Piasek?

1. Data: 2003-07-23 09:32:53

Temat: Piasek?
Od: "Ewa K." <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, od dawna juz poczytuje sobie grupe i wiele przepisow juz wpisalam na
stale do mojej kuchni ale jakos nigdy nie mialal okazji sie ujawnic. Tym
razem jednak mam pytanko. W piatek zamierzam zrobic torta imieninowego w
postaci piaskownicy. Problem polego na tym ze nie bardzo mam pomysl z czego
zrobic piasek :(. Czy ktos ma moze jakies pomysly. Myslalam o mielonych
orzechach ale nie jestem do konca przekonana. Bede wdzieczna za wszelkie
podpowiedzi.
Ewa

1. Data: 2003-07-23 10:01:48

Temat: Re: Piasek?
Od: "Ewa K." <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi wizualnie najbardziej pasowalby zolty/brazowy cukier. No ale nie
> wiem, czy sie nada.

a jest cos takiego w sprzedazy? czy moze zwykly czyms barwic?

1. Data: 2003-07-23 10:03:00

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa K. wrote:
> [...]
> podpowiedzi.
> Ewa

Mi wizualnie najbardziej pasowalby zolty/brazowy cukier. No ale nie

Pozdrawiam, Maria

1. Data: 2003-07-23 10:35:05

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa K. wrote:

> a jest cos takiego w sprzedazy? czy moze zwykly czyms barwic?

Tak, jest w sprzedazy, np firmy Diamont, czy jakos tak, w tekturowych
pudelkach. Jest drozszy od zwyklego cukru (ale zdrowszy chyba i
fajniejszy w smaku)

Maria

1. Data: 2003-07-23 12:06:16

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma moze jakies pomysly. Myslalam o mielonych
> orzechach ale nie jestem do konca przekonana. Bede wdzieczna za wszelkie
> podpowiedzi.
> Ewa
Moze je przygotuj, jak to bylo sugerowane w poscie nizej:
http://www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014.html?group
=pl.rec.kuchnia&tid=91798

i uzyj tegoz karmelu do przyklejenia "piasku"?

Iza

1. Data: 2003-07-23 13:09:12

Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja bym wzięła sezam - zdrowszy i fajny smaczek
koneserka

1. Data: 2003-07-23 13:48:38

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Jul 2003 12:35:05 +0200, Maria wrote:

> Tak, jest w sprzedazy, np firmy Diamont, czy jakos tak, w tekturowych
> pudelkach. Jest drozszy od zwyklego cukru (ale zdrowszy chyba i
> fajniejszy w smaku)

O ile pamiętam, to cukier Diamanta to cukier karmelizowany, więc bez
żadnych dodatkowych wartości odżywczych czy smakowych. Wygląda
rzeczywiście podobnie do cukru trzcinowego nierafinowanego - który
bardziej bym polecał:)

Ale mogę się mylić:)

BTW - jeszcze raz się przywitam: Cześć.
Czy muszę podać jakiś przepis?

:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
*Life is too complex for oral communication*

1. Data: 2003-07-23 16:24:28

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jul 2003 15:48:38 +0200, Waćpanna lub Waćpan Marek Bieniek, w
wiadomości <1...@a...coca.cola> zawarł, co następuje:

> BTW - jeszcze raz się przywitam: Cześć.

<przecieranie oczek>
O :) Cześć
</przecieranie oczek>

> Czy muszę podać jakiś przepis?

Najlepiej na kawę po irlandzku :>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Zdjęcie z wyjątkowo głupim wyrazem twarzy, ale z firmową kartką:

1. Data: 2003-07-23 17:22:32

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Jul 2003 18:24:28 +0200, Ti`Ana wrote:

> Najlepiej na kawę po irlandzku :>

Potrzebne są:
- Irlandzka Whiskey. Koniecznie irlandzka. Inna będzie pachnieć torfem,
a przecież nie o to chodzi. Ja do tej pory robiłem tylko z Jamesonem.
- Tzw. prawdziwa kawa (znaczy mielona, nie instant)
- Smietanka 30%
- Opcjonalnie cukier puder
- Ekspres do kawy (ciśnieniowy tylko wchodzi w grę) lub takie aluminiowe
ustrojstwo do robienia kawy po włosku;)
- Mikser elektryczny lub inne cóś w tym rodzaju
- Brązowy cukier trzcinowy (nierafinowany) - koniecznie taki, nie jakieś
karmelizowane cóś. Chodzi o smak i aromat.

Do pękatego kieliszka o pojemności ok. 200 - 250 ml wlewam około 40-50
ml whiskey. Skrajni ortodoksi wleją 50 ml;) Do tego wsypuję 2 łyżeczki
brązowego cukru i mieszam, żeby sie troszkę chociaż rozpuściło.
W ekspresie robię najlepszą kawę jaka jest dostępna w okolicy:) Jeśli
nie ma nic lepszego - zielony Jacobs will do. Jeśli mam bardzo dobry
ekspres ciśnieniowy do dyspozycji - robię klasyczne espresso - sprawdza
się.
W międzyczasie ubijam śmietankę. Jeśli serwuję kawę kobiecie - z reguły
dodaję nieco cukru - pudru pod koniec ubijania. Wstawiam do lodówki, co
by się schłodziła.
Kiedy mam gotową kawę - dopełniam kieliszek do ok. 3/4. Jeśli używam
espresso - dopełniam wrzątkiem. Mieszam, żeby cukier całkiem się
rozpuścił.
Na kawę ostrożnie nakładam ubitą śmietanę, tak, aby jej poziom sięgał
krawędzi kieliszka. Podaję. Kawę należy pić przez zimną śmietankę, nie
mieszać:) Wrażenia gwarantowane:) Doc pił kawę niestety ze śmietaną z
aerozolu - inna klasa doznań:)

Z Jamesonem wychodzi z tego eliksir o smaku waniliowo - kakaowo -
czekoladowo - toffi - kawowym. Może troche przesadzam... ;) Ci, co lubią
Bailey's - na pewno docenią.

Może nie jest to w pełni klasyczny przepis, ale mnie tak najlepiej
wychodzi:)

1. Data: 2003-07-23 21:05:58

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

> [...]
> Bailey's - na pewno docenią.
>
> Może nie jest to w pełni klasyczny przepis, ale mnie tak najlepiej

Jeny.. od samego czytania slinka mi pociekla:)))))

Ta widze na chlodniejsze wieczory... a na upaly?
Czy wersja z kawa schodzona(kawa mrozona) wyszlaby rownie smacznie?

I jakie to sa te najlepsze kawy? Jak bede robic chcialabym coby bylo to
najlepsiejsze jakie moze byc:)

Marta - znowu z granatowym od jagodzianek jezykiem :)

RE: chwalesie
Pomocy w sprawie ciasta
Kuchnia a prawa autorskie.
zupa jarzynowa