Porzeczka czerwona

1. Data: 2020-06-29 19:14:01

Temat: Porzeczka czerwona
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Moje stare krzaki porzeczki czerwonej chorują i słabo owocują. Wycinanie
starych pędów nie poprawia sytuacji. 3 lata temu zebrałem tyle
porzeczek, że wyszło ok. 20 litrów soku. Rok temu połowę tego, a teraz
mam może ze 6 litrów.
Wygląda na to, że przyszła pora na nowe. Tutaj pytanie do Was:
czy nowe krzaki mogę posadzić w miejsce starych, czy zmienić stanowisko?
Jakie są teraz modne odmiany? Zależy mi na odpornych na choroby i plennych.
Jacek

2. Data: 2020-06-29 20:08:46

Temat: Re: Porzeczka czerwona
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
> Jakie są teraz modne odmiany? Zależy mi na odpornych na choroby i plennych.

Rok temu były straszne przymrozki i ścięły kwiaty i zawiązki, szkody w
jagodowych były duże. A w tym roku to samo albo gorzej. Tak więc lata 2019
i 2020 nie są najlepsze do oceny owocowania. Poczekaj na następny sezon z
oceną. Albo i na dwa.
Tym bardziej, że wcześniej miałeś niezły plon. Posadzić porzeczki w innym
miejscu dla porównania też możesz. Od nadmiaru głowa nie boli :-)

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Kompostownik
Pecherznica, letnie przycinanie