Mazurek MOCZONY - poszukuje przepisu !!!!

1. Data: 2001-04-13 17:16:57

Temat: Mazurek MOCZONY - poszukuje przepisu !!!!
Od: "Wojciech Tomorowicz" <w...@b...tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak w temacie - poszukuje przepisu na "mazurek moczony" (moze jest znany pod
inna nazwa - moja babcie tak to ciasto nazywala). Pamietam tylko, ze ciasto
bylo wkladane do worka wysmarowanego maslem i wkladane na naoc do wiadra z
zimna woda. Rano worek z ciastem wyplywal na gore i dalej to juz piekarnik.
Do ciasta dodawalo sie sporo jajek i rodzynki. Od dawna staram sie znalezc
ten przepis ale bez rezultatu. Po smierci babci nikt w rodzinie nie potrafi
upiec takiego ciasta. Dodam, ze babcie pochodzila z Wilenszczyzny i tam tak
sie pieklo to ciasto. Moze ktos z grupowiczow bedzie w stanie mi pomoc. Z
gory dziekuje i zycze Wesolych Swiat Wielkanocnych oraz oczywiscie udanych
wypiekow.

Pozdrawiam
Wojtek Tomorowicz
w...@b...tpnet.pl

1. Data: 2001-04-13 17:47:33

Temat: Re: Mazurek MOCZONY - poszukuje przepisu !!!!
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gory dziekuje i zycze Wesolych Swiat Wielkanocnych oraz oczywiscie udanych

podesle za 2 godz

1. Data: 2001-04-13 18:42:24

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wojtek Tomorowicz
> w...@b...tpnet.pl
>
> Wiec tak:po poltorej szklanki cieplego mleka i zoltek,8 dag drozdzy
to zamiesic z 1kg maki tortowej, dodac poltorej szkl. miekkiego masla
ciasto wyrobic az bedzie gladkie i lsniace,wlozyc do serwety wysmarowanej maslem
lekko zawiazac, wrzucic do zimnej wody na cala noc
potem wyrobic z dodaniem poltorej szkl. cukru ,rodzynek ew. skorki pom.
zostawic pod przykryciem na 1 godz.
piec w 150st. rozwalkowane na papierze
U mnie to sie nazywa "mazurek podchodzacy w zimnej wodzie" przepis z
wilenszczyzny mojej mamy, ale nie robilam od b.b.dawna
wesolych swiat-ewa

Pomocy!!! Jestem w trakcie robienia ciasta do mazurka!!
czas pieczenia dwoch rzeczy naraz
wolowina
Wszystkiego NAJ i Smacznych, zdrowych i wesolych Swiat...
Kasztany.