Piec dwuobiegowy prawie gotuje wodę?

następny post »
From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Piec dwuobiegowy prawie gotuje wodę?
Date: Sun, 11 Nov 2007 00:53:32 +0100

Cześć

Jest mieszkanie ~40m2 z zamkniętą instalacją CO obsługiwaną przez piec
dwuobiegowy - Junkers ZWR 18-3. Dziś zauważyłem w nim pewien objaw,
który wydaje mi się niepokojący. Mianowicie gdy temperatura
w obiegu CO spadnie do ok. 40st, zapala się płomień i temperatura
zaczyna rosnąć, po dojściu do ok. 60st. pojawia się szum - podobny
do szumu włączonego czajnika elektrycznego, przy sześćdziesięciu kilku
stopniach płomień w piecu gaśnie, ale wskaźnik temperatury dalej idzie
raźno w górę aż do dziewięćdziesięciu kilku stopni. Później zaczyna
powoli opadać i cykl zaczyna się od nowa.

Co mnie niepokoi to ten szum oraz zbyt wysoka (moim niefachowym zdaniem)
temperatura. Piec nie zgłasza żadnych błędów, kaloryfery są ciepłe.
Nie wiem, czy wcześniej też się tak zachowywał.

Przychodzą mi do głowy dwie przyczyny:
1. zapowietrzenie obiegu CO (ale to raczej nie, bo o ile wiem ten piec
ma automatyczny odpowietrznik);
2. zakamieniona nagrzewnica.

Piec pracuje już ok. 10 lat, dotychczas bezproblemowo poza zepsutym
przeponowym naczyniem wzbiorczym (pęknięta membrana - do wahań
ciśnienia w instalacji już się przyzwyczaiłem).

Czy rzeczywiście jest się czym przejmować?
Czy mogą być jakieś inne przyczyny tych objawów?
Jak odkamienić nagrzewnicę gdyby była taka potrzeba?
Niefachowiec da to radę zrobić czy dzwonić po serwis?

Dzięki z góry za pomoc.

--
Jacek Midura