Pomocy :) Co mam zrobić juz w ogrodzie?

1. Data: 2010-03-27 17:27:02

Temat: Pomocy :) Co mam zrobić juz w ogrodzie?
Od: lolka <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Mam ogródek który do zeszłego roku był siedliskiem chwastów. Ubiegłej
wiosny posadziłam w nim trochę krzewów - takich o których wyczytałam,
że są niewymagające - bo żaden ze mnie ogrodnik. Teraz wiosna idzie, a
ja nie wiem co dalej. Chyba powinnam coś ciąć, ale co i kiedy... W
zeszłym roku coś tam przycinałam tak na czuja, ale nie wyszło to za
dobrze :P Np. bukszpany wcale mi nie rosną, a jak ucięłam berberys to
zdechł :P Poczytałam trochę w guglu, ale nie bardzo rozumiem te
określenia dot. pędów i cięcia :( Pomożecie mi? Napiszcie mi proszę co
i jak uciąć, a co zostawić w spokoju :)
Mam tak (wszystko posadzone rok temu):
- dwie forsycje i ze trzy derenie białe - urosły sporo, mają ok
150-170 cm, ale nie są zbyt rozgałęzione; te główne pnie miały ucięte
już przy zakupie
- berberysy, które sobie żyją ale niezbyt rosną, a głównie kłują :P
- bukszpany które też żyją ale nie rosną wcale, mają może po 30-40 cm
wysokości i niektórym pożółkły górne listki
- wierzbę mandżurską - wyczytałam, że po ścięciu można jej gałązki
ukorzenić i wyrosną nowe - ale moja ma dość mało gałęzi...
- takie coś z bordowymi ładnymi liśćmi, świta mi, że to mahonia - ale
też nie rośnie, ma ze 20-30 cm
- jaśminowiec wonny - ten wydaje się ok
To tyle co udało mi się zidentyfikować na razie, bez liści i
kwiatów :)

What to do?

2. Data: 2010-03-27 21:22:31

Temat: Re: Pomocy :) Co mam zrobić juz w ogrodzie?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lolka" <l...@g...com> napisał w wiadomości
v.googlegroups.com...

> [...]
> zdechł :P Poczytałam trochę w guglu, ale nie bardzo rozumiem te
> określenia dot. pędów i cięcia :( Pomożecie mi? Napiszcie mi proszę co

Hejka. Lepiej będzie jak na razie zostawisz swoje krzaczory w spokoju. W
zaoszczędzonym czasie czytaj o cięciu dotąd aż zrozumiesz. :-)
Pozdrawiam uparcie Ja...cki

Kwiatowa Łąka ....
Jak pozbyć się pni bez wykopywania?
jak przyciąć budleję i hortensję