Placki ziemniaczane - mrożenie masy?

1. Data: 2012-12-07 22:05:51

Temat: Placki ziemniaczane - mrożenie masy?
Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zima to placków się zachciewa:).
Ale do rzeczy, tak sobie pomyślałem czy nie można zamrozić gotowej masy na
placki. Robię je w sokowirówce, trochę z tym roboty, a tak na szybko by było
z zamrażalnika.
Praktykował ktoś?, pytam bo mam zamiar spróbować.

A, i jak macie jakiś fajny szybki przepis do placków a`la po węgiersku,
chętnie skorzystam.

Artur

2. Data: 2012-12-07 22:16:21

Temat: Re: Placki ziemniaczane - mrożenie masy?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 23:05:51 +0100, artustas napisał(a):

> [...]
> z zamrażalnika.
> Praktykował ktoś?, pytam bo mam zamiar spróbować.

Surowe ziemniaki nie znoszą mrożenia. Tak sądzę, ponieważ nawet te
nadmarznięte zamieniają się w breję oraz/albo przynajmniej zmieniają smak
na słodkawy na skutek pewnych procesów.

> A, i jak macie jakiś fajny szybki przepis do placków a`la po węgiersku,
> chętnie skorzystam.

Placki jak placki, ale wkłaaaaaaad... Zawsze jak robię gulasz z pręgi i mi
zostanie tyle, że nie starczy na pełne porcje, to mrożę ten gulasz do
placków na później albo na drugi dzień robię je od razu.
Czyli placek jak placek (byle duży, chrupiący, czyli użyty od razu, bez
czekania - więc smażę na dwóch patelniach), na placek gulasz, złożyć na
pół, na wierzch jeszcze sos z gulaszu, na sos ser żółty starty i smażone
pieczarki, a obok kiszony lub diabelski ogóreczek :-)
(by XL)

3. Data: 2012-12-07 22:28:15

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Dec 2012 23:16:21 +0100, Ikselka wrote:

> Surowe ziemniaki nie znoszą mrożenia. Tak sądzę, ponieważ nawet te
> nadmarznięte zamieniają się w breję oraz/albo przynajmniej zmieniają smak
> na słodkawy na skutek pewnych procesów.

Dokładnie - masa surowych kartofli nie nadaje się do mrożenia. Za to
można nasmażyć placków i je pomrozić. Potem wystarczy odgrzać np.
w piekarniku - dzięki temu pozbędą się trochę tego nadmiaru tłuszczu.

4. Data: 2012-12-07 22:36:53

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Surowe ziemniaki nie znoszą mrożenia. Tak sądzę, ponieważ nawet te
> nadmarznięte zamieniają się w breję oraz/albo przynajmniej zmieniają smak
> na słodkawy na skutek pewnych procesów.

Masa parę godzin leżała w lodówce, zczerniała tylko z góry - normalne, ale
po usmażeniu nie straciła wartości smakowych:).
Wiem, jak "smakują" przemrożone ziemniaki dlatego pytam, może jakaś
nadzieja....

> [...]
> pół, na wierzch jeszcze sos z gulaszu, na sos ser żółty starty i smażone
> pieczarki, a obok kiszony lub diabelski ogóreczek :-)

Kusi mnie cokolwiek innego niż sos z pieczarek który praktykowałem, ślina mi
cieknie na samą myśl placka z sosem z wołowiny:)

5. Data: 2012-12-07 22:38:35

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> można nasmażyć placków i je pomrozić. Potem wystarczy odgrzać np.
> w piekarniku - dzięki temu pozbędą się trochę tego nadmiaru tłuszczu.

Właśnie o to chodzi, aby mieć świeże prosto z patelni, bez mrożenia itd. o
ten proces "technologiczny" mi chodzi:) .

6. Data: 2012-12-07 22:53:08

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-12-07 23:38, obywatel artustas uprzejmie donosi:

Kup placki w proszku.

qr.a

7. Data: 2012-12-07 22:54:32

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-12-07 23:36, obywatel artustas uprzejmie donosi:

> [...]
> ale po usmażeniu nie straciła wartości smakowych:).
> Wiem, jak "smakują" przemrożone ziemniaki dlatego pytam, może jakaś

I myślisz, że jak je zetrzesz, to smak przemrożenia się cudownie ulotni?

qr.a

8. Data: 2012-12-07 22:54:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Dec 2012 23:53:08 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-12-07 23:38, obywatel artustas uprzejmie donosi:

> Kup placki w proszku.
>
> qr.a

Niby taka rozumiata jesteś, a nie rozumiesz, ze miała być surowa masa.
(by XL)

9. Data: 2012-12-07 22:56:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07 Dec 2012 22:28:15 GMT, tomjas napisał(a):

> nasmażyć placków i je pomrozić. Potem wystarczy odgrzać np.
> w piekarniku

Eee, będą ciemne, flakowate albo drewnowate, no i smak też już zupełne
inny.
(by XL)

10. Data: 2012-12-07 22:57:41

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niby taka rozumiata jesteś, a nie rozumiesz, ze miała być surowa masa.

Te z pudełka przed smażeniem też są masa surową.

qr.a
--
i w odróżnieniu od innych nieciemną masą są

Kutia.
Pytanie o przepis na sos
[ot] No i po świątecznych wędzonkach
Łosoś marynowany.