Piękny pogrzeb

31. Data: 2018-08-11 09:53:29

Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 01:17, Pszemol pisze:

> W porównaniu z tygrysem lub niedźwiedziem? Jasne.
> Co nie zmienia faktu, że wśród ludzi są ci słabsi i ci mocniejsi.
> Ateiści niejako logicznie rzecz biorąc muszą być mocniejsi,
> skoro potrafią iść przez trudy życia bez potrzeby podpierania
> się kulami "łaski bożej", zdają egzaminy bez modlitewnych
> próśb czy też potrafią się cieszyć życiem bez łudzenia się
> fałszywymi obietnicami jakiegoś wydumanego i bezsensownego
> wiecznego życia po życiu...

Zarozumiałość - zdaje się podajesz na coś receptę mimo tego że o istocie
rzeczy możesz tylko po spekulować. Z czego wniosek że one są fałszywe?
Gdyby ateizm był tym czego człowiek oczekuje to nie byłoby od czasu do
czasu słychać jego pełnego rozpaczy głosu.

32. Data: 2018-08-11 09:55:30

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 01:16, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> To tak jak byś współczuł dorosłym że porzucili dziecięcą wiarę w Św
> Mikołaja.

Nie, nie tak. Poza tym znasz dzieciaka który wierzy w Św Mikołaja?

> Czyli według Ciebie po co "znosimy te ciężary"?
> Jaki jest dla Ciebie sens egzystencji na Ziemi?

Nie mam zdania na ten temat, zwykła hodowla bądź poddawanie jakimś
próbom. Ciągle jestem na etapie poznawania tego sensu.

> Radość życia! Piękna przyroda!
> Codzienne ludzkie pozytywne doznania: czy to satysfakcji
> czy miłości czy też innych przyjemnych uczuć, dużych i małych.
>
> Nie muszę sobie wymyślać jakiegoś sztucznego wielkiego
> sensu pełnego patosu aby czuć się komfortowo w swojej skórze.
> Zastanów się lepiej czemu Ty musisz sobie tak swój sens życia tłumaczyć.
>
> A nie wpadło Ci przypadkiem do głowy, że życie wieczne, to po
> śmierci, jest zupełnie bezcelowe i bezsensowne?? Po co to komu?

Ale zdajesz sobie sprawę że to wszystko zależy od stanu umysłu? Trochę
mniej endorfin i już to co wcześniej wywoływało wręcz euforię staje się
przykrym doznaniem..

Dlaczego ja muszę wymyślać, - może wszystkie te radości i smutki życia
przeżyłem i zastanawiam się co dalej..

Nie, nie wpadło. Myślę że tylko wtedy miałoby sens, i to wtedy to my
sami nasza osobowość byłaby dla nas/siebie panem.

33. Data: 2018-08-11 10:38:46

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 09:08, XL pisze:

> http://www.racjonalista.pl/forum.php/s,394647

Nie przeczytałaś tego, czy nagle się ze mną zgadzasz?

Tam masz wielokrotnie wyjaśnione, że ateiści nie wierzą w boga/ów.
A nie, że wierzą w nieistnienie boga.

I na dodatek już ci to wcześniej wielokrotnie tłumaczyłem.
Żeby w ogóle rozważać wiarę w nieistnienie czegoś, musiałabyś najpierw
zdefiniować to coś, bo inaczej to nie ma sensu.

Jesteś dorosła, więc ten przykład powinnaś zrozumieć:
Jak u ciebie jest z wiarą w Mikołaja?
Dziecko wierzy, że istnieje.
A ty wierzysz w Mikołaja, czy wierzysz, że Mikołaj nie istnieje?

A może zwyczajnie w Mikołaja nie wierzysz?
Bo chyba nie jest tak, że Mikołaj istnieje, a ty wierzysz w jego
nieistnienie?
To jak?

Jeśli jeszcze czegoś nie rozumiesz, zapytaj.

> https://www.salon24.pl/u/marekblaszkowski/377638,ate
izm-czyli-balwochwalstwo

No weź... Znowu jakiś pseudointelektualny bełkot?

Autorowi udało się zadać trafne pytanie:
"Kto przejął kontrolę nad ich umysłami?"

Tylko adresatów pomylił. To religiantom ciągle ktoś musi mówić co mają
robić i myśleć, cięgle ktoś im mówi co myśli ich bóg i ile trzeba
zapłacić, żeby przestał się na nich gniewać.

Kto przejął kontrolę nad umysłami religiantów?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

34. Data: 2018-08-11 10:41:17

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Gdzie słyszysz rzeczony ,,głos rozpaczy" ateizmu?

35. Data: 2018-08-11 10:41:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Po "naszym" Piotrze widać że "brak wiary" może być mega radykalny. To
> taki ateistyczny Talib;-)

Jaki ,,brak wiary"? Przecież Kviacina to człowiek o wyjątkowo silnej wierze,
bez żadnych watpliwości. A przecież wątpliwości co do swej wiary to
ludzkie. Wszyscy wierzący je mają, bo są ludźmi. Nawet Jezus miał taką
chwilę.

A Kviat nie - on WIERZY NIEZŁOMNIE ?

--
XL

36. Data: 2018-08-11 11:08:54

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 09:51, Trybun pisze:

> Po "naszym" Piotrze widać że "brak wiary" może być mega radykalny.

Eeeee? To brak wiary można stopniować?
Da się nie wierzyć w coś mniej radykalnie lub bardziej radykalnie, albo
mega radykalnie? Można nie wierzyć tylko trochę?
Nie przemyślałeś tego.

> taki ateistyczny Talib;-)

Tego też nie przemyślałeś :)

Pozdrawiam
Piotr

37. Data: 2018-08-11 11:22:52

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak to wygląda procentowo?

Pierwsze z brzegu:
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzeszow/a/slubow-k
oscielnych-coraz-mniej-mlodzi-nie-spiesza-sie-do-olt
arza,10384244/

http://www.gazetakrakowska.pl/strona-kobiet/zwiazki/
a/slub-koscielny-odchodzi-do-lamusa-coraz-mniej-slub
ow-wyznaniowych-w-polsce-mocny-spadek-w-ciagu-ostatn
ich-7-lat-raport-galeria,13388486/?najstarsze

> Nie znam takich państw.

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,9497/q,Smierc.za
.ateizm.tylko.w.krajach.islamskich

> Jestem za całkowitą swobodą wyboru wiary i przekonań.

Dziwne, bo zdanie niżej temu przeczysz.

> I z ubolewaniem
> stwierdzam że przez pewien okres ktoś w Polsce zainicjował nagonkę na
> Katolików. Różni celebryci, na różne sposoby starali się zdyskredytować
> tą religię.

To nie żadna nagonka. Nareszcie ktoś zabrał się za walkę z patologią,
żeby w końcu umożliwić swobodę wyboru wiary i przekonań.
Np. usunięcie religii ze szkół, to nie jest nagonka na katolików.
Religia w szkołach to zaprzeczenie swobody wyboru wiary i przekonań. Tak
samo jak prawie każda uroczystość państwowa z udziałem kleru, łącznie ze
święceniem studzienek kanalizacyjnych.

Więc się zdecyduj, czego właściwie chcesz.

Pozdrawiam
Piotr

38. Data: 2018-08-11 16:05:03

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-11 o 10:41, XL pisze:

> A Kviat nie - on WIERZY NIEZŁOMNIE ?

Czyli twierdzisz, że Zeus istnieje, istnieje też Allah, Orbitujący
Makaron..., a tylko ty niezłomnie wierzysz, że nie istnieje.
Ciekawe.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

39. Data: 2018-08-11 16:23:21

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik k...@g...pl napisał:
> Bez ,,sukienkowych", bez kitu o ,,wiecznym"...
> Żyła jak chciała. Emanowała talentem i mądrością.
> Żegnaj Koro!

Obecnie cmentarz wojskowy jest dla ateuszy, "ż" i lewaków.

40. Data: 2018-08-11 18:00:13

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Kto to jest ,,lewak"?
Bo jak widzę to kato-prawiczek to ten, który się modli,
i czeka na zasiłek, w poczuciu sprawiedliwości społecznej.

Każdy kto tutaj pisze
Chwała Bohaterom Powstania!
Miasta braterskie - Słupsk i Paryż!
Powstańcze śpiewanie.