Powitanie i pytanie

1. Data: 2002-09-02 12:12:17

Temat: Powitanie i pytanie
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, listę czytuję od dawna, chociaż nie ujawniam sie,a to z powodu mojego
nieudanego debiutu na niej kilka miesiecy temu - zawiesil mi sie outlook i
kilkakrotnie wyslalam zapytanie o przepis na mazurki, czym rozwscieczylam kilka
osob ;-) - nie wiedzialam nic o archiwum!!! ani o goglowaniu!!!
Teraz jestem juz uswiadomiona, czesto gogluje, dlatego tez nie zawracam Wam
glowy prosbami o przepisy. :)

Teraz przedstawie sie moze, od 6 lat jestem mezatka, uwielbiam gotowac, zbieram
przepisy kulinarne, by potem je wykorzystywac w kuchni.

Mam do Was pytanie - do kiedy mozna kupowac papryke, by ja zamarynowac? Boje
sie, ze przeocze ten moment, gdy papryka jest najlepsza i w koncu nie zrobie
jej w sloiczki na zime.

Serdecznie pozdrawiam. Iwona

1. Data: 2002-09-02 12:17:07

Temat: Re: Powitanie i pytanie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sep 2002 14:12:17 +0200, i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>sie, ze przeocze ten moment, gdy papryka jest najlepsza i w koncu nie zrobie

a witaj, witaj.....ciekawe kto sie rozwscieczyl.... plaga
mazurkow nastepuje w stosownej porze roku, tak jak i serniki,
uszka w innej , etc etc...ale wiesz...doceniam, padam do nozek,
ze sie nie uprzedzilas przeklenstwami !!! to mi imponuje,
wiekszosc ucieka w poplochu albo obrazona ...

co do papryki to Ci w ogole nie pomoge,a le na oko to teraz
powinna nastawac ta pora papryczana .

Krys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-02 13:15:46

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> osob ;-) - nie wiedzialam nic o archiwum!!! ani o goglowaniu!!!
> Teraz jestem juz uswiadomiona, czesto gogluje, dlatego tez nie zawracam Wam

zacznij

to bardzo miło, że napisałaś
nie zrażona
bo tutaj bywa różnie
- bywa przykro, kiedy jakaś nowa osoba jest bombardowana
bardzo skróconym i specyficznym savoir-vivre'em,

> Teraz przedstawie sie moze, od 6 lat jestem mezatka, uwielbiam gotowac, zbieram
> przepisy kulinarne, by potem je wykorzystywac w kuchni.

jak ci idzie?
może troszkę nam się zwierzysz?

> Mam do Was pytanie - do kiedy mozna kupowac papryke, by ja zamarynowac? Boje
> sie, ze przeocze ten moment, gdy papryka jest najlepsza i w koncu nie zrobie
> jej w sloiczki na zime.

teraz zaczyna się, wg mnie najlepsza pora
aczkolwiek nasza papryka nigdy nie dorówna papryce węgierskiej,
bułgarskiej, francuskiej itd...
choć w tym roku jest wyjątkowo słoneczne lato
więc papryka powinna być słodka i dojrzała

- cechy charakterystyczne takiej papryki
- kupowanie dojrzałej, a nie takiej która ma dopiero dojrzeć
- gruba "powłoka", jędrna, zdrowa
- próba smaku, a jak papryka powinna smakować każdy wie

ale wiele zależy od sposobu marynowania
od smaku jaki nadasz "marynacie"
bo nawet jeśli nie będzie doskonała naturalnie
to wiele zależy od ciebie, jako wykonawcy marynaty

mnie wychodziło różnie

i dlatego najczęściej kupuję gotową
ponieważ jej zużycie jest symboliczne,
znacznie mniejsze niż grzybków, ogórków, dżemów,
powodzenia
bo co do sukcesów jestem pewna
ewa

--
*specjalne pozdrowienia dla hipisia!
Dawna Kuchnia _ /_

1. Data: 2002-09-02 13:18:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>to bardzo mi?o, ?e napisa?a?
>nie zra?ona
>bo tutaj bywa ró?nie
>- bywa przykro, kiedy jaka? nowa osoba jest bombardowana
>bardzo skróconym i specyficznym savoir-vivre'em,
>

>ewa

zwroc uwage, ze NIE KAZDY jest bombardowany..hhhhmmmmmmm

Krys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-02 18:53:02

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Boje
> sie, ze przeocze ten moment, gdy papryka jest najlepsza i w koncu nie

Witaj Iwono - wlasciwie to teraz jest ten najlepszy moment i jeszcze tak
prawie do konca wrzesnia :-)
Herbatka

znowu w Gdańsku
kombiwar