Re: Mazurek MOCZONY - poszukuje przepisu !!!!

From: <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Mazurek MOCZONY - poszukuje przepisu !!!!
Date: 13 Apr 2001 20:42:24 +0200

> Witam,
>
> Jak w temacie - poszukuje przepisu na "mazurek moczony" (moze jest znany pod
> inna nazwa - moja babcie tak to ciasto nazywala). Pamietam tylko, ze ciasto
> bylo wkladane do worka wysmarowanego maslem i wkladane na naoc do wiadra z
> zimna woda. Rano worek z ciastem wyplywal na gore i dalej to juz piekarnik.
> Do ciasta dodawalo sie sporo jajek i rodzynki. Od dawna staram sie znalezc
> ten przepis ale bez rezultatu. Po smierci babci nikt w rodzinie nie potrafi
> upiec takiego ciasta. Dodam, ze babcie pochodzila z Wilenszczyzny i tam tak
> [...]
to zamiesic z 1kg maki tortowej, dodac poltorej szkl. miekkiego masla
ciasto wyrobic az bedzie gladkie i lsniace,wlozyc do serwety wysmarowanej maslem
lekko zawiazac, wrzucic do zimnej wody na cala noc
potem wyrobic z dodaniem poltorej szkl. cukru ,rodzynek ew. skorki pom.
zostawic pod przykryciem na 1 godz.
piec w 150st. rozwalkowane na papierze
U mnie to sie nazywa "mazurek podchodzacy w zimnej wodzie" przepis z
wilenszczyzny mojej mamy, ale nie robilam od b.b.dawna
wesolych swiat-ewa