rodgersje

1. Data: 2004-05-30 20:00:46

Temat: rodgersje
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Były brunnery, bergenie, teraz kolej na następne cieniolubne ślicznotki. Mam
w ogrodzie trzy gatunki R. tabularis, R.podophylla i R. aesculifolia.
Wszystkie mniej więcej w tym samym wieku. Dwie pierwsze są duże ładne,
natomiast ostania rośnie u mnie już trzeci rok i ma tylko dwa liście, czy
ona tak wolno rośnie, czy wyjątkowo źle z miejscami trafiłam (mam dwie
sztuki, obydwie tak beznadziejnie wolno rosną)

Pozdrawiam
Kaśka
-------
http://www.softel.com.pl/~kattka/

2. Data: 2004-05-30 20:06:34

Temat: Re: rodgersje
Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ona tak wolno rośnie, czy wyjątkowo źle z miejscami trafiłam (mam dwie
> sztuki, obydwie tak beznadziejnie wolno rosną)

Ups, na temat rodgesji się nie wypowiem, kupiłam wysyłkowo
kasztanolistną ale dobrze startuje. Ma dwa mocne listki i widzę już trzeci.
To chyba nie ta odmiana dwulistkowa ??? ;-)
Żartobliwie ale współczująco ... :-(
Miłka

3. Data: 2004-05-30 20:09:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| ona tak wolno rośnie, czy wyjątkowo źle z miejscami trafiłam (mam dwie
| sztuki, obydwie tak beznadziejnie wolno rosną)

Złe miejsca, kasztanowcolistną mam chyba trzeci rok, rozrasta się jak
głupia, rozdawałam nawet, w dodatku kwitnie:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-05-30 20:17:33

Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

>    Ups, na temat rodgesji się nie wypowiem, kupiłam wysyłkowo
> kasztanolistną ale dobrze startuje. Ma dwa mocne listki i widzę już trzeci.
> To chyba nie ta odmiana dwulistkowa ??? ;-)
> Żartobliwie ale współczująco ... :-(

Mam pytanie: gdzie można kupić wysyłkowo rodgersję? U mnie nigdzie tego nie
ma, a roślinka śliczna. Pzdr

5. Data: 2004-05-30 20:30:10

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@f...pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie: gdzie można kupić wysyłkowo rodgersję? U mnie nigdzie tego
nie
> ma, a roślinka śliczna. Pzdr

http://byliny.w.interia.pl/

Bylinowa szkółka, musisz poszukać w nazwach w okienku po lewej a z
zamawianiem wg instrukcji. Notabene bardzo miła pani, dała mi dwie sadzonki
wielosiła błękitnego bo były małe i obawiała się czy przeżyją. Wszystkie
zakupione u niej byliny rosną dobrze i zdrowo.
Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-05-31 09:40:00

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 May 2004 22:09:01 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@i...pl> wrote:

>Złe miejsca, kasztanowcolistną mam chyba trzeci rok, rozrasta się jak
>głupia, rozdawałam nawet, w dodatku kwitnie:-)

Ech, nie trzeba ludzi pozbawiać złudzeń; to już wolałabym mysleć,
że kasztanowcolistne tak mają :(

Powiedz choć w przybliżeniu, w jakim miejscu się ładnie rozrasta,
skoro półcień, wilgoć i nawożenie kompostem są niedobre :(

Pozdrawiam z trójlistną kasztanowcolisną trzeci rok,
Anka

7. Data: 2004-05-31 10:05:59

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> skoro półcień, wilgoć i nawożenie kompostem są niedobre :(
>
> Pozdrawiam z trójlistną kasztanowcolisną trzeci rok,
> Anka

Właśnie, mnie to też interesuje, bo ja swoją ulokowałam raczej w
półcieniu dość słonecznym. Czytałam gdzieś że ładniej się prezentują w
słoneczku, dostają jakichś tam przebarwień brązowawych. No i wyrosły mi te
trzy listki, ale pocieszam się tym że jeszcze się pokażą inne ...
Kasztanowo Miłka

8. Data: 2004-05-31 10:42:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e4vlb0dhksg8a3hpjd60mqus8rebqdjbga@4ax.com Anna
Kowalska <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Pozdrawiam z trójlistną kasztanowcolisną trzeci rok,

Hejka. Ja się gdzieś doczytałem, że rodgersję najlepiej posadzić
przy północnej ścianie domu. I tak postąpiłem z zakupioną w Kokotowie
rodgersją pierzastą ( R.pinata ). Chyba jej się podoba, bo bardzo
obiecująco rośnie. :-)
Pozdrawiam z cienia Ja...cki

9. Data: 2004-05-31 11:38:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Powiedz choć w przybliżeniu, w jakim miejscu się ładnie rozrasta,
| skoro półcień, wilgoć i nawożenie kompostem są niedobre :(

Od wschodu i trochę od południa pół metra - wielki krzak porzeczki, od
zachodu spory krzak hibiscusa, obok jeszcze 30-centymetrowy bukszpan.
Zagęszczenie jednym słowem na tyle duże, że ma półcień:-) A, i bynajmniej
mokro nie jest!

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-05-31 12:45:51

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 31 May 2004 13:38:31 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@i...pl> wrote:

> [...]
>zachodu spory krzak hibiscusa, obok jeszcze 30-centymetrowy bukszpan.
>Zagęszczenie jednym słowem na tyle duże, że ma półcień:-) A, i bynajmniej

Niedobrze, nie mam porzeczki, a hibiskus za mały ;)
Już podejrzewałam, że może mimo wszystko ma za sucho, ale widzę
że to jakieś inne widzimisię. Dalej nie mam pomysłu na lepsze
miejsce.
Na północną stronę domu ( za radą Dirka) nie wywalę rodgersji, bo
tam grasuje zaintrodukowane stadko winniczków :)

Pozdrawiam,
Anka

rdest Auberta
Projekt ogrodu