Pomocy - Centralne ogrzewanie

1. Data: 2004-07-23 08:55:49

Temat: Pomocy - Centralne ogrzewanie
Od: "Tysia" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wlasnie dostalam ze swojej spoldzielni do wypelnienia deklaracje
odnosnie rozliczania centralnego ogzrewania.
W punkcie pierwszym pytanie dotyczy wyrazenia zgody na rozlicznie przy
pomocy podzielnikow kosztow lub wedlug metra kwadratowego.
A w punkcie drugim pytanie dotyczy wyrazenia zgody na rozliczanie za pomoca
elektronicznych podzielnikow. W ogole nie mam pojecia jak sie do tego
odniesc bo o podzielnikach slyszalam wiele zlego.

Dodam, ze do dnia dzisiejszego jestesmy rozliczani za CO wedlug metrazu.
Mieszkanie ma 65 m2. Z reguly bywaly nadplaty, dopiero w zeszylym roku
pierwszy raz byla niedoplata w wysokosci 4,5zl. Nie wiem czy podzielniki
wyjda korzystnie bo boje sie zebym potem nie musiala doplacac po 300zl i
wiecej..

Dodam jeszcze tyle, ze lubie w zimie cieplo miec w mieszkaniu i nie usmiecha
mi sie siedzenie w zimnej chacie tylko po to zeby za wiele nie doplacac.To
juz wole zeby tak zostalo.

Acha. Koszt takiego podzielnika to 35-45 zl/szt.

Prosze poradzcie mi. Napiszcie jak to u Was wyglada.

Pozdrawiam

Tysia

1. Data: 2004-07-23 10:21:58

Temat: Re: Pomocy - Centralne ogrzewanie
Od: "Czarodziejka" <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tysia wrote:
> Acha. Koszt takiego podzielnika to 35-45 zl/szt.

Witam!

Myśmy się nie zgodzili na podzielniki, dlatego że te które miała zakładać
spółdzielnia nabijają nawet w lecie przy zakręconych grzejnikach:(

--
Pozdrawiam - Czarodziejka

1. Data: 2004-07-23 10:52:07

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czarodziejka" <h...@a...pl> wrote in message

> Witam!
>

> Myśmy się nie zgodzili na podzielniki, dlatego że te które miała zakładać
> spółdzielnia nabijają nawet w lecie przy zakręconych grzejnikach:(

i dlatego w podzielnikach jest ciut wiecej cieczy - naddatek na nabijanie w
lecie

Zaslav

1. Data: 2004-07-23 11:31:22

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

sprobojcie przeforsowac cieplomierze zamiast podzielnikow

> Myśmy się nie zgodzili na podzielniki, dlatego że te które miała zakładać
> spółdzielnia nabijają nawet w lecie przy zakręconych grzejnikach:(

jezeli sie nie da to raczej trzeba sie zgodzic, zwykle strategia jest taka
ze
ryczaltowcom nalicza sie wiecej, wlasnie aby ich zniechecic.

podzielnik z grobsza dziala tak ze mierzy oddawanie ciepla przez kaloryfer,
wkazania
pojedynczego urzadzenia znacza niewiele. Bierze sie calkowite zuzycie ciepla
w bloku
(a scislej to co zaplacono specowi -- prawie polowa to oplaty za gotowosc
dostarczenia ciepla)
i dzieli sie przez sume jednostek (uwzgledniajac rozne wspolczynniki, np
waga 0.9 dla pokoju naroznego
lub pod dachem) i wychodzi koszt jednostki -- placisz za tyle ile jednostek
wskaza Twoje podzielniki.

wady brak odczytu z jakiegos podzielnika powoduje zabuzenia w naliczaniu
u nas mialy byc podzielniki z odczytem radiowym -- nawet na korytarzu
zamonowano urzadzenie odbiorcze
tyle ze same podzielniki nie potrafily nadac informacji radiowo (wietrzylem
tu jakis szwindel, ale nie udalo sie
dojsc o co chodzi z ta zmylka), wiec co roku mielismy wizyte
facetow robiacych odczyt wizualnie. NIEZNANI FACECI zagladajacy w katy
mieszkania!!!!
oprocz tego ustrojstwo przyklejone do kaloryfera (niezbyt estetyczne)

udalo sie nam przeforsowac wymiane podzielnikow na cieplomierze (montowane w
skrzynce na korytarzu).

zawsze pozostaje kwestia sposobu rozliczenia kosztow gotowosci SPECu -- wg/
m^2 czy cieplomierza/podzielnika
oba sposoby rownie dobra jak i zle

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-07-23 12:20:13

Od: "Jarod" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tysia" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
.
> W punkcie pierwszym pytanie dotyczy wyrazenia zgody na rozlicznie przy
> pomocy podzielnikow kosztow lub wedlug metra kwadratowego.

