Poszukuje kosiarki spalinowej do 1500zl

11. Data: 2007-05-08 10:23:19

Temat: Re: Poszukuje kosiarki spalinowej do 1500zl
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
news:f1pj1d$grp$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

ps.com...

> [...]
.php4

Generalny argument - po co kupować dwie maszyny, gdy można jedną?
Apetyt rośnie w trakcie jedzenia...

12. Data: 2007-05-08 11:18:43

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam sie który napęd bardziej się sprawdza  na tylne koła czy
> przednie i z tych 2 kosiarek która wybrać
>
> Druga.

Przy tylnym napędzie łatwiej wpaćś w poślizg.
Pozdrawiam.Mirzan

13. Data: 2007-05-08 11:25:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Przy tylnym napędzie łatwiej wpaćś w poślizg.
> Pozdrawiam.Mirzan

Robisz wyścigi kosiarek?

14. Data: 2007-05-08 11:30:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robisz wyścigi kosiarek?

Nie, tylko podpowiadam jakie niebezpieczeństwa czyhają, jeśli wybór
będzie nieodpowiedni.A co krety powiedzą, jeśli przeczytają,że marka
tania.
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2007-05-08 11:45:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, tylko podpowiadam jakie niebezpieczeństwa czyhają, jeśli wybór
> będzie nieodpowiedni.A co krety powiedzą, jeśli przeczytają,że marka
> tania.
> Pozdrawiam.Mirzan

Fakt, mój MF70 rozwala nie tylko kopce kretów, ale nawet cegły na piasek
przerabia.

16. Data: 2007-05-09 08:10:57

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@g...com napisał(a):
> [...]
> regulacje suwakowa obrotów
> Zastanawiam sie który napęd bardziej się sprawdza na tylne koła czy

Massz dosc wysokie wymagania, jak na cene 1500 zl. Na 2 ary bralbym
kosiarke z napedem. Raczej nie chcialbym wywozic trawy z takiej
powierzchni, zatem bralbym z mozliwoscia wyrzutu bocznego lub mulczerem
(jesli mozesz czesto kosic). Mozesz kupic cos z wyrzutem i koszem
rownoczesnie, a wtedy bedziesz mog pewne obszary, ann ktorych Ci
szczegolnie zalezy kosic z koszem i wywozic trawe. Duzy silnik oznacza
wysokie koszty zakupu, ale polecalbym duzy silnik, bo maly nie radzi
sobie na wyzszej i gestej trawie. Ja tez poszukuje czegos podobnego z
koszem, ew. kosz + mulczer. Dac znac na priva, jak znajdziesz cos
interesujacego.

pik

17. Data: 2007-05-09 08:12:50

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@g...com napisał(a):

> Zastanawiam sie który napęd bardziej się sprawdza
generalknie na przednie kola jest przyjazniejszy, wystarczy podniesc je
go gory (czyli nacisnac mocniej prowadnice/raczke czy jak chcesz to
nazwac) ikosiarka przestaje jechac, a latwo nia wtedy skrecic w miejscu.
Jednak kosiarki z koszem maja zazwyczaj tylny naped (bo trudno podniesc
przod kosiarki do gory, gdyz kosz przeszkadza).

pik

18. Data: 2007-05-09 08:36:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> wrote in message

> [...]
> sobie na wyzszej i gestej trawie. Ja tez poszukuje czegos podobnego z
> koszem, ew. kosz + mulczer. Dac znac na priva, jak znajdziesz cos

MF70 - ma kosiarkę palcową około 120cm szerokości - na gładki teren i wysoką
trawę bardzo dobra, oraz mulczer rotacyjny około 60cm, cięgnie przyczepę, ma
spychacz (lemiesz) z ustawianym kątem - inne urządzenia - trzeba spytać
Terra Vari.
Cena nie jest mała, ale maszyna dobra.
http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/index.php?id=2333&
item=1
Składniki systemu można dokupywać osobno.

http://www.e-kosiarki.pl/go/_info/?id=1219

19. Data: 2007-05-10 07:08:30

Od: "Galind" <g...@g...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Wybieraj z własnym napędem, z kółkami na łożyskach, ale nie ślizgowych -
> te
> szybko niszczą się, a często i obudowę...

Witam, to i ja się podepnę pod ten wątek. Mam działkę 8 a, z domem, krzewami
i drzewami, trawnik nie jest idealnym prostokątem, ma zakątki. Do tej pory
kosiłem elektryczną o szerokosci 31 cm z koszem. Skoszenie i wywalanie trawy
zajmowało mi z pół soboty, po robocie byłem wykończony :-)
Pora zainwestować w spalinówkę. Chcę ułatwić i przyspieszyć pracę. Mam do
wydania ok. 1200-1500 zł. Odwiedziłem kilka sklepów: Leroy Merlin,
Castorama, Praktiker, firmowe i znalazłem kilka modeli. Nie mam jednak
żadnego doswiadczenia z kosiarkami i nie wiem, jaka opcja jest ważna a jaka
jest zbędnym bajerem.

