Pomocy!!! Jestem w trakcie robienia ciasta do mazurka!!

1. Data: 2001-04-13 16:59:36

Temat: Pomocy!!! Jestem w trakcie robienia ciasta do mazurka!!
Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Dorwalam dzisiaj pewien przepis na pyszne, bardzo drogie ciasto do mazurka..
Podala je Dana (stala bywalczyni listy)..
Robilo sie je z 10 zoltek (ugotowanych), 90dkg maki, 3 kostek masla,
lyzeczki soli, 3 lyzek smietany i szklanki cukru pudru...
Niestety nie mam czasu szukac namiarow Dany zeby sie spytac czemu nie ma
proszku do pieczenia w przepisie.

Pomozcie mi i powiedzcie czy uwazacie ze powinnam dodac proszek? Niestety
duzo nie pieke, wiec nie mam pojecia.

Sylvi

1. Data: 2001-04-13 17:07:14

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylvi wrote:

> [...]
> proszku do pieczenia w przepisie.
>
> Pomozcie mi i powiedzcie czy uwazacie ze powinnam dodac proszek? Niestety

Hy, hy - ja juz zrobilam bez proszku i chyba tak ma byc. Ciacho lezy w lodowce i
czeka...
Sluchajcie, a co z tym nakluwaniem widelcem...? Trzeba, czy nie trzeba?

1. Data: 2001-04-13 17:10:40

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Mysle,ze to jest przepis na kruche ciasto
na takim sie zwykle robi mazurki. Nie dodaje sie proszku do pieczenia bo ma byc
kruche a nie pulchne i wyrosniete.
Dotka

1. Data: 2001-04-13 17:35:23

Od: "krzych" <n...@z...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli masz w przepisie jajka bądż żółtka,to moim zdaniem nie musisz dodawać
proszku do pieczenia.
Pozdrawiam.
Krzych

1. Data: 2001-04-13 18:53:56

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> wrote in message

> Sluchajcie, a co z tym nakluwaniem widelcem...? Trzeba, czy nie trzeba?

Kruche trzeba...

Jola L-L

1. Data: 2001-04-13 21:47:07

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lodowce i
> czeka...
> Sluchajcie, a co z tym nakluwaniem widelcem...? Trzeba, czy nie trzeba?

Moim zdaniem nie ma po co nakluwac.
Ja nakluwam zwykle ciasto, ktore w srodku przleozone jest np
jablkami. Wtedy te warstwe na wierzchy trzeba nakluc zeby
para z zapiekanych jablek miala ktoredy uciekac.
Ale taki placek na mazurek nie rozumiem po co
mialaby sie nakluwac...
Ania

1. Data: 2001-04-14 08:53:54

Temat: A co ze smietana?
Od: ANia <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja z kolei za chwilke zabieram sie za pieczenie mazurka a'la Dana II;)
(Sprawdzony kruchy spod do mazurkow
500 g mąki krupczatki,
250 g tłuszczu (najlepiej mieszany w równych ilościach: masło i smalec),

3 żółtka, 1 jajko,
50 g cukru pudru)
I wlasnie sie zastanawiam, ze nie ma w nim smietany.

Jakies sugestie drodzy grupowicze?

ANia

1. Data: 2001-04-14 22:16:11

Temat: Re: A co ze smietana?
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"ANia" <a...@r...com> wrote in message
> [...]
>
> 3 żółtka, 1 jajko,
> 50 g cukru pudru)
> I wlasnie sie zastanawiam, ze nie ma w nim smietany.

Jesli do ciasta kruchego nie dodajesz proszku do pieczenia to nie
musisz dodawac tez smietany. Smietana usuwa specyficzny posmak jaki nadaje
ciastu wlasnie proszek do pieczenia
Wesolego jajka :))
Ania

1. Data: 2001-04-15 15:31:52

Temat: Ciasto francuskie
Od: ANia <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie jaka jest roznica miedzy ciastem francuskim a kruchym. Oprocz
tego, ze mozna zrezygnowac z cukru.

ANia

1. Data: 2001-04-17 06:04:43

Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje Wam za pomoc.... Mazurek sie udal bez proszku do pieczenia. Byl pys
zny.
Nie moglam wczesniej odpisac, bo mialam awarie netu..

Pozdrawiam

Sylwia

Użytkownik Sylvi <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9b7
b5c$bim$...@t...zst.sosnowiec.pl...
> [...]
> proszku do pieczenia w przepisie.
>
> Pomozcie mi i powiedzcie czy uwazacie ze powinnam dodac proszek? Niestety

czas pieczenia dwoch rzeczy naraz
wolowina
Wszystkiego NAJ i Smacznych, zdrowych i wesolych Swiat...
Kasztany.
Gdzie mozna kupic ges