Re: Posłonek - Helianthemum hyb.

From: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Posłonek - Helianthemum hyb.
Date: Wed, 12 Jan 2005 00:39:29 +0100

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cs1lhu$nl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Z internetu wynika, że są też białe. Czy z wysiewając z paczki, na której
> były różowe i żółte, mam szansę na to, że część będzie biała?

Pewnie jakaś szansa jest, ale mi z takiej paczki wyrosły same różowe, potem
dawały tylko różowe (w różnych odcieniach) potomstwo więc raczej nie ma na
co liczyć.

>Jeśli nie to
> czy widział kto kiedy takiego nasiona? A może widział u siebie w ogrodzie?

Nasion nie widziałam, ale u siebie w ogrodzie tak :))
http://www.softel.com.pl/~kattka/gal7/photos/photo_4
8.html na dowód :)) W
tym roku będę czekała
na kawiaty H. grandiflorum, dla odmiany bedzie miał białe kwiaty i szare
listki.

> A generalnie jak wygląda o tej porze roku (zima niby) taka kępka posłonka?

Zielono, ładnie i zależy też od gaunku posłonka, bo jest grandiflorum który
ma szare listki.Bardzo wdzięczne roślinki i bardzo je lubię:) Mi się jeszcze
brzoskwiniowy marzy, kiedyś na zdjeciu widziałam ale dostać nie mogę :((

Pozdrawia Kaśka z +/- 10-cioma posłonkami

PS
Bedę je rozmnażała w tym roku ;)) Nie powinno być problemów z ukorzenieniem