Peterhoff,Maibach,Bohmann,Peterhof,Bergnerf-garnki,szybkowary-warto?

1. Data: 2007-01-23 14:13:57

Temat: Peterhoff,Maibach,Bohmann,Peterhof,Bergnerf-garnki,szybkowary-warto?
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Planuję(może nie jednovcześnie) kupno szybkowara,garnka do gotowania na
parę,komplet garnków stalowych.
Wiem,że dobre są Berghoff,ale jakoś nie podobają się mi i nie wiem,czy warte
swojej ceny?
Gotuje codziennie dla 5 osobowe rodziny,czasu mam mało,dobry byłby
szybkowar,ale miałam (złe) doświadczenia ze starego typu szybkowarami,trochę
boję się ich używać:(

Jakiej firmy szybkowar warto kupić i jakiej objętości przy takiej rodzinie?
L.

2. Data: 2007-01-23 14:29:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Secretgarden" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
> szybkowarami,trochę
> boję się ich używać:(
>
> Jakiej firmy szybkowar warto kupić i jakiej objętości przy takiej

Już ponad trzydziesci lat mam komplet szybkowarów węgierskiej KUKTY i
doskonale służą. Nie wolno gotować potraw mącznych, strączkowych, mleka i
innych kipiących. Nie mogą w zasadzie być wypełnione wyżej niż 5cm do
krawędzi.
Jedyny szybkowar (też węgierski) jaki popsuła mi żona nie dbając o w/w
zasady - wylot się zatkał i pokrywa odskoczyła rozdymając się i wyginając
krawędzie garnka, które ją trzymały, zaś zawartość wylądowała na suficie.
Szybkowar zamykamy dopiero, gdy zawartość się zagotuje (szybciej niż pod
ciśnieniem i zmniejszamy dopływ ciepła, na tyle by się gotowało (musi być
struga pary z zaworu).
Jeżeli kupisz duży szybkowar z wkładkami do gotowania na parze nie będziesz
musieć kupować parowara, wtedy wystarczy wlać wody, aby nie sięgała dna
dolnej wkladki - włożyć wszystkie i zagotować wodę, zakryć, po parunastu
minutach wystarczy wstawić ganek do zlewu, polać pokrywę zimną wodą i kiedy
pokrywa się zassie otworzyć i sprawdzić stopien ugotowania (uparowania), gdy
za mało - zamknąć i ponownie postawić na kilka minut na płytę.

3. Data: 2007-01-23 14:36:48

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Secretgarden" <s...@t...pl> wrote in message
> Planuję(może nie jednovcześnie) kupno szybkowara,garnka do gotowania na
> parę,komplet garnków stalowych.

Przede wszystkim garnki, które mają metalowe uszy przyspawane do boków i
o grubych ściankach bocznych - szajz ma cienkie ścianki przypalające się, a
to psuje smak potraw, nie pomagają zwielokrotnione warstwy dna - można
powiedzeć, że są trzy i więcej denne!!! :-P)))
Podobnie pokrywy - też powinny mieć metalowe ucho. W takich garnkach
można obrabiać potrawy w piekarnikach. Nie dajcie się nabrać na wytrzymałość
tworzyw sztucznych w wysokich temperaturach.
Jezeli powłoki to tylko tytanowe, teflon diabli szybko biorą...

4. Data: 2007-01-23 15:10:11

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message
> Podobnie pokrywy - też powinny mieć metalowe ucho. W takich garnkach
> można obrabiać potrawy w piekarnikach. Nie dajcie się nabrać na
> wytrzymałość tworzyw sztucznych w wysokich temperaturach.

Moje Bergner maja srubki do odkrecenia plastikowej czesci ucha.poza tym
sobie chwale, bo energooszczedne - mozna zagotowac potrawe, wylaczyc, wyjsc
na dwie godziny, po powrocie wszystko miekkie.

pozdr

cherokee

5. Data: 2007-01-23 16:13:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
> sobie chwale, bo energooszczedne - mozna zagotowac potrawe, wylaczyc,
> wyjsc na dwie godziny, po powrocie wszystko miekkie.

Jak widzisz, nie piszę jakiej firmy, tylko jakie kryteria praktyczne powinny
decydować o tym, co wybrać...

6. Data: 2007-01-23 23:17:58

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokrywa się zassie otworzyć i sprawdzić stopien ugotowania (uparowania), gdy
> za mało - zamknąć i ponownie postawić na kilka minut na płytę.

Nie widziałam szybkowaru z kilkoma wkładkami,najwyżej z jedna,która firma
takie produkuje?
L.

7. Data: 2007-01-24 09:05:40

Od: "Panslavista a vista" <s...@p...polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:ep58g4

> Moje Bergner maja srubki do odkrecenia plastikowej czesci ucha.

Biedactwo.

Panslavista a vista
miłosnik Syli i motyli

8. Data: 2007-01-24 09:10:27

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista a vista" <s...@p...polska.pl> wrote in message

> miłosnik Syli i motyli

Widać ślady, to motylica - buduj pieczarkę, chyba że na krem...

PIEROGI !!!
Blender ręczny czy kielichowy??
Gdzie najlepiej zamowic szafki kuchenne
Robot kuchenny- jaki?