Poszukuje przepisow oryginalnych dan wloskich

1. Data: 2001-11-29 19:54:47

Temat: Poszukuje przepisow oryginalnych dan wloskich
Od: "Adam" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow.
Sorry ze rzadko bywam na grupie, ale moj syn komputerowiec rzadko
"udostepnia staremu" komputer a poza tym mam bardzo duzo pracy.
Kochani, bardzo Was prosze, poznalismy niezwykkle sympatycznego Wlocha
mieszkajacego w Polsce i zalezy mi bardzo na kilku smakowitych przepisach (z
dostepnych oczywiscie na naszym rynku produktow).Bede wdzieczny za kilka
przepisow w tym z jeden bezmiesny.
Serdecznie pozdrawiam.

1. Data: 2001-11-29 20:05:59

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bowN7.1105882$P...@n...chello.at...
> [...]
(z
> dostepnych oczywiscie na naszym rynku produktow).Bede wdzieczny za kilka

Ok, oto przepis z jednej z lepszych restauracji wloskich w Polsce, dostalam
go od szefa kuchni:
Spaghetti ze szpinakiem i suszonymi pomidorami
Makaron spaghetti grubość numer 5, suszone pomidory (hipermarket), liście
szpinaku (moze gdzies dostaniesz) i ser Grana Padano (hipermarket), oliwa.
Szpinak wrzucić do wrzątku na kilka sekund. Potem od razu do zimnej wody,
można dodać lodu, by zachował zielony kolor. Wycisnąć z wody, pokroić, ale
nie za cienko. Na oliwę wrzucić szpinak, ostrą czerwoną papryczkę (czuszkę),
pół ząbka czosnku, pomidory. W międzyczasie ugotować spaghetti. Ugotowane
(nie hartować wodą!) Wrzucić na patelnię do szpinaku. Całość na talerzu
posypać startym serem Grana Padano. Można go zastąpić parmezanem, ale tez
oryginalnym (byle nie tym, co sprzedają w torebkach w sklepach).

1. Data: 2001-11-29 21:17:11

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Ok, oto przepis z jednej z lepszych restauracji wloskich w Polsce,
dostalam
> go od szefa kuchni:
> Spaghetti ze szpinakiem i suszonymi pomidorami
ciach....

a kto powiedzial ze to jedna z najlepszych restauracji w Polsce?

Mechcia
zaczepnie

1. Data: 2001-11-29 21:48:10

Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taki serwis www.makaron.com.pl - znajdziesz tam z milion przepisow na
makarony....
Ten ponizej jest z GW:

1. Spaghetti alla carbonara

> 400 g makaronu spaghetti (długie grube nitki)
> 100 g wędzonego bekonu
> 4 jajka
> 100 g tartego parmezanu
> sól i pieprz do smaku
>
> Gotujemy makaron. Kroimy bekon na drobną kostkę i smażymy na patelni, aż
> będzie bardzo chrupki. Do miski wbijamy surowe jajka - bardzo ważne jest w
> tym przypadku zachowanie zasad higieny; przed rozbiciem dobrze umyte jajka
> polewamy dodatkowo wrzątkiem. Roztrzepujemy jajka dokładnie widelcem,
> dodajemy parmezan, przyprawiamy solą i pieprzem i dobrze mieszamy.
Odcedzony
> makaron wrzucamy z powrotem do garnka, w którym się gotował. Polewamy
> mieszanką jajeczno-serową i gorącym bekonem (razem z wytopionym tłuszczem)
> dokładnie mieszamy. Jajka zetną się pod wpływem temperatury klusek i
bekonu.
> Podajemy natychmiast. Dobra carbonara zasługuje na dobre czerwone wino.

Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-11-29 22:23:21

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

[ciach]
Bede wdzieczny za kilka
> przepisow w tym z jeden bezmiesny.
> Serdecznie pozdrawiam.

Coś iście autentycznego, nazywa sie Maccheroni con miele e noci ( makaron z
miodem i orzechami włoskimi) i jest prosciutka. Autor zapewnia, ze jest to
antyczny sycylijski przepis na danie wigilijne, wiec moze nawet byc na
czasie ;-)

na 4 osoby
makaron ( na zdjęciu były takie grube rurki)
okolo 8 lyzek stolowych smietany i miodu
100 g orzechow wloskich (juz bez lupinek)
skórka pomaranczy
sol

Ugotowac makaron al dente. Na patelni podgrzac smietane, dodac miod i drobno
pokrojona skorke pomaranczy. Ozrechy takze drobno posiekac.
Makaron ukladać w naczyniu warstwami i polewac sosem i posypac orzechami. I
tak kolejno. zakonczyc na orzechach.

Pzrepis ściągnięty z ksiązki Dario G.C. Querini "pizza & pasta".

Nie robilam osobiscie wiec jakby ktos wyprobowal to chętnie poczytam co
wyszło.

Pozdrówka
Sassanach

1. Data: 2001-11-30 07:46:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Pzrepis ściągnięty z ksiązki Dario G.C. Querini "pizza & pasta".
>
>Nie robilam osobiscie wiec jakby ktos wyprobowal to chętnie poczytam co

o Jezu, jakmi sie ten przpeis podoba...chyba wole makaron
(maccheroni..hehe) na slodko. zaraz zapisze i bedzie na swieta
jak zywy!

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-30 10:59:32

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(z
> dostepnych oczywiscie na naszym rynku produktow).Bede wdzieczny za kilka

Moze bede przekorna, ale dlaczego Ty chcesz karmic Włocha po włosku? To
chyba on powinien zaserwowac Wam cos z jego narodowej kuchni a Wy
powinniscie nakarmic go po polsku.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-30 12:12:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Moze bede przekorna, ale dlaczego Ty chcesz karmic Włocha po włosku? To
>chyba on powinien zaserwowac Wam cos z jego narodowej kuchni a Wy

zgadzam sie z Basia...jak obcokrajowcy mi raz zrobili barszcz i
az trzaskaly guziki przy gorsie, bo taka duma ich rozpychala, to
ja tak, cholera, suszylam zeby, az mnie twarz rozbolala i MUSILAM
to danie zjesc do konca..zagladli mi w zeby bez przerwy...lepiej
im dac NASZE kopytka z NASZYM sosoem grzybowym niech osoba
zobaczy, ze "ich" gnocchi robia i inne narody!
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-30 12:39:55

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> im dac NASZE kopytka z NASZYM sosoem grzybowym niech osoba
> zobaczy, ze "ich" gnocchi robia i inne narody!

Zgadzam sie. Naprawde nie sil sie bo "wloszczyzna" jaka znaja i tak ci nie
wyjdzie. A po cichu pewnie licza na dobry polski obiad.

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-11-30 13:33:01

Od: "Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Nowak"
> mechcia, moja gazeta przygotowywala tekst o kuchni wloskiej. No i akzali
mi
> isc do tej rest, bo ponoc najlepsza w Polsce. Celem sprawdzenia
zadzwonilam
> do Maklowicza i ten wiesc potwierdzil. Rzeczywiscie, kazdy produkt jest
> wloski. I nienajgorsza. W Warszawie tez sie otworzyli:-)

Która to?
Pozdrawiam, Asia

zalewa do łososia
sos serowy-nareszcie zrobilam