Piec C.O. "PRDOM TERMET"

1. Data: 2006-02-12 11:15:19

Temat: Piec C.O. "PRDOM TERMET"
Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od pewnego czasu zauwazylem, ze wystepuje problem z moim piecem C.O.
Jest to "PREDOM TERMET" dwufunkcyjny, ma juz swoj wiek :-(
Zaczyna spadac cisnienie, na poczatku dopuszczalem wode, ale okazalo sie, ze
woda nigdzie nie ucieka.
Kilka razy dopompowywalem powietrze pompka z cisnieniomierzem. Ma byc 1 a
juz "dobilem" do 1,5.
Wyglada to tak: jak piec nie grzeje C.O. jest zimny, to na cisnieniomierzu
jest 0, ale jak tylko woda w C.O. nabierze odpowiedniej temperatury na
cisnieniomierzu wzrasta do 2!!!
Moze ktos z Grupowiczow mi poradzi, co zrobic z tym fantem.
Z gory dziekuje za kazda pomoc.
StGo

2. Data: 2006-02-12 12:37:30

Temat: Re: Piec C.O. "PRDOM TERMET"
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

StGo napisał(a):
> [...]
> cisnieniomierzu wzrasta do 2!!!
> Moze ktos z Grupowiczow mi poradzi, co zrobic z tym fantem.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

3. Data: 2006-02-12 12:40:21

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

StGo napisał(a):
> [...]
> Wyglada to tak: jak piec nie grzeje C.O. jest zimny, to na cisnieniomierzu
> jest 0, ale jak tylko woda w C.O. nabierze odpowiedniej temperatury na

Ja miałem podobne objawy przy padniętym czujniku ciśnienia.
Wymieniali dwa razy, bo ten wymieniony za pierwszym razem też nawalał.

P.S.
Przepraszam za poprzedni post bez treści. Może ktoś wie jak zrobić
"cancel'a" na news.gazeta.pl? Mi wypisuje thunderbird że nie można
skasować, bo wiadomość nie została wysłana przeze mnie.

4. Data: 2006-02-12 14:23:32

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> od pewnego czasu zauwazylem, ze wystepuje problem z moim piecem C.O.
> Jest to "PREDOM TERMET" dwufunkcyjny, ma juz swoj wiek :-(

Wiek? jest już pełnoletni? Porządny kocioł powinien pracować bez awarii
minimum kilkanaście lat.

> [...]
> woda nigdzie nie ucieka.
> Kilka razy dopompowywalem powietrze pompka z cisnieniomierzem. Ma byc 1 a

Ciśnienie w naczyniu sprawdza się przy spuszczonej wodzie. Powodem podobnych
problemów może być również kamień w instalacji.

> Wyglada to tak: jak piec nie grzeje C.O. jest zimny, to na cisnieniomierzu
> jest 0, ale jak tylko woda w C.O. nabierze odpowiedniej temperatury na
> cisnieniomierzu wzrasta do 2!!!

przy włączonej czy wyłączonej pompie? Jeśli włączonej to coś się zatkało,
jeśli wyłączonej to naczynie. Jeśli membrana w naczyniu padła, będziesz
słyszał jak podczas pracy powietrze uchodzi przez odpowietrznik.

pozdrawiam Piotr

ps. Najlepiej zawołaj serwis fabryczny. Porządny przegląd i regulacja
powinny zaowocować dłuższą pracą i niższymi rachunkami za gaz.

p.p.

5. Data: 2006-02-12 15:35:44

Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "StGo" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> Wiek? jest już pełnoletni? Porządny kocioł powinien pracować bez awarii
> minimum kilkanaście lat.
jest kupiony w 1995 roku i mozna powiedziec, ze pracowal bez awarii.

> ze
>
> Ciśnienie w naczyniu sprawdza się przy spuszczonej wodzie. Powodem
> podobnych
> problemów może być również kamień w instalacji.

zamknalem dwa zawory na instalacje i sposcilem z pieca wode, cisnienie bylo
1,5
instalacje zmienialem z plastikowej na miedziana wiec jest calkiem nowa nowa
.

> przy włączonej czy wyłączonej pompie? Jeśli włączonej to coś się zatkało,
> jeśli wyłączonej to naczynie. Jeśli membrana w naczyniu padła, będziesz
> słyszał jak podczas pracy powietrze uchodzi przez odpowietrznik.

wszystko praktycznie zalezy od temperatury wody jak jest zimna jest 0 a jak
goraca to 2

6. Data: 2006-02-12 16:20:04

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> jest kupiony w 1995 roku i mozna powiedziec, ze pracowal bez awarii.

To mu się serwis na pewno należy. I powinien popracować jeszcze dobrych
kilka lat.

> [...]
bylo
> 1,5
> instalacje zmienialem z plastikowej na miedziana wiec jest calkiem nowa

a to po kiego grzyba? czym Ci się plastikowa naraziła?
Możliwe, że syf z miedzianki zapchał Ci coś w kotle. Czyściłeś instalację
przed podłączeniem kotła?

> wszystko praktycznie zalezy od temperatury wody jak jest zimna jest 0 a
jak
> goraca to 2

czyli może być coś z naczyniem.

pozdrawiam Piotr

7. Data: 2006-02-13 07:59:47

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym stawiał na peknięcie membrany lub brak powietrza. W Termecie naczynie
wzbiorcze jest z tyłu i posiada taki zaworek jak dętka samochodowa, Jeżeli
naciśniesz na zaworek i siknie woda to już wiadomo, że dziura. Spróbuj
napompować też naczynie (jak dętkę) do ciśnienia jakieś 0,5 - 1,0). Może
tylko powietrze zeszło, a membrana jest cała
JAck

8. Data: 2006-02-13 10:08:16

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> napompować też naczynie (jak dętkę) do ciśnienia jakieś 0,5 - 1,0). Może
> tylko powietrze zeszło, a membrana jest cała

Przecież pisał że dopompowywał.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

9. Data: 2006-02-13 10:31:30

Od: Nexus6 <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> [...]
> napompować też naczynie (jak dętkę) do ciśnienia jakieś 0,5 - 1,0). Może
> tylko powietrze zeszło, a membrana jest cała

U mnie w NectraECO firmy C&M naczynie bylo ok, a zarosl takim czarnym
szlamem wezyk laczacy naczynie z piecem. Obiawy byly identyczne. teraz
robiac sobie p[rzeglad pieca profilaktycznie raz w roku czyszcze te
wezyk. przez piec lat zablokowal sie 2 razy. instalacja z miedzi,
grzejnik stalowe. wszystko nowe, uzdatniacz do wody byl dodany.

fizyk

--
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

10. Data: 2006-02-13 20:15:35

Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nexus6" <n...@-...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przez piec lat zablokowal sie 2 razy. instalacja z miedzi, grzejnik
> stalowe. wszystko nowe, uzdatniacz do wody byl dodany.

A jak ten wezyk znalezc i jak do niego dojsc, naczynie jest z tylu pieca,
chyba nie trzeba go sciagac?
Dziekuje za wszystkie dotychczasowe informacje i czekam na dalsze.
Pozdrawiam
StGo

ogrzewanie mieszkania
Pralka Indesit szybsze otwieranie drzwi