Potoczna nazwa

1. Data: 2004-05-30 22:41:26

Temat: Potoczna nazwa
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadłam w jednym z ulubionych sklepów ogrodniczych na kolekcję ziół. Mieli
m.in. takie szarolistne coś, cienkie i wąziutkie liście (w typie rozmarynu,
ale znacznie wyższe i bardziej wiotkie) określone jako curry. Może komuś się
kojarzy - co to mogło być?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-05-31 11:04:22

Temat: Re: Potoczna nazwa
Od: JotHa <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> ale znacznie wyższe i bardziej wiotkie) określone jako curry. Może komuś się

Mnie sie kojarzy jedynie z zoltopomaranczowym proszkiem :D i pieczonym
drobiem :D

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2004-05-31 11:14:34

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Mieli

> Mnie sie kojarzy jedynie z zoltopomaranczowym proszkiem :D i pieczonym
> drobiem :D
>
> Pozdrawiam
> Asia

Tak, faktycznie, taką przyprawę dodaje się do drobiu i różnych sałatek,
np. z ryżem. Nawet nie wiedziałam, że tak zaawansowane ziółka można kupować
już w Polsce :-)))
Ziołowo i zdrowo Miłka

4. Data: 2004-05-31 11:41:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

sałatek,
| np. z ryżem.
| Nawet nie wiedziałam, że tak zaawansowane ziółka można kupować

Kochana, curry to podstawowa przyprawa u mnie w domu od zawsze, ale to
mieszanka różnych ziół. Żółty kolor pochodzi od kurkumy (turmeric-u). Na
pewno nie jest to pojedyncze ziółko.
Kupiłabym to coś, bo ładnie wyglądało i ładnie pachniało, ale wolałabym
wiedzieć, co to jest i czy bylina. Właściwie na wyczucie to chyba
jednoroczne było.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-05-31 14:37:51

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rozmarynu,
> ale znacznie wyższe i bardziej wiotkie) określone jako curry. Może komuś

Basiu, chyba wiem o co pytasz. Mam coś takiego - kocanka włoska Helichrysum
italicum. Zapach jest bardzo intensywny. Zimuje w domu.

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-05-31 16:35:00

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Kiedys mialem kurkume kupiona w Dartpolu. Niestety, wyschla podczas
zimowania w piwnicy i juz nie udalo mi sie wiecej na sadzonki trafic. Zapach
byl wspanialy!
Pozdrawiam
Andrzej

7. Data: 2004-05-31 17:18:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości

> [...]
Helichrysum
| italicum. Zapach jest bardzo intensywny. Zimuje w domu.

Pogoglałam i znalazłam obrazek - to jest to. W domu w warunkach
śródziemnomorskich zapewne - obniżona temperatura?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-05-31 17:45:35

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Helichrysum
>
> Pogoglałam i znalazłam obrazek - to jest to. W domu w warunkach
> śródziemnomorskich zapewne - obniżona temperatura?

Była w chłodniejszym pokoju na południowym oknie, ale specjalnie nie
chłodziłam. Lubię ją mieć w zasięgu ręki /nosa :-).
Teraz wysadziłam do ogrodu, jesienią zabiorę.
A w sprawie ziół - rozmaryn zimował mi w gruncie pospołu z aukubą. Nawet
kwitnie. Był całkiem bez okrycia, ale przy południowej ścianie domu. Sama
się dziwię, że przetrwał, ale to jest paroletni, zdrewniały okaz.

Z pozdrowieniami, Maria

Trawa na trawnik
rodgersje
rdest Auberta