Pralka Electrolux EWT 1340 - prośba o opinie

1. Data: 2006-01-05 13:20:00

Temat: Pralka Electrolux EWT 1340 - prośba o opinie
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosba odnosnie modelu jak w temacie, ewentualnie podobnego np. EWT 1346.
Są to pralki ładowane od góry.

pozdrawiam

Stanley

2. Data: 2006-01-05 21:40:07

Temat: Re: Pralka Electrolux EWT 1340 - prośba o opinie
Od: zitom <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl napisał(a):

> Prosba odnosnie modelu jak w temacie, ewentualnie podobnego np. EWT 1346.
> Są to pralki ładowane od góry.

od niedawna jestem posiadaczem EWT 1026 (mniej wypasiony model) i... :

- myslalem ze bedzie cichsza ( przy 1000 obrotow i pelnym zaladunku
niezle daje.
- pomimo dodatkowego plukania przy praniu jansow - zostaly slady proszku
(nie wykluczone ze przesadzilem wtedy z zaladunkiem)
- sterowanie i programy super. bez zbednych bajerow i przejrzyscie.

to moja pierwsza pralka ladowana od gory wiec mam mieszane uczucia... i
brak porownania

to tyle uwag po kilku praniach :)

pozdro
zitom

3. Data: 2006-01-06 23:07:03

Od: "AWJ" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Prosba odnosnie modelu jak w temacie, ewentualnie podobnego np. EWT 1346.
> Są to pralki ładowane od góry.

Ja jestem szczęśliwą posiadaczką modelu 1215. Przedtem miałam Polara i
Whirpoola. Polar się u mnie skończył jak zamiast prać białe koszule zaczął
je brudzić jakąś rdzawą mazią, ale po dokładnym wyczyszczeniu służy u ludzi,
natomiast Whirpoolka po tym, jak zaczęła odwirowywac głośniej niż stara
młockarnia, została przez producenta uznana za niezdatną do naprawy i
wymieniłam ją w ramach gwarancji na Elektroluksa EWT 1215. Praleczka jest
super, pierze świetnie, tylko nie można przeładować bębna, bo rzeczywiście
mogą zostać ślady po proszku, szczególnie na ciemnych ubraniach. Ale jest na
to rada - można włączyć dodatkowe płukanie i po sprawie. Ogólnie jestem
bardzo zadowolona. Pozdrawiam, życząc miłego prania! AJ

4. Data: 2006-01-06 23:46:53

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam EWT 1011, elektronika, bez wyświetlacza i programu do prania butów ;)
Miałem poprzednio ARDO, tez ładowana od góry. Po trzech latach poleciały
łożyska i zaczęła poważnie korodować.
Jeśli chodzi o Electroluxa to kupowałem rok temu, stargowałem z prawie 2 tys
na 1,7 ale jak teraz patrzę to cholera mnie bierze, trudno.
Pierze dobrze, programów i kombinacji cała moc ale to elektronik i nie ma
mozliwości przeskoczenia jakiejś sekwencji, szkoda. Pierze w czasie
przyzwoitym, natomiast płucze stanowczo zbyt długo. Piorę w 30 - 40*C i
zawsze 1/2 dawki proszku. Na zasilaniu praleczki wodą zainstalowałem
magnetyzer i grzałeczki są bez grama kamienia a woda jest podła. Nie używam
kalgonów czy innych.
Wszystkie blokady i styropiany pousuwane ale jakoś dziwnie świszcze jak
obraca bębnem i tak od nowości. A może wszystkie tak mają?
Z ciekawostek to podkładka znaleziona w filtrze i druga zaklinowana wewnatrz
pomiędzy bębnem a tymi plastikowymi elementami na jego obwodzie, przydadzą
się do czego innego. 1000 rpm jak dla mnie wystarcza, bo mialem 600 i tez
jakoś było.

Heh, o funkcji "połowa wsadu" dopiero teraz wygooglałem, poszukam rano ;)

Pietrek

5. Data: 2006-01-08 00:09:31

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Jan 2006 00:46:53 +0100, Pietrek napisał(a):

> zawsze 1/2 dawki proszku. Na zasilaniu praleczki wodą zainstalowałem
> magnetyzer i grzałeczki są bez grama kamienia a woda jest podła. Nie używam
> kalgonów czy innych.

U moich rodziców jest strasznie kamienista woda - w zasadzie
prawie codziennie trzeba z prysznica wysypywać gruz.
Jak kupiliśmy czajnik elektryczny to po pierwszym gotowaniu
woda była biała. Dopiero jak kamień zaczął osiadać na ściankach
to się poprawiło.
Nie było filtrów ani magnetyzerów ani tym bardziej
calgonów. Po wielu latach zdechła pralka (Diana bodajże).
Autopsja wykazała, że padły łożyska, całość była zardzewiała,
w ogóle ledwie toto chodziło, ale grzałki były całkiem
ładne i nie zakamienione.
W związku z tym uważam, że pan co w reklamie "od piętnastu
lat naprawia pralkę" robi nas po prostu w konia i żaden
calgon do życia nie jest potrzebny.

Miroo

6. Data: 2006-01-11 21:05:27

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to rada - można włączyć dodatkowe płukanie i po sprawie. Ogólnie jestem
> bardzo zadowolona. Pozdrawiam, życząc miłego prania! AJ

Podziekuję z życzenia jak wreszcie kupię cos do prania ;-) A poważniej dziękuję
za odpowiedzi: tę oraz obok.

Chociaż nadal mam dylemat: nie wiem czy kupić tę EWT 1340 (obecnie mogę za
około 1950- , jakkolwiek dowiedzialem sie, ze jest ro ponoc model już
wycofywany), czy dołozyć około 200zł i kupić EWT 1346 - model obecnie
najwyższy wg. stron http://www.electrolux.pl. , choć wg. mojego rozeznania
istotnie sie nie różniący od EWT 1340.

W ogóle ciekawostka: poogladalem sobie strony Elektroluxa z róznych krajów i
np. okazało się, ze na stronach niemieckich http://www.electrolux.de najwyższym
modelem pralek ładowanych od góry jest właśnie model EWT 1340, natomiast nie ma
(niby najnowszego wg. twierdzenia naszych sprzedawców...) EWT 1346. Z kolei na
stronach polskich jest EWT 1346, zaś nie ma 1340 - i chyba jeśli w ogóle był,
to dosyć dawno - na krajową stronkę zaglądam dosyć regularnie od już chyba
dobrych kilkunastu tygodni.
Może jest zatem tak, że u nas jest "wycofywany" model 1340 (zastąpiony przez
1346), natomiast w Niemczech na odwrót: model 1340 "zastąpił" 1346? ;-)

Przy okazji: co oznacza funkcja "pranie ręczne"? Bo mi kojarzy sie włożeniem
rączek do pralki i... ;-)

pozdrawiam -

Stanley

Faratox B - gdzie kupię w Warszawie?
Pórwnianie cen różnych nosników energii
25 letni mężczyzna podejmie pracę na terenie Warszawy lub okolic
Płyta grzejna na sensory czy sterowana z piekarnika?
Małe conieco