Prawa własności i takie tam...

1. Data: 2007-07-04 06:42:28

Temat: Prawa własności i takie tam...
Od: "Muzzy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jest sobie stary dom, a wlasciwie to dwa stojące obok siebie (mają wspolną
ściane). 25 lat temu ktoś w suterenie mial jakąś tam sobie dzialalnosc,
stweirdzil ze mu za ciasno i postanowil ze moze powiekszyc to pomieszczenie
przebijajac sie przez 88cm scianę do piwnicy w sasiednim budynku. Byl to
jakis gosciu z partii wiec jakimis tam drogami sobie to zalatwil ze sasiad
musial z piwnicy "zrezygnowac" na rzecz slusznej dzialalnosci ;)

Jakis czas pozniej tak sie stalo ze ta suterena byla przynalezna do
mieszkania moich rodzicow, razem z tym kawalkiem w drugim budynku (sciany
nie bylo, a drzwi po stronie sasiadow sa zamurowane). Pozniej rodzice kupili
to mieszkanie razem z czesciami przynaleznymi, ale tego wirtualnego kawalka
na mapkach niestety nie ma
bo podobno nie mozna tego bylo wlaczyc (to opinia rzeczoznawcy budowlaniego,
co robil mapki)

Z nascie lat pozniej sasiedzi wykupywali swoje mieszkanie i kupili to tez
bez tego kawalka (tak mysle bo nikt sie nie burzyl ze mam to oddac, ale
mapek nie widzialem) nie dopatrzyli w tamtym momencie albo zapomnieli... nie
wiem...

W zwiazku z tym, ze zaczalem remont tej sutereny, a w tej "dodatkowej"
wirtualnej czesci jest okno to sasiady mi czasem zagladają i podpytują a co
tu robie i takie tam. No i wczoraj sasiadka powiedziala ze bedzie musiala
sie gdzies upomniec o te piwnice (6m2) i ją odzyskac...

Pytanie brzmi: Jakie ma szanse na to?

Pozdrawiam
Muzzy

2. Data: 2007-07-04 07:25:52

Temat: Re: Prawa własności i takie tam...
Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Muzzy <m...@w...pl> napisał:
> [...]
> tu robie i takie tam. No i wczoraj sasiadka powiedziala ze bedzie musiala
> sie gdzies upomniec o te piwnice (6m2) i ją odzyskac...

Jesli jest wlascicielką działki, na ktorej stoi budynek z suteryną
to spore.

Na działce mojej wspolnoty mieszkaniowej od zawsze częściowo
stała częśc garażu z sasiedniej dzialki. Prawa do gruntu pod nim wyszly
dopiero przy realizacji naszej inwestycji.
Od zeszlego roku własciciel placi nam czynsz za swoj garaz na naszej
działce.

Pozdrowienia,
Lila

3. Data: 2007-07-04 07:56:00

Od: "Muzzy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisała
> Jesli jest wlascicielką działki, na ktorej stoi budynek z suteryną
> to spore.

Wlascicielką to jest tylko w jakims procencie (ja w zadnym :( ) bo to
wspolnota jest mieszkaniowa

> [...]
> dopiero przