Półki z ukrytym mocowaniem

1. Data: 2005-10-21 06:07:40

Temat: Półki z ukrytym mocowaniem
Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałem (koniecznie! bez alternatywy) zamontować na ścianie grube półki z
ukrytym mocowaniem. Półki takiego typu produkuje np. Ikea
(http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produ
ctDisplay?
catalogId=10101&storeId=19&productId=11326&langId=-2
7&parentCats=10104*10172).
Z tym, że półki Ikei nie wchodzą w grę z dwóch powodów: ceny i wykonania ze
sklejki. Potrzebuję półek w pełnym drewnie, do zabejcowania.

Po długich poszukiwaniach znalazłem taki produkt w Castoramie. Producent
polski. I tu jest problem. Może ktoś miał już z tym do czynienia? Mianowicie
mocowanie półek z Ikei to gruby bolec przez 3/4 szerokośc półki, zabezpieczony
przed wysunięciem przez dodatkową śrubkę wkręcaną od spodu. NAtomiast mocowanie
tej polskiej półki sosnowej (dostępna w długościach 900mm i 600mm) to gładki
bolec wsuwany w półkę i wsio! Wg mnie jest duże ryzyko wysunięcia się półki w
takim wypadku lub co najmniej odsunięcia od ściany.

Druga sprawa - polski producent pozwala półkę obciążyć maksymalnie 10
kilogramami. W czasie dyskusji facet z Castoramy zapewnił mnie, że wytrzyma
obciążenie książkami/segregatorami na całej długości (900mm), zaproponował
kołki Fischera.

Jak taką półkę poprawnie zamocować i ewentualnie gdzie dostać podobny produkt
(lite drewno), ale lepiej wykonany?

Z góry dziękuję!

2. Data: 2005-10-21 06:11:56

Temat: Re: Półki z ukrytym mocowaniem
Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha! Nie dodałem...

Półki Ikei są grubości 50mm, półki z Castoramy 38mm. Lite drewno klejone.
Co ciekawe - klejone wzdłuż z 4 łatek o przekroju kwadratowym i też mam obawy,
czy ostatnia z nich wytrzyma pod naciskiem - trzy pierwsze są przebite bolcem,
natomiast ostatnia niekoniecznie, a na pewno nie na choćby połowę swojej
grubości.

3. Data: 2005-10-21 07:34:42

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Oct 2005 08:07:40 +0200
"macias" <m...@p...onet.pl> wrote:

> Chciałem (koniecznie! bez alternatywy) zamontować na ścianie grube
> półki z ukrytym mocowaniem. Półki takiego typu produkuje np. Ikea

ten temat wraca jak bumerang
http://groups.google.pl - jak bedziesz mial dalsze pytania, to pytaj

Sierp

4. Data: 2005-10-21 07:45:39

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On 21 Oct 2005 08:07:40 +0200, "macias" <m...@p...onet.pl> wrote:

>Z tym, że półki Ikei nie wchodzą w grę z dwóch powodów: ceny i wykonania ze
>sklejki.

One są ze sklejki? A nie z płyty wiór. albo mdf-u i w okleinie?

> [...]
>bolec wsuwany w półkę i wsio! Wg mnie jest duże ryzyko wysunięcia się półki w
>takim wypadku lub co najmniej odsunięcia od ściany.

A co za problem wywiercić dziurkę i wkręcić śrubkę?
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

5. Data: 2005-10-21 10:02:36

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "macias" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Po długich poszukiwaniach znalazłem taki produkt w Castoramie.
> Producent
> polski. I tu jest problem. Może ktoś miał już z tym do czynienia?

Mam taką w domu. Z Leroja co prawda, ale to chyba ten sam producent, o
którym piszesz.

> bolec wsuwany w półkę i wsio! Wg mnie jest duże ryzyko wysunięcia
> się półki w
> takim wypadku lub co najmniej odsunięcia od ściany.

Nie ma szans, moja jest po prostu nałożona na te pręty i przez ponad
rok eksploatacji nie odeszła od ściany nawet o milimetr. Zresztą ma na
to małe szanse, te pręty wkładane ot tak w otwory półki ręką każdy z
osobna co prawda wchodzą lekko, ale jak już są umocowane na ścianie,
nieuniknione milimetrowe niedokładności montażu powodują, że półkę
trzeba na nie raczej nabić.

Co do jej konstrukcji - to klejonka, ale wygląda na dobrze zrobioną, a
porządna klejonka prędzej rozłamie się na litym drewnie niż w miejscu
klejenia (sprawdzany kiedyś przeze mnie na tą okoliczność zrzynek
klejonki rozłamywał się przy miejscu klejenia, niemniej puszczało
drewno, nie klej).

> [...]
> wytrzyma
> obciążenie książkami/segregatorami na całej długości (900mm),

Tu trudno mi coś napisać, mocowanie sprawia wrażenie solidnego i
wydaje mi się, że te 10kg to asekuranctwo producenta, ona powinna bez
problemu utrzymać więcej, ale jednak jest to gdybanie. Moja półka jest
mniejsza (450mm) i książek na niej nie trzymam, ale oprzeć się o nią
oburącz spokojnie mogę.
Dobre kołki to oczywiście podstawa, warto też je dobrać do konkretnego
rodzaju ściany, w jaką chcesz je dać, bo kołki, które będą idealne do
betonu czy siporeksu, wyjdą pod ciężarem samej półki ze ściany z
porothermu.

J.

6. Data: 2005-10-21 16:11:25

Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> One są ze sklejki? A nie z płyty wiór. albo mdf-u i w okleinie?

Moze i z MDF, bez znaczenia.

> A co za problem wywiercić dziurkę i wkręcić śrubkę?

W metalowy okrągły gładki kołek? No dla mnie jest...

7. Data: 2005-10-21 16:15:04

Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki! Pomogłeś mi! :)
Mam ściany prefabrykowane z betonu, zastanawiam się teraz praktycznie tylko
jakiej długości kołki wybrać. Ale zdam się na ekspertów w sklepie.

Dzięki jeszcze raz!

8. Data: 2005-10-22 22:45:16

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On 21 Oct 2005 18:11:25 +0200, "macias" <m...@p...onet.pl> wrote:

>W metalowy okrągły gładki kołek? No dla mnie jest...

Będzie potrzebne imadło, wiertarka i wiertło. Dwie ostatnie rzeczy masz, skoro
chcesz tę półkę zamocować. A nawet bez imadła można sobie poradzić...
--
- Maciej Kulawik ----------------

Wanna akrylowa z hydromasażem
Zapach pojemnika na wodę w ekspresie ciśnieniowym
panele podłogowe do przedpokoju?
Wanna akrylowa a psy...
[Spam] Szafy Senator