Pomocy! Agrest

1. Data: 2005-05-28 05:57:08

Temat: Pomocy! Agrest
Od: "dika" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów. Jestem początkujacym ogrodnikiem (raczkującym) i
już na wstępie mam problem z krzewami agrestów. Owoce pokryte są białym
nalotem. Nalot można zdrapać nożykiem z owocu. Oprócz tego liście maja
brązowe plamy. Czy można jakoś te krzewy uratować? Może ktoś wie czym je
spryskać? Pomóżcie!
Dika

2. Data: 2005-05-28 07:24:43

Temat: Re: Pomocy! Agrest
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:236f.0000070d.42980833@newsgate.onet.pl dika
<b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> owocu. Oprócz tego liście maja brązowe plamy. Czy można jakoś te
> krzewy uratować? Może ktoś wie czym je spryskać? Pomóżcie!

Hejka. Moim zdaniem szkoda fatygi. Walka z amerykańskim mączniakiem
agrestu jest trudna, żmudna i nieopłacalna. Lepiej wywalić i spalić chore
buszory (jak ja zrobiłem) i kupić i posadzić agrest odmiany odpornej, bo są
takowe. :-)
Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

3. Data: 2005-05-28 07:30:29

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> buszory (jak ja zrobiłem) i kupić i posadzić agrest odmiany odpornej, bo są

A ja w ogóle nie sadziłabym krzewów, tylko agrest w formie piennej. Wydaje mi
się (przez porównanie z "obsługą" porzeczek", że uprawa jest łatwiejsza. W
każdym razie upodobanie do piennych agrestów jest dziedziczne:)O mączniaku
można poczytać ewentualnie tutaj:
http://www.rgabrysz.konin.lm.pl/dzialka.html

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-05-28 08:37:55

Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja w ogóle nie sadziłabym krzewów, tylko agrest w formie piennej.
Tyle że z krzewu mam 2 razy tyle owoców niż z drzewka.
Walka z mączniakiem jest możliwa, jeśli jest robiona prawidłowo. Środków
jest od groma, więc nie będę tu nic reklamował ;)
Ja pryskam jucz zanim asie pojawią liście i od paru lat mączniaka nie mam.

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

5. Data: 2005-05-28 10:11:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:
> [...]
> Środków jest od groma, więc nie będę tu nic reklamował ;)
> Ja pryskam jucz zanim asie pojawią liście i od paru lat mączniaka nie
:)
tak samo uwazam
ze lepsze formy krzaczaste a maczniak atakuje
zarowno krzaczki jak "drzewka"
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

6. Data: 2005-05-28 11:37:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d79al5$550$1@news.onet.pl Kyllyan <m...@o...pl>
napisał(a):

> Walka z mączniakiem jest możliwa, jeśli jest robiona prawidłowo.
> Środków jest od groma, więc nie będę tu nic reklamował ;)

Hejka. Oczywiście. :-) Ale skoro doprowadzi się agrest do stanu jaki
opisuje dika, to moim zdaniem już nie warto walczyć.

> Ja pryskam jucz zanim asie pojawią liście i od paru lat mączniaka
> nie mam.

Ja myślę tak, że roślinkę której owoce zamierzam zjadać mogę prysnąć
raz, no góra dwa razy w roku i też niekoniecznie. Jednakże pryskać co
tydzień przez prawie cały okres wegetacji, jak podają zalecenia ochrony
agrestu - co to, to nie. ;-)
Pozdrawiam komparatywnie Ja...cki

7. Data: 2005-05-28 11:39:07

Od: "Dika" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje Krzaczki są wysokopienne tzn. cienki pniaczek i na górze gałęzie. Czy
stosowanie oprysków w tym stadium rozwoju roślin jest jeszcze wskazane? Okres
kwitnienia juz dawno się zakończył. Na dodatek obok mam krzaki porzecczek. Czy
ten mączniak może "przeskocyć na sąsienie krzewy?

8. Data: 2005-05-28 13:04:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> [...]
> jest od groma, więc nie będę tu nic reklamował ;)
> Ja pryskam jucz zanim asie pojawią liście i od paru lat mączniaka nie mam.

I potem ten pryskany agrest jesz? To nie prosciej w sklepie kupic?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-05-28 14:40:24

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest od groma, więc nie będę tu nic reklamował ;)
> Ja pryskam jucz zanim asie pojawią liście i od paru lat mączniaka nie mam.

No i to jest właściwe podejście, w ogóle nie rozumiem,
jak można mieć problemy z chorobami roślin.

Pozdrawia bez kłopotu boletus

10. Data: 2005-05-28 21:04:38

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus napisał:

> No i to jest właściwe podejście, w ogóle nie rozumiem,
> jak można mieć problemy z chorobami roślin.
>
> Pozdrawia bez kłopotu boletus
No, tak się składa, że po pryskane owoce mam bliżej niż po środki
ochrony roślin. Więc po co mam chemię na działkę nosić ? Urośnie coś ,
to super. A jak nie, to trudno , mogę kupić te 2kg lub zjeść coś innego.
Pozdrawiam też bez kłopotu, Barbara

SUper Okazja - Tanio Drukarka Cannon, Cyfrówka Trust, Książki informatyczne
[Okazja Ebay] Tania DRUKARKA, CYFRÓWKA, KSIĄŻKI - ZOBACZ
opryski eksperymentalne
Galeria
Czy STARANE się biodegraduje?