Pierogi

1. Data: 2001-05-16 08:41:35

Temat: Pierogi
Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie umiem robic pierogow. :-( Wychodzi mi grube ciasto, albo pierogi
rozklejaja sie. A ja bardzo bym chciala raz na sto lat zrobic pierogi
(uwielbiam np. z jagodam!), ktore maja cienkie ciasto, ktore sie nie
rozwodza ze swoim nadzieniem, no ktore sa smaczne. Pomozcie!
Zuzka

1. Data: 2001-05-16 09:21:26

Temat: Re: Pierogi
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zuza <z...@f...com.pl> wrote in message
> [...]
> (uwielbiam np. z jagodam!), ktore maja cienkie ciasto, ktore sie nie
> rozwodza ze swoim nadzieniem, no ktore sa smaczne. Pomozcie!

moje ciasto na pierogi, ktore jest pyszne i w ogole ;)

2 szkl maki
1 zoltko
1 lyzka masla
szczypta soli
to wszystko zalewasz 1/2 szkl wrzatku i siekasz nozem, az troche wystygnie
(po minucie jest juz nie_parzące) , a potem wyrabiasz i dolewasz stopniowo
goracej wody. Trzeba troche uwazac na lapy co by sie nie poparzyc, ale
osobiscie nigdy sie nie poparzylam. Wody wchodzi niecala szklanka. Wyrabiasz
tak dlugo az jest gladkie, nie klejace i takie gumowate troche.

powodzenia
Asia

1. Data: 2001-05-16 09:46:06

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Wyrabiasz
> tak dlugo az jest gladkie, nie klejace i takie gumowate troche.

A potem musisz powiedzieć mężowi albo innemu mężczyżnie, że jak chce
pierogów, to niech się bierze za wałek. W gorszej wersji sama bierzesz się
za ten wałek...:-)

smacznych pierożków życzę

aha, ja do ciasta zamiast masła daję trochę oleju

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-05-16 10:57:12

Od: m...@a...sanok.pl (Mariusz) szukaj wiadomości tego autora

Zuza wrote:

> [...]
> (uwielbiam np. z jagodam!), ktore maja cienkie ciasto, ktore sie nie
> rozwodza ze swoim nadzieniem, no ktore sa smaczne. Pomozcie!

Ja tez nie umiem, ale pierogi lubie... ;-)

Mariusz

PS wyrecza mnie zona :-)

1. Data: 2001-05-16 11:09:35

Od: m...@a...sanok.pl (Mariusz) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-05-16 11:32:35

Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A potem musisz powiedzieć mężowi albo innemu mężczyżnie, że jak chce
> pierogów, to niech się bierze za wałek. W gorszej wersji sama bierzesz się
> za ten wałek...:-)
Ha! Ha! Ha! Obawiam sie, ze jakbym sie wziela za walek, to moj maz wcale nie
podejrzewalby mnie o robienie pierogow, tylko o to, ze chce Mu cos wybic z
glowy! Takie moze miec skojarzenie, gdy mnie z walkiem w reku zobaczy. :-)))
To Go chyba poprosze.
A tak w ogole, to oczywiscie dziekuje za Wasza pomoc. Moze stane sie w
rodzinie specjalista od robienia pierogow. Kto wie? :-)))
Pozdrawiam! Zuzek

1. Data: 2001-05-16 11:34:49

Od: "Zuza" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez nie umiem, ale pierogi lubie... ;-)
>
> Mariusz
>
> PS wyrecza mnie zona :-)
Mnie maz wyrecza chetnie, ale w jedzeniu. :-)))
Zuzka

1. Data: 2001-05-16 11:44:11

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" <z...@f...com.pl> napisał w wiadomości

> A tak w ogole, to oczywiscie dziekuje za Wasza pomoc. Moze stane sie w
> rodzinie specjalista od robienia pierogow. Kto wie? :-)))
> Pozdrawiam! Zuzek

Jakbyś chciała zrobić oryginalne pierogi, to do ciasta dodaj trochę
szpinaku - bardzo fajnie wyglądają takie pierogi, robiłam je z farszem z
soczewicy.

A, jeszcze jedno - do wody do gotowania dodaję trochę oleju, wtedy nie
sklejają się tak bardzo po wyłożeniu na talerz.

Basia

1. Data: 2001-05-16 19:07:44

Od: "Grazyna" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam mikser z takim obrotowym nozem - wrzucam make (2szkl), jajko,
troche soli, oliwy i miksuje dodajac goraca wode az ciasto zacznie sie
"obijac". Takie pierogi robi sie piorunem! Tylko troche rece bola od
walkowania - rzeczywiscie czasem zatrudniam meza :-)

1. Data: 2001-05-17 14:07:22

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast walkowania kup sobie wloska maszynke do makaronow, ciasto wychodzi
wspaniale i znacznie lzej, walkowanie to bardzo "tradycyjna" metoda.

pozdrawiam,

Slav

Romantyczna kolacja
Ślimaki