Co z porzeczek?

1. Data: 2003-07-23 09:34:29

Temat: Co z porzeczek?
Od: "Ewa K." <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz pytam to juz. Dzis wieczorkiem zostane obdarowana spora iloscia
czerwonych porzeczek. Co z tego mozna zrobic? Bo na surowo takiej ilosci to
chyba nie dam rady pochlonac. Mrozic, zaprawiac, jak?
Ewa

1. Data: 2003-07-23 13:29:10

Temat: Re: Co z porzeczek?
Od: "Joasia" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czerwonych porzeczek. Co z tego mozna zrobic? Bo na surowo takiej ilosci
> chyba nie dam rady pochlonac. Mrozic, zaprawiac, jak?

Z porzeczek mozna zrobic nalewke porzeczkowa, cud miod!
1 kg porzeczek
1 kg cukru
1 litr spirytusu
1/2 litra wodki
Wszystko do sloja, zakrecic i zostawic na miesiac. Codziennie nalezy
potrzassnac.
Przepis nie moj ale mamy kolezanki. Ale naleweczka wychodzi super. I mocna
ze hej :))
Pozdrawiam
Joasia

1. Data: 2003-07-24 05:56:19

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuje ciasto. Zrobilam je juz 3 razy... Przeps Busi chyba,byl
podawany na grupie.:
Jedna uwaga - ciasto duzo lepsze nastepnego dnia, bo swiezo po upieczeniu
jest niesamowicie kwasne. Doskonale z bita smietana :)
A, druga uwada - uwazam, ze lepiej piec w duzej foremce, by ciasto nie bylo
zbyt wysokie, bo jest na dole za suche. Jak niższe, to porzeczki ładnie się
rozrzucaja po niemal calej jego grubosci. Raczej wilgotny wypiek.

Pozdrawiam
Sasannka

"Wczoraj miałam dostęp do wielu owoców ( jagody, maliny, czereśnie i
czerwona
porzeczka). Robiąc przetwory naszła mnie ochotę na ciasto, zrobiłam je na
oko z porzeczkami.
A oto proporcje:

5 jajek
1,5 szklanki cukru
2 szklanki mąki pszennej
1 budyń / miałam wiśniowy (ja dodalam waniliowy)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki oleju
cukier waniliowy

Jajka ubiłam z cukrem, dodałam budyń, mąkę, proszek do pieczenia, olej,
cukier waniliowy.
Ciasto wlałam do wysmarowanego tłuszczem i posypanym bułką tartą ( tylko
to miałam pod ręką) prodiża.na wierzch posypałam owocem czerwonej porzeczki,
tak by przykryło całość.Porzeczka jest lekka i nie powpada do środka. Piec
50-55 minut. Można później posypać cukrem pudrem, ale nie miałam tego pod
ręką akurat.
Ciasto wyrosło dość wysokie , było miękkie i puchate.
Dziś nie zostało mi nawet kawałka ;-) "

1. Data: 2003-07-24 08:29:43

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie raz juz sie zastanawialem - dlaczego ludzie robiac nalewke ze spirytusem
dodaja jeszcze wodke (ktora w moim mniemaniu oczywiscie) ma gorszy smak, to
czy nie lepiej dodac troche wiecej spirytusu i wody?

Piasek?
RE: chwalesie
Pomocy w sprawie ciasta
Kuchnia a prawa autorskie.