I. Z napędem czy bez? Próbowałem w sklepie, te bez napedu są lżejsze i
łatwo się je pcha, z napedem (tylko sa na koła tylne) trzeba pokonywac opór
przekładni. Czy w mocno zakręconym ogródku naped wogóle się sprawdzi czy
raczej bedzie to koszmar?
II. Moc silnika. Czy 4 KM bedą wystarczające? Chyba nie ma co wydawac na
mocniejszy silnik.
III. Kosz z plastiku czy włokniny? W plastikowym są delikatne żeberka
mocujace, mogą się urwać (jak w mojej elektrycznej), włókninęzawsze jakoś
posztukuje się, gdyby nawet miała się przetrzeć. Z włókniny maja z reguły
stalowa rame i mocuje się na zakrzywionych prętach. Który lepszy?
IV. Szerokość cięcia? Do tej pory elektryczna miała 31 cm, więc nawet zmiana
na 41 (najwęższa z dostepnych spalinowych) to dużo wiecej, ale może lepeij
46, bo 52 to chyba zbyt dużo?
V. Waga kosiarki. Be znapędu 33 kg, z napedem 38 kg. To już smok. Mysle, ze
te 5 kg mogą mi się kiedyś nieprzyjemnie odbić...
VI. Silniki. Tu nie mam problemu: Briggs&Stratton lub Honda, ze wskazaneim
na pierwszy, bo ...tańszy i popularny.
VII. Ergonomia rękojeści i obsługi. Dla mnie (i żony) b. ważne. Są modele z
gumowanym uchwytem, składanym, regulowanym na szybkozłączki , są modele
toporne, gdzie regulacja kółek jest fatalna, niedoskonała, uchyty
nieergonomiczne.
VIII. Modele wybrane:
a) Leroy - Merlin: Sterkins / silnik BS, 4 KM, 46 cm szerokosci, 2 (3) lata
gwarancji, centralna regulacja wysokości, kosz nylon 52 l, 33 kg, bez
napędu, cena 1100 zł, rewelacyjnie ergonomiczne uchwyty!, regulacje, (nad tą
się zastanawiam)
b) Leroy - Merlin: Sterkins / silnik BS, 6 KM, 52 cm szerokosci, 2 (3) lata
gwarancji, centralna regulacja wysokości, kosz nylon 58 l, 38 kg, napęd na
tył, cena 1735 w opromocji 1449 !zł, rewelacyjnie ergonomiczne uchwyty,
regulacje, ciężka jak pieron.
c) Leroy - Merlin: Sterkins / silnik BS, 4 KM, 41 cm szerokosci, 2 (3) lata
gwarancji, centralna regulacja wysokości, kosz nylon 50 l, 32 kg, bez
napędu, cena 1300 zł, rewelacyjnie ergonomiczne uchwyty!, regulacjeale
wąska.
d) Castorama: Trawis / silnik Honda, 4,5 KM, 46 cm szerokosci, 2 lata
gwarancji, regulacja wysokości, kosz plastik 60 l, 27 kg, napęd na tył, cena
900 zł, ale taka jakaś prymitywnie wykonana
d) Castorama: NAC / silnik BS, 4 KM, 44,5 cm szerokosci, 3 lata gwarancji !,
regulacja wysokości, kosz plastik 60 l, 28 kg, napęd na tył, cena 900 zł,
prymitywne rozwiazania regualcji, ale wg sprzedawcy super bestseller w tej
cenie. Długa gwarancja.

Wszystkie mają stalową obudowę, kółka łożyskowane.

Czy pomożecie? Doradzicie laikowi?

pozdrawiam
galind

20. Data: 2007-05-10 07:49:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Galind" <g...@g...ru> wrote in message

Zdecydowanie z napędem - ale musi mieć bieg wsteczny. Najlepsza na równy
trawnik jest kosiarka z wrzecionowym mechanizmem tnącym (jak w sieczkarni -
jezeli kto widział) - tnie najrówniej ze wszystkich kosiarek. Co więcej,
przy dwu przejazdach na tydzień - nie musisz nic zbierać - kosz jest
niepotrzebny, trawnik sam się nawozi uschłymi badylami. Można kosić i trzy
razy na dwa tygodnie - zależy jak trawa szybko przyrasta na w/w kawałku.
http://www.john.deere.hein.one.pl/
http://www.john.deere.hein.one.pl/gallery/view_album
.php?set_albumName=album07

Automat: http://www.automower.pl/node1716.aspx?cid=c61