Piwonie

1. Data: 2004-08-27 21:35:05

Temat: Piwonie
Od: "michalina27" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, szukam piwoni b.ciemnoczerwonej. Napiszcie proszę jak sadzić, bo
zdarzylo mi się bardzo dawno temu posadzić i przez parę lat, jak miałam
działkę nie kwitla.
michalina

2. Data: 2004-08-29 21:23:14

Temat: Re: Piwonie
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik michalina27 napisał:
> Witajcie, szukam piwoni b.ciemnoczerwonej. Napiszcie proszę jak sadzić, bo
> zdarzylo mi się bardzo dawno temu posadzić i przez parę lat, jak miałam
> działkę nie kwitla.

Sadzić płytko, tak by te czerwone dzyndzelki wystawały.
No i oczywiście w cieniu nie zakwitną.

Niedawno bya dyskusja zażarta o piwoniach, przeszukaj archiwum.
Będziesz mieć większy mętlik;-)

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-08-30 07:49:35

Od: "eD" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sadzić płytko, tak by te czerwone dzyndzelki wystawały.
> No i oczywiście w cieniu nie zakwitną.

> Marta

Kupiem wczoraj 4 karpy (?), pani powiedziała, żebym wsadził tak, by pąki
kwiatowe były 2-3 cm pod ziemią, na wiosnę mam zrobić dokoła dołek i
podsypać nawozu. Tyle wiem.
Podobno zbyt głębokie sadzenie jest powodem nie kwitnienia, ale czy to, co
mi powiedziała kwiaciarka jest opt. głębokością, nie wiem.

e.

4. Data: 2004-08-30 13:55:24

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eD napisał:

> [...]
> Podobno zbyt głębokie sadzenie jest powodem nie kwitnienia, ale czy to, co
> mi powiedziała kwiaciarka jest opt. głębokością, nie wiem.

To chyba zalezy od gleby. Ja mam glebę bardzo cieżką,
gliniastą - sadze tak by pąki lekko wystawały. Na zimę młode
karpy okrywałam stroiszem by nie wymarzły.
Nie nawoże piwonii, tylko za radą Basi podrzucam im wiosną
ziemię z kopczyków rózanych:-)
Chyba im to służy:-)

Pozdrawiam
Marta