Placki ziemniaczane - mrożenie masy?

31. Data: 2012-12-10 18:14:22

Temat: Re: Placki ziemniaczane - mrożenie masy?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Dec 2012 19:01:08 +0100, rageofhonor napisał(a):

> Tu akurat nie chodziło o jajka tylko o ten smak.

A wg mnie jedno jajko na kilo ziemniaków różnicy w smaku nie czyni, lecz w
konsystencji jedynie - placki się nie rozpadną w smażeniu.
(by XL)

32. Data: 2012-12-10 20:02:12

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

placki - mąki do nich nie dodaję.

> Dodaję JEDNO jajko, łyżkę-dwie mąki, pieprz i pół cebuli startej razem z
> ziemniakami. Od zawsze tak robiła placki moja mama. Cebula i pieprz muszą
> być nawet kiedy placki mają być z cukrem i śmietaną czy borówkami z
> gruszką, nie tylko po węgiersku czy na inny słony sposób. Bardzo lubię tę
> grę smaków - słodycz plus cebula i pieprz w ziemnaiczanym cieście.

U mnie tak samo. I to też przepis po przodkach.

qr.a

33. Data: 2012-12-10 20:04:37

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wg mnie jedno jajko na kilo ziemniaków różnicy w smaku nie czyni, lecz w
> konsystencji jedynie - placki się nie rozpadną w smażeniu.

Bo też ta oszałamiająca ilość jajka i mąki ma za zadanie spajać masę
ziemniaczaną.

qr.a

34. Data: 2012-12-10 20:14:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:04:37 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-12-10 19:14, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Bo też ta oszałamiająca ilość jajka i mąki ma za zadanie spajać masę
> ziemniaczaną.

Ano właśnie :-)
(by XL)

35. Data: 2012-12-10 20:16:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:02:12 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-12-10 17:33, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

placki - mąki do nich nie dodaję.

> U mnie tak samo. I to też przepis po przodkach.

Ano bo przodkowie najlepiej wiedzieli, co dobre ;-)

(by XL)

Kutia.
Pytanie o przepis na sos
[ot] No i po świątecznych wędzonkach