Witam,
u mnie po kilku latach rozliczania wg ww podzielnikow jest tak, ze
jak by nie oszczedzac na grzaniu to i tak trzeba w rocznym rozliczeniu
doplacic.:(
gwoli scislosci, miszkanie na ostatnim (4) pietrze, 50m2, i przyklady:
3 sezony wstecz - wszystkie okna stare - niedoplata cos lekko powyzej 30
pln
2 sezony wstecz - 1 okno od strony z ktorej wieje najbardziej
wymienione - niedoplata ok 140 pln
miniony sezon - juz wszystkie okna z tej najgorszej strony wymienione -
czekam na rozliczenie z trwoga (ale wg moich wyliczen moze byc wynik
porownywalny z tym z zeszlego roku, z tym, ze moje obliczenia wcale nie
musza sie zgadzac z tymi ze spoldzielni:))

I do przemyslenia: skrecasz na MIN kureczki w grzejnikach i postanawiasz
grzac w mieszkaniu np farelka
i co? i ciecz sobie pieknie paruje bo jest cieplo:))

> [...]
do
> tego odniesc bo o podzielnikach slyszalam wiele zlego.

Slyszalem ze ww sa ciut lepsze, ale reki uciac nie dam:)

pozdrawiam
Jarod

1. Data: 2004-07-23 13:49:11

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarod" <j...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
> u mnie po kilku latach rozliczania wg ww podzielnikow jest tak, ze
> jak by nie oszczedzac na grzaniu to i tak trzeba w rocznym rozliczeniu

Ja w wynajmowanym mieszkaniu zawsze mialem nadplate

> I do przemyslenia: skrecasz na MIN kureczki w grzejnikach i postanawiasz
> grzac w mieszkaniu np farelka
> i co? i ciecz sobie pieknie paruje bo jest cieplo:))

Nie tak znowu pieknie - najbardziej paruje jak jest przykrecona do gorącego
grzejnika i ma jego temperature. W łazience mielismy na stale zakrecony
grzejnik - ubytek cieczy był naprawde niewielki,a było cieplo.

Zaslav

1. Data: 2004-07-23 14:00:49

Od: "Czarodziejka" <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wołek wrote:

> i dlatego w podzielnikach jest ciut wiecej cieczy - naddatek na
> nabijanie w lecie

Możliwe:) Niemniej opinie użytkowników były takie, ze ostatecznie płacili
dużo więcej niż przy przeliczniku metrażowym i niestety płacili za okresy,
kiedy kaloryfery były wylączone mimo tej cieczy:(
Możliwe, że w tej chwili robią doskonalsze urządzenia:) Oby, bo chyba
wszystkich wcześniej czy później będzie czekała taka zamiana sposobu
rozliczania.

--
Pozdrawiam - Czarodziejka

1. Data: 2004-07-23 15:14:42

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możliwe:) Niemniej opinie użytkowników były takie, ze ostatecznie płacili
> dużo więcej niż przy przeliczniku metrażowym i niestety płacili za okresy,
> kiedy kaloryfery były wylączone mimo tej cieczy:(

Ale nie może byc tak że wszyscy płacą wiecej (no chyba że ktoś was robi w
konia). Ogólnie - jest jakaś stawka za ogrzewanie na blok, dotychczas te
kase dzieliło się proporcjonalnie wg metrażu a teraz - zużycia. Jeśłi więc
kwota ogólna będzie taka sama to logicznym jest że jeśli ktoś płaci więcej
to ktoś inny zapłaci mniej. Ale tu się czai pewien kruczek - trzeba
zorientować sie ile przedtem bral MPEC za gigadzul (jesli macie cieplo z
mpec-u) a ile teraz bierze. Slyszalem że w ocieplonych blokach po wymianie
okien i zalozeniu podzielnikow zuzycie ciepla baaardzo spadalo - MPEC
zarabial mniej. Coz wiec robil? ano podnosil - i to znacznie - cene za
gigfadzul ciepla. Ludzuie zuzywali np 40 % mniej a placili 30 % wiecej...

Zaslav

1. Data: 2004-07-23 21:13:07

Od: "Jarod" <jarod16_@_poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl>
> [...]
> gorącego grzejnika i ma jego temperature. W łazience mielismy na stale
> zakrecony grzejnik - ubytek cieczy był naprawde niewielki,a było cieplo.

Co nie zmienia faktu, ze jednak. Ale pisalem ze u mnie.
I jeszcze trzeba uwazac na rozne sztuczki spoldzielni: w sezonie 2002/2003
dali podobno ciecz, ktora 2x wolniej paruje, no i Ty patrzysz sobie ze ubylo
Ci na podzielniku np 2 kreski/dzialki i grzejesz wiecej a pod koniec okresu
grzewczego dowiadujesz sie ze ciecz jest gestsza i wolniej paruje. Preasure
rosnie momentalnie i az noz sie w kieszeni otwiera, ale jesli masz srodkowe
mieszkanie i "z kazdej strony" sasiada to powinnas na tym wychodzic "in
plus".

Pzdr
Jarod

1. Data: 2004-07-27 12:44:05

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie wchodz w podzielniki, efekt bedzie taki jak u moich rodzicow,
zimno w zimie, przykrecone max kaloryfery a i tak musza lekko doplacic,
paranoja, sasiad doplaca okolo 700 - 800 zl rocznie, bo ma dewize ze nie
bedzie marznac w zimie, a potem klnie,
efekt tego jest taki ze luzie zakrecaja kaloryfery i ogrzewaja sie
alternatywnie, zawilgacajac mieszkanie i potem grzyb... ot taki polski
bezsens te podzielniki!

macie info nt wanien z hydromasażem ??
Karaluchy a administracja
Parawan nawannowy Kolo Atol