gulasze i konserwy.
A jako ideał proponujesz rosyjską ruletkę w swoim wykonaniu
"będzie botulina czy nie będzie?".
ABC proponuje jeść _świeże_ .

Jeszcze raz - z mięsnych produktów lepiej nie robić domowych konserw.
Mięso nie jest produktem sezonowym. Kup lepiej mięso w sklepie
i zjedz je natychmiast. Jeśli nie - kup _konserwę_
Czy Ty nie mylisz pomidorów z wołowiną?
:-)

Ja sam robię w domu co mogę (chleb np. piekę od 4 lat, a i kiełbasę
robiłem), ale nie popadajmy w przesadę.

Zdrówka - Wojtek H.

10. Data: 2006-10-01 14:54:10

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> że trzeba je było "odbić", czyli zniszczyć.
> zatem drugi raz nie próbowałem i robie tradycyjnie

A po co woda na blache??? Przetwory od lat robie w piekarniku i nigdy nic
nie peklo...

Iwona
//Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac.//
Cyceron
www.kociszce.ao.pl

Na zdrowie!
S!!!!