Powalilo kogos? Rachunek za gaz

1. Data: 2007-12-25 18:25:45

Temat: Powalilo kogos? Rachunek za gaz
Od: "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moja babcia dostala rachunek za gaz:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9af38f5398
514440.html

No i za 2 miesiace musi zaplacic mniej wiecej tyle co za swoja rente. Czy to
jest k**wa normalne (sorry za bluzgi)?

Na codzien mieszkam w Monachium i place tyle miesiecznie ale za wszystko: prad
(mam boiler elektryczny na ciepla wode), wode, wywoz smieci, sprzatanie klatki
itd. Wiem, ze ten rachunek jest za 2 miesiace ale mimo wszystko.
Sytuacja wyglada tak:
Sa 2 domy stojace obok siebie. Mojej mamy i mojej babci. W domu mojej mamy
jest piec gazowy viesmanna (kupiony nowy z 3-4 lata temu). Gaz daje ciepla
wode, ogrzewanie no i gotowanie dla 2 domow.
Pewnie sobie teraz pomyslicie, ze to normalne zuzycie ale mi sie wydaje duze.
Czy sie myle? Jak pisalem babcia uzywa 1 grzejnika. Gotuje rano wode na
herbate, w poludnie prosty obiad (nie zawsze) na kolacje znow wode na herbate.
Moja mama mieszka sama w 2 domu i zuzywa troche wiecej od mojej babci. Czy to
jest normalny wynik dla 2 osob oszczednie obchodzacych sie z ciepla woda,
ogrzewaniem, gazem w ogole? A i przypomnialo mi sie. Piec sie wylacza
codziennie automatycznie o 22:00 do 6:00 (nie dziala wtedy ogrzewanie i ciepla
woda)
Przeciez 607m3 to jest bryla 10m x 10m x 6m czyli tyle mniej wiecej co blok
punktowiec do 2 pietra. Jak to niby sie przelewa przez ta mala rurke gazowa?
Po drugie, co to kur*a za 3 abonamenty?

Masakra. Jestem zazenowany.
Jesli wszystko jest w porzadku to jak namierzyc winowacje? Myslicie, zeby ten
piec Viesmanna mogl byc jakos zle ustawiony?
Pomocy.

Swieta mi troche ten rachunek popsul :((.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

2. Data: 2007-12-25 18:40:47

Temat: Re: Powalilo kogos? Rachunek za gaz
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:
> [...]
> Jesli wszystko jest w porzadku to jak namierzyc winowacje? Myslicie, zeby ten
> piec Viesmanna mogl byc jakos zle ustawiony?
Zależy od izolacji termicznej tych budynków. Jednak 2 budynki to nie to
samo co jeden większy - dużo większa strata ciepła po zewnętrznych
ścianach. Po drugie strata ciepła na transporcie z budynku A do B.

Duża strata ciepła jest na wyłączaniu się pieca od 22 do 6 rano! Nim
rano piec nagrzeje czynnik (wode w kaloryferach, potem wode w bojlerze)
to pewnie wali non-stop na pełny palnik godzine, a gaz leci... Gdyby
tylko musiał podtrzymywać temperaturę (może troche obniżoną na noc) -
było by duuużo bardziej ekonomicznie.

Rachunek przy takich warunkach jest całkiem w normie, zapewne mógłby być
mniejszy, ale za 2 oddzielne budynki - nie jest źle. Za PÓŁ domu (od
dołu dogrzewanego przez sąsiada, ściany ocieplone 10cm styropianu, nowe
okna) idzie mi teraz ~170-220m3 gazu na miesiąc, co daje średnio 400m3
na 2 miesiące, opłaty mam troche inne bo co oddział PGNiG to inne opłaty
przesyłowe.

W tamtym sezonie miałem wyższe opłaty, które co dziwne utrzymywały się
po wyłączeniu ogrzewania. Po miesiącu bez ogrzewania i gotowania okazało
się że ubyło gdzieś 30-40m3 gazu wg licznika. Okazały się winne stare
łączenia starych rur od licznika do odbiorników, na każdym łączeniu
cośtam uciekało. Gazem nie było czuć (może czasem gdzieś za szafką po
paru dniach bez wietrzenia), ale pomiary wykazywały gaz w miejscach
skręcenia rur, na paru spawach, na zaworze przy kuchence itp. Może
wypadałoby wezwać fachowca z miernikiem obecności gazu i niech
"przewącha" całą instalację?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2007-12-25 18:55:21

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

topek napisał/a:

> A i przypomnialo mi sie. Piec sie wylacza
> codziennie automatycznie o 22:00 do 6:00 (nie dziala wtedy ogrzewanie i ciepla
> woda)

Głównie dlatego. Po włączeniu ciągnie przez co najmniej półtorej
godziny max z rury żeby ogrzać wyziębioną przez noc całą instalację.
Sprawdziłbym też szczelność.

--
caldeiro

4. Data: 2007-12-25 19:23:15

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 12/25/2007 7:40 PM, BartekK wrote:
[...]
> [...]
> to pewnie wali non-stop na pełny palnik godzine, a gaz leci... Gdyby
> tylko musiał podtrzymywać temperaturę (może troche obniżoną na noc) -

Możesz podać uzasadnienie fizyczne, a nie literackie dla tej
zdumiewającej teorii?

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2007-12-25 19:23:38

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2007-12-25 19:45:23

Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:fkrlms$4ec$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Michal Sobkowski z adresu <m...@f...adres.invalid>
napisał(a):

> Możesz podać uzasadnienie fizyczne, a nie literackie dla tej
> zdumiewającej teorii?

mi sie to wydaje logiczne, a jesli tobie nie to moze ty podaj dlaczego
uwazasz inaczej zamiast wymagac tego od przedmowcy...

--
* Pozdrawiam
* tHe mRuWa

7. Data: 2007-12-25 19:52:33

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Humanista to nie jest człowiek, który miał w szkole pałę z matmy i fizyki.
Nie pisz więcej takich bzdur z przynajmniej nie w Święta
Jacek

8. Data: 2007-12-25 19:53:37

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

następny orzeł q..... mać
Jacek

9. Data: 2007-12-25 20:54:51

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "topek " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
514440.html

> No i za 2 miesiace musi zaplacic mniej wiecej tyle co za swoja rente. Czy

zastanów się jaką objętość mają te dwa domy a jaką izolację cieplną i ile
ciepła uchodzi przez ściany, okna, dach itp.
jeśli chcesz utrzymać stałą temperaturę w tych dwóch domach to musisz
dostarczyć
1) energię na ogrzanie dwóch domów do określonej temperatury (przy założeniu
ich idealnego odizolowania termicznego)
2) energię która ucieka z nich np. przez uchylone w celu wywietrzenia okna
(na pewno Mama i Babcia sporo wietrzą), ściany, zamknięte okna, dach itd.
Jeśli domy mają słabą izolację termiczną to są to duże ilości strat ciepła
(jakbyś stale włączony palnik wystawił za okno)

Jeśli chce się mieć lepsze rozeznanie w zużyciu trzeba częściej prowadzić
zapiski dotyczące zużycia (czyli stan licznika), np. 4 razy dziennie, co 3
h.
Dobrze też sprawdzić "zużycie" gazu przy wyłączonych wszystkich odbiorach
(najlepiej w lecie, gdy nie trzeba ogrzewać)

Nie wiem ile to kosztuje ale warto może zrobić termowizyjne zdjęcia domów (w
podczerwieni) - wówczas świetnie widać źródła wychodzenia ciepła na zewnątrz
i wówczas można coś z tym zrobić.

Piotrek

10. Data: 2007-12-25 21:24:12

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 12/25/2007 8:45 PM, tHe mRuWa wrote:
> [...]
>

> mi sie to wydaje logiczne, a jesli tobie nie to moze ty podaj dlaczego
> uwazasz inaczej zamiast wymagac tego od przedmowcy...

To wynika z bilansu cieplnego:
Do budynku należy doprowadzić tyle energii, ile z niego ucieka. Ucieczka
ta jest proporcjonalna do różnicy temperatur między wnętrzem budynku, a
powietrzem na zewnątrz. Podczas chwilowego wychłodzenia przez noc ta
różnica jest mniejsza, niż gdybyśmy utrzymywali stałą wysoką
temperaturę, a więc przy takiej strategii budynek traci mniej ciepła.

Tak samo nie opłaca się trzymać garnka z 10 litrami wrzątku na małym
ogniu, żeby raz na dzień zrobić sobie szklankę herbaty. Taniej raz na
dzień zagrzać te 10 litrów na pełnym gazie, a potem pozwolić mu stygnąć.

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

szukam
Czyszczenie szyby kominka ....
Kocioł Termet - problem z podgrzewaniem wody
co to za firma?
Ile się gotuje pieczarki?