Posłonek - Helianthemum hyb.

1. Data: 2005-01-11 22:51:53

Temat: Posłonek - Helianthemum hyb.
Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z internetu wynika, że są też białe. Czy z wysiewając z paczki, na której
były różowe i żółte, mam szansę na to, że część będzie biała? Jeśli nie to
czy widział kto kiedy takiego nasiona? A może widział u siebie w ogrodzie?
A generalnie jak wygląda o tej porze roku (zima niby) taka kępka posłonka?
Pozdrawiam
BoGusław

2. Data: 2005-01-11 23:39:29

Temat: Re: Posłonek - Helianthemum hyb.
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cs1lhu$nl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Z internetu wynika, że są też białe. Czy z wysiewając z paczki, na której
> były różowe i żółte, mam szansę na to, że część będzie biała?

Pewnie jakaś szansa jest, ale mi z takiej paczki wyrosły same różowe, potem
dawały tylko różowe (w różnych odcieniach) potomstwo więc raczej nie ma na
co liczyć.

>Jeśli nie to
> czy widział kto kiedy takiego nasiona? A może widział u siebie w ogrodzie?

Nasion nie widziałam, ale u siebie w ogrodzie tak :))
http://www.softel.com.pl/~kattka/gal7/photos/photo_4
8.html na dowód :)) W
tym roku będę czekała
na kawiaty H. grandiflorum, dla odmiany bedzie miał białe kwiaty i szare
listki.

> A generalnie jak wygląda o tej porze roku (zima niby) taka kępka posłonka?

Zielono, ładnie i zależy też od gaunku posłonka, bo jest grandiflorum który
ma szare listki.Bardzo wdzięczne roślinki i bardzo je lubię:) Mi się jeszcze
brzoskwiniowy marzy, kiedyś na zdjeciu widziałam ale dostać nie mogę :((

Pozdrawia Kaśka z +/- 10-cioma posłonkami

PS
Bedę je rozmnażała w tym roku ;)) Nie powinno być problemów z ukorzenieniem

3. Data: 2005-01-12 13:18:35

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
(...)

Gdzie udało się Wam kupić nasiona posłonka?
Szukam od dwóch lat i nie widziałam w żadnym odwiedzanym sklepie.
A kiedyś, polecano mi ten kwiatek na słoneczne miejsce, jako nie wymagający.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2005-01-12 17:37:37

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> wrote:

> Z internetu wynika, że są też białe. Czy z wysiewając z paczki, na
> której były różowe i żółte, mam szansę na to, że część będzie biała?

Na białego jeszcze nie zasłużyłem, ale gdybyś szukał żółtego czy
czerwonego, to już wiesz gdzie :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien proboszcz w Canterbury
Kutasem bił po kątach szczury.

5. Data: 2005-01-12 22:09:06

Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message
> "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> wrote:
> Na białego jeszcze nie zasłużyłem, ale gdybyś szukał żółtego czy
> czerwonego, to już wiesz gdzie :)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
Jak mi moje z siewu zakwitną i będzie widać jakich brakuje to się zgłoszę,
coś myślę że żółty z siewu może wyjdzie ale czerwony to pewnie nie.
BoGuś

6. Data: 2005-01-12 22:13:31

Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> Szukam od dwóch lat i nie widziałam w żadnym odwiedzanym sklepie.
> A kiedyś, polecano mi ten kwiatek na słoneczne miejsce, jako nie

Ja go nawet nie szukałem bo nie znałem, po prostu przeglądając dostępne
nasiona ubiegłej wiosny, trafił się i z opisu wynikało, że się nada to
wziąłem. Jeśli trafisz do nas w tym roku to ukopiemy.
pozdrawiam
BoGusław

Sepy :-)
Sepy...Miłek