Pompka do wina?

1. Data: 2008-11-23 15:29:41

Temat: Pompka do wina?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam Tokaji Aszu dwudziestoletni (mniammm), w oryginalnej butelce. Z
osadem na dnie, którego nie wolno ruszyć. Butelka, niestety, te 20 lat
stała, a nie leżakowała. Zwietrzałe raczej nie jest, bo zalakowane. I
problem jest - jak zlać to wino, aby móc je podać (w Święta, bo okazja to
być musi wielka): normalnie ściągaczem, czy może istnieja jakieś pompki,
nakładane na wylot szyjki butelki, które zrobią to delikatnie, najlepiej od
razu wprost do kieliszków???

2. Data: 2008-11-23 15:35:48

Temat: Re: Pompka do wina?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być musi wielka): normalnie ściągaczem, czy może istnieja jakieś pompki,
> nakładane na wylot szyjki butelki, które zrobią to delikatnie, najlepiej

Może i są - nawet maszyna ciśnieniowa do otwierania szampana bez huku i
uronienia ani kropelki.

3. Data: 2008-11-23 15:45:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Nov 2008 16:35:48 +0100, Panslavista napisał(a):

> od
>
> Może i są - nawet maszyna ciśnieniowa do otwierania szampana bez huku i
> uronienia ani kropelki.

Taką maszynę to ja mam w domu już - dwunożną, z silnym zarostem :-)

4. Data: 2008-11-23 19:30:36

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> problem jest - jak zlać to wino, aby móc je podać

http://www.winafrancuskie.pl/dekantacja.html

Protz

5. Data: 2008-11-23 19:35:13

Od: "Hh" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

a może zerknąć tutaj http://www.prodesso.com.pl/dekantacja_wina.php

6. Data: 2008-11-23 19:36:59

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hh" <...@...pl> napisał

> a może zerknąć tutaj http://www.prodesso.com.pl/dekantacja_wina.php

Rozwalilo mnie zdjecie: nieprawidlowy strumien.

Protz

7. Data: 2008-11-23 21:00:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Nov 2008 20:35:13 +0100, Hh napisał(a):

> a może zerknąć tutaj http://www.prodesso.com.pl/dekantacja_wina.php

Dzięki, sposób dobry na pewno, ale butelka tylko jedna - stoi w jednym
miejscu od roku, bo się boję ją poruszyć, a jak się nie uda z tym
prawidłowym strumieniem, to kiepsko. Chyba pozostaje jednak zlać wężykiem
do karafki znad tego osadu, przed samym podaniem, coby niepotrzebnie wina
nie napowietrzać.

8. Data: 2008-11-24 15:20:09

Od: "Beno" <s...@g...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwalilo mnie zdjecie: nieprawidlowy strumien.
> Protz

Jak byłem młodym chemikiem, to do takich rzeczy miałem niewielką szklaną
pałeczkę zagiętą pod kątem prostym. Jeden jej koniec wkładało się w szyjkę
lub dowolne inne, nawet szerokie naczynie i cały płyn leciał po tej
pałeczce. Myślę, że dowolny przedmiot, który da się zagiąć, i jest grubszy
od drutu, spełni taką samą rolę. W akcie desperacji można nawet użyć złamaną
zapałkę pozbawioną łebka.

Beno

9. Data: 2008-11-24 16:42:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do karafki znad tego osadu, przed samym podaniem, coby niepotrzebnie wina

Wino można podać w karafkach, niektóre trzeba przed podanie przewietrzyć i
ocieplić do temperatury pokojowej, sycące trzeba ochłodzić - do temp wody z
topniejącego lodu...

10. Data: 2008-11-24 20:39:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Nov 2008 17:42:42 +0100, Panslavista napisał(a):

> Wino można podać w karafkach,

Tak jest najbardziej elegancko, jasne.

> niektóre trzeba przed podanie przewietrzyć

To - na pewno: ma ponad 20 latek i 3 puttony. Są lepsze (widywałam do 6
puttonów z 1991 roku), ale taki stary (oszsz, poszłam, odgrzebałam
ostrożnie w barku bez ruszania i sprawdziłam - to nie ponad 20, lecz ponad
30 lat, dokładnie 36, 1972 rok!!!) nieczęsto się spotyka :-)
Może nie pić? - ręce mi się będą trzęsły, kiedy podniosę kieliszek...

> ocieplić do temperatury pokojowej, sycące trzeba ochłodzić - do temp wody z
> topniejącego lodu...

Poczytam, jak tam z temperaturą podawania Aszu, bo prawde mówiąc, nie mam
pewności. Sądzę, że raczej coś ok. 10-12 stopni.

pszepraszam
może na poważnie zacząć moderować
po co zakwaszać (gotowanie buraczków)
Re: Makijaż permanentny