Re: Powalilo kogos? Rachunek za gaz

From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Powalilo kogos? Rachunek za gaz
Date: Tue, 25 Dec 2007 19:40:47 +0100

topek pisze:
> moja babcia dostala rachunek za gaz:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9af38f5398
514440.html
> Jesli wszystko jest w porzadku to jak namierzyc winowacje? Myslicie, zeby ten
> piec Viesmanna mogl byc jakos zle ustawiony?
Zależy od izolacji termicznej tych budynków. Jednak 2 budynki to nie to
samo co jeden większy - dużo większa strata ciepła po zewnętrznych
ścianach. Po drugie strata ciepła na transporcie z budynku A do B.

Duża strata ciepła jest na wyłączaniu się pieca od 22 do 6 rano! Nim
rano piec nagrzeje czynnik (wode w kaloryferach, potem wode w bojlerze)
to pewnie wali non-stop na pełny palnik godzine, a gaz leci... Gdyby
tylko musiał podtrzymywać temperaturę (może troche obniżoną na noc) -
było by duuużo bardziej ekonomicznie.

Rachunek przy takich warunkach jest całkiem w normie, zapewne mógłby być
mniejszy, ale za 2 oddzielne budynki - nie jest źle. Za PÓŁ domu (od
dołu dogrzewanego przez sąsiada, ściany ocieplone 10cm styropianu, nowe
okna) idzie mi teraz ~170-220m3 gazu na miesiąc, co daje średnio 400m3
na 2 miesiące, opłaty mam troche inne bo co oddział PGNiG to inne opłaty
przesyłowe.

W tamtym sezonie miałem wyższe opłaty, które co dziwne utrzymywały się
po wyłączeniu ogrzewania. Po miesiącu bez ogrzewania i gotowania okazało
się że ubyło gdzieś 30-40m3 gazu wg licznika. Okazały się winne stare
łączenia starych rur od licznika do odbiorników, na każdym łączeniu
cośtam uciekało. Gazem nie było czuć (może czasem gdzieś za szafką po
paru dniach bez wietrzenia), ale pomiary wykazywały gaz w miejscach
skręcenia rur, na paru spawach, na zaworze przy kuchence itp. Może
wypadałoby wezwać fachowca z miernikiem obecności gazu i niech
"przewącha" całą instalację?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173