Pleśń w lodówce

1. Data: 2007-03-14 09:16:28

Temat: Pleśń w lodówce
Od: "Sholay" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Może to trochę żenujące, ale wszystko mi permanentnie w lodówce
pleśnieje, niezależnie od tego jak niską temperaturę ustawię. Krótka
sonda wśród znajomych wykazała, że nie je jeden cierpię, a w dodatku
wygląda na to, że ta przypadłość dotyka tylko nowoczesne lodówki. Moi
rodzice w Mińskiem takich problemów nie mają.

Najprościej byłoby oczywiście kupić Mińska, ale to odpada.

Pozostaje pytanie - jak sobie z tym poradzić (oczywiście oprócz
sugestii - myj często lodówkę)

Andrzej

2. Data: 2007-03-14 09:27:19

Temat: Re: Pleśń w lodówce
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sholay" <a...@g...com> wrote in message
s.com...
[...]

metabisulfat sodu rozpuścić łyżeczkę w litrze wody i wymyć szmatką lub gąbką
wszystko w środku, nie płukać - zostawić do wyschnięcia, a nawet zostawić
zamkniętą na jakiś czas - zabija wszystko - bakterie i grzyby

3. Data: 2007-03-14 09:48:10

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 14, 10:27 am, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> metabisulfat sodu rozpuścić łyżeczkę w litrze wody i wymyć szmatką lub gąbką
> wszystko w środku, nie płukać - zostawić do wyschnięcia, a nawet zostawić
> zamkniętą na jakiś czas - zabija wszystko - bakterie i grzyby

Wow, skąd Ty to wszystko wiesz??? Też spróbuję.
A z lodówkami "Mińsk" - potwierdzam - nie było kłopotu...
Może to sprawa napromieniowania?
Te ich "tajne" próby jądrowe kiedyś ;-)
Jednak są jakieś ujemne skutki upadku ZSRR - lodówki pleśnieją ;-)

4. Data: 2007-03-14 10:10:27

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sholay wrote:
(...)

> Najprościej byłoby oczywiście kupić Mińska, ale to odpada.

Jesteś pewna, że to kwestia lodówki, a nie np. pakowania wszystkiego
w woreczki foliowe? Kiedyś zapomniałam wyjąć kiełbasę z folii
i spleśniała dokładnie, normalnie zapomniany kawalek wysycha na
kość.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2007-03-14 10:33:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@y...com> wrote in message
ps.com...
> [...]

Może to sprawa napromieniowania?
Te ich "tajne" próby jądrowe kiedyś ;-)
Jednak są jakieś ujemne skutki upadku ZSRR - lodówki pleśnieją ;-)

Moja nie pleśnieje - Whirlpool, ani nie obmarza... Mimo częstego otwierania.

6. Data: 2007-03-14 11:43:31

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-03-14 10:16:28 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Sholay* skreślił te oto słowa:

> [...]
>
> Najprościej byłoby oczywiście kupić Mińska, ale to odpada.
>
> Pozostaje pytanie - jak sobie z tym poradzić (oczywiście oprócz

Tez tak mialam, i sie okazało, ze termostat działał losowo i wybiórczo. Po
wymianie termostatu (niewielki koszt) i dokladnym odkażeniu lodówki problem
znikł.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

7. Data: 2007-03-14 13:14:35

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sholay napisał(a):
> [...]
>
> Najprościej byłoby oczywiście kupić Mińska, ale to odpada.
>
> Pozostaje pytanie - jak sobie z tym poradzić (oczywiście oprócz

ja z moja Candy takich klopotow nie mam ale moze to przez to ze uzywam
takich wkladow dezodorujacopochlaniajacych...
moze to tez byc wina za wysokiej temperatury w gornej czesci lodowki
albo uszkodzonego termostatu...
Mars

8. Data: 2007-03-16 12:41:58

Od: "Byszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pleśnienie jest wynikiem podwyrzszonej wilgotności powietrza.
Widocznie masz dużo produktów które parują .
Stare lodówki poprosu były nieszczelne i była cyrkulacja powietrza.
Wnowych lodówkach też nie pleśnieją produkty , najlepiej spisują się te
"nofrost" bo one wypompowują wilgotne powietrze na zewnątrz albo skraplają
wilgoć na skraplaczu.
Polecam ci część produktów trzymać w pojemniczkach , zwłaszcza warzywa .
Tak by w twojej lodówce jak najmniej produktów mogło parować.
Pozdrawiam

9. Data: 2007-03-16 18:35:02

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byszek napisał(a):
> Pleśnienie jest wynikiem podwyrzszonej wilgotności powietrza.
<rotfl>
Ania

--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******