Ciepłe lody (ponownie)

1. Data: 2002-02-05 18:26:20

Temat: Ciepłe lody (ponownie)
Od: "Iwona" <i...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest coś takiego w cukierenkach.
Czy ktoś może ma przepis na to ?
Iwona
i...@c...pl

1. Data: 2002-02-05 18:43:18

Temat: Re: Ciepłe lody (ponownie)
Od: "KurCzaCzeK" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też poprosze o ten przepis.Będę bardzo wdzieczna...:-))))
, . ,
. ´ ` .
.:´ `:.
:´Ż`.. ..´Ż `:
'.. .`.. ..´. ..'
`:--.´ `.--:´ ;´ `;
`.. '_' ..´ ; ;
;`.-.´; :Ż' 'Ż:
' ' ' '
g...@i...pl

1. Data: 2002-02-05 20:49:55

Temat: Re: Ciepłe lody (ponownie) (P)
Od: "Lidia Bendza" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" <i...@c...pl> wrote in message news:a3p7v4$3vj$1@news.onet.pl...
> Jest coś takiego w cukierenkach.
> Czy ktoś może ma przepis na to ?
> Iwona
> i...@c...pl

Robilam cos takiego ,ale to bylo bardzo dawno temu .Przepis jest z glowy bo
papierek dawno zgubiny . Ale przepis sam w sobie jest dosc
prosty.Potrzebujesz :
2 szklanki bialka (z jaj )
2 szklanki cukru
lyzeczka kwasku cytrynowego
i zrobione z drucika oczko .
Odbierasz garsc cukru ,reszte zalewasz woda i gotujesz az powstanie gesty
syrop z cukru .Ktory to sprawdasz za pomoca oczka z drutu jak bedzie gotowy
to po zanurzeniu go w syropie mozesz wydmuchac ladne banki.W miedzy czsie
ubijasz bialka na sztywna piane w polowi e ubijania podsypujesz po brzegach
naczynia reszta cukru
Ubijasz chwilke , wsypujesz kwasek dajesz aromat np. cytrynowy izaczynasz
wlewac powolutku syrop ubijasz jeszcze chwilke i gotowe ..

pozdrowienia
Lidka

1. Data: 2002-02-05 21:03:37

Temat: Plonace lody
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys w kawiarni dostalam cos takiego jak plonace lody. Wygladalo super
efektownie, gdy kelner przyniosl piekna plonaca miseczke pelna lodow z
owocami i czekolada. Wyniuchalam, ze przygotowane lody przed samym podaniem
byly polane bardzo mocnym alkocholem (spirytus? tylko jakis smakowy) i
podpalone. Plonely, niestety, krotka chwile, ale byly super smaczne.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ: http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-02-06 02:34:19

Od: "Lidia Bendza" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ubijasz chwilke , wsypujesz kwasek dajesz aromat np. cytrynowy izaczynasz
> wlewac powolutku syrop ubijasz jeszcze chwilke i gotowe ..

Musze dopisac ,ze cukier podczas wlewania musi caly czas byc wrzacy
jak przestaniewrzec to go na gas . Jeszcze trzeba uwazac zeby cukier sie
nieskrystalizowal i kwasku wystarczy dac pol lyzeczki.

Lidka B

1. Data: 2002-02-06 02:34:19

Od: "Lidia Bendza" <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

"

> [...]
> Ubijasz chwilke , wsypujesz kwasek dajesz aromat np. cytrynowy izaczynasz
> wlewac powolutku syrop ubijasz jeszcze chwilke i gotowe ..

Musze dodac , podczas wlewania syropu (cieniutkim strumykiem) musimy
caly czas ubijac piane i pamietac ze cukier caly czas ma byc wrzacy jak
przestanie wrzec to go na gas i dalej wlewac .Kwasku wystarczy pol lyzeczki
.Kremem wypelniamy waflowe kubeczki posypujemy lub polewamy czekolada.

Lidka

1. Data: 2002-02-06 09:36:19

Temat: Re: Plonace lody
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> [...]
> byly polane bardzo mocnym alkocholem (spirytus? tylko jakis smakowy) i
> podpalone. Plonely, niestety, krotka chwile, ale byly super smaczne.

amaretto może na przykład być. W sumie dowolny alkohol do smaku, tylko
musi mieć przynajmniej 45-50 procent. Czterdziestoprocentowej wódki nie
zapalisz. Np. rum do Feuerzangenbowle ma 54%, ale do lodów mi rum nie
pasuje (chyba, że owoce z rumu).

Waldek

1. Data: 2002-02-07 02:58:45

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 06 Feb 2002 10:36:19 +0100, Waldemar Krzok
<w...@z...fu-berlin.de> wrote:
> [...]
>musi mieć przynajmniej 45-50 procent. Czterdziestoprocentowej wódki nie
>zapalisz. Np. rum do Feuerzangenbowle ma 54%, ale do lodów mi rum nie

tak z glupia frant zapytam: naprawde nic ponizej 45 procent nie ma
prawa?
wczoraj robilam wspaniale francuskie danie z poledwiczek wieprzowych.
do tluszczu spod usmazonych juz poledwiczek trzeba tam dolac troche
musujacego bialego wina. no i dolalam - i niechcacy zrobilo mi sie
flambe az prawie do sufitu! a wino jak to wino, 18%...

(ofiar w ludziach nie bylo !)

pozdrowienia,
kamila

--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-02-07 18:38:50

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musujacego bialego wina. no i dolalam - i niechcacy zrobilo mi sie
> flambe az prawie do sufitu! a wino jak to wino, 18%...

tłuszcz też się może palić.
A też się z głupia frant zapytam: co to za wino musujące (lub i nie) co ma
18% alkoholu?

Waldek

1. Data: 2002-02-08 04:25:13

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 07 Feb 2002 19:38:50 +0100, waldemar z domu
<w...@t...de> wrote:
>tłuszcz też się może palić.

hmm, ale sam w sobie sie nie alil. a dolalam to wino - i fuuuu!
zaplonelo... zagadka.

>A też się z głupia frant zapytam: co to za wino musujące (lub i nie) co ma
>18% alkoholu?

och, oczywiscie masz racje. wino mialo 10,5%. 18 ma porto, na ktore po
prostu mialam straszna ochote, jak to pisalam... glodnemu chleb na
mysli :)

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

ciastko
risotto w prodiżu
Wielkanocne wędliny
pączki