Pralka 800 czy 1000obr. - jaka roznica? Dwukrotna!

1. Data: 2002-03-28 15:35:58

Temat: Pralka 800 czy 1000obr. - jaka roznica? Dwukrotna!
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Dyskusje na temat wyzszosci pralek 1000obr nad 800 zaczynajace sie od slow
"czy warto" zdarzaja sie tu regularnie. Wczoraj dodatkowo dyskutowalem na
ten temat z kolega i postanowilem rzecz przetestowac. Mam pralke 1000obr,
przecietne "starokawalerskie" pranie jakie w niej robie wiruje na max.,
wyciagam jedynie lekko wilgotne i po rozwieszeniu w lazience zwykle po
godzinie-dwoch jest juz suche.
Wczoraj na probe takie samo pranie odwirowalem na 800 obrotach. Pranie
wyszlo z pralki wyraznie o wiele bardziej mokre i mniej wiecej dwa razy
dluzej schlo. Mysle ze to wystarczy jako rostrzygniecie dyskusji.

J.

1. Data: 2002-03-28 18:14:25

Temat: Re: Pralka 800 czy 1000obr. - jaka roznica? Dwukrotna!
Od: "Porky" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyszlo z pralki wyraznie o wiele bardziej mokre i mniej wiecej dwa razy
> dluzej schlo. Mysle ze to wystarczy jako rostrzygniecie dyskusji.

Zgadza się, tylko weź pod uwagę to, że wirownia 1000obr/min nie wszystkie
materiały wytrzymują. Ja np już kilka podartych ręczników wyciągłem z takiej
pralki.

--
Porky

1. Data: 2002-03-29 10:12:13

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Porky" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zgadza się, tylko weź pod uwagę to, że wirownia 1000obr/min nie wszystkie
> materiały wytrzymują. Ja np już kilka podartych ręczników wyciągłem z
takiej
> pralki.

Dlatego pisalem o typowym "starokawalerskim" praniu :-)
Sterta majtek, skarpet i tym podobnych wytrzyma i 2000, a jak piore cos
delikatniejszego, to rzecz jasna sie ograniczam.

J.

1. Data: 2002-03-29 11:42:49

Od: "Porky" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego pisalem o typowym "starokawalerskim" praniu :-)
> Sterta majtek, skarpet i tym podobnych wytrzyma i 2000, a jak piore cos
> delikatniejszego, to rzecz jasna sie ograniczam.

Tak se myślałem, że wsadze silnik odrzutowy do mej pralki hihi. Obroty
sięgną kosmicznych prędkości. Oczywiście nasze majtki skarpety i takie tam
wytrzymają to, bo w końcu to męskie rzeczy :))

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

--
Porky
Mam swój świat. Jest różowy a czasem zielony :))

1. Data: 2002-03-29 12:30:05

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście nasze majtki skarpety i takie tam
> wytrzymają to, bo w końcu to męskie rzeczy :))

Tak jeszcze przy okazji: moja pralka zanim zacznie wirowac z pelna
predkoscia, najpierw dosc dlugo "kombinuje" ukladajac rzeczy rownomiernie.
Fakt ze mam ja od paru miesiecy dopiero, ale jeszcze nic mi nie zniszczyla

J.

1. Data: 2002-03-29 15:14:48

Od: "Porky" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Fakt ze mam ja od paru miesiecy dopiero, ale jeszcze nic mi nie zniszczyla

Fakt. Nowoczesne pralki układają sobie pranie tak, żeby było wyważone.
Dzięki temu pralka nie trzepie się jak stary polar z lat 70. Zresztą
niektóre (np moja) jak mają mały wsad to nie wirują pełną prędkością.

--
Porky

1. Data: 2002-03-29 15:24:54

Od: m...@p...eu.org (e-X.) szukaj wiadomości tego autora

>Zgadza sie, tylko weL pod uwage to, ze wirownia 1000obr/min nie
>wszystkie materialy wytrzymują. Ja np juz kilka podartych reczników
>wyciąglem z takiej pralki.

Ciekawe czemu zatem na Zachodzie trudno spotkac pralki o nizszych obrotach
niz 1000-1200, srednia to chyba 1400 (z tego co widac na stronach
przynajmniej). Maja jakies wytrzymalsze materialy, czy co ? ;)

e-x.

1. Data: 2002-03-29 15:40:32

Od: "Kasia" <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od roku używam pralki AEG EKO-LAWAMAT, która wiruje max.1200 obrotów.
Większość prań wiruję na max.( w tym bawelnę, jeansy), jedynie do wełny
stosuje odpowiedni program. Jeszcze nigdy nie wyjęłam z pralki czegoś
uszkodzonego, a suszenie trwa rzeczywiście krótko. Polecam z czystym
sumieniem. Pozdrawiam . Kasia

--
Sowa Wojciech

a...@a...pl

1. Data: 2002-04-02 07:13:08

Temat: Odp: Pralka 800 czy 1000obr. - jaka roznica? Dwukrotna!
Od: "Przemo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesteś następną osobą, która zapomniała, że to wartość maksymalna na
potencjometrze prędkości.
Ustawić możesz sobie na nim dowolną niższą wartość.

Przemo.

Użytkownik e-X. <m...@p...eu.org> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@1...17.42.99...

1. Data: 2002-04-04 17:20:11

Od: "Leszek Olech" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemo" <l...@p...onet.pl> wrote...
> Jesteś następną osobą, która zapomniała, że to wartość maksymalna na
> potencjometrze prędkości.
> Ustawić możesz sobie na nim dowolną niższą wartość.

To chyba juz nieco przetarte byly:) Posciel, reczniki wirujemy na 1200 i
wytrzymuja. Jesli sie kiedys podra to znaczy ze czas je bylo wyrzucic:) Na
800 wirujemy podkoszulki bo moga sie rozciagac. Rozciagac a nie rwac. Za
to delikatna bielizna tez sie nie zniszczy, bo program w pralce ograniczy
obroty. Te 'szybsze' pralki czesciej sa 'inteligentne' choc daja margines
bledu - jesli na sile chcesz 800.
Leszek

Aluminium na sciane w kuchni?
blaty robocze 70 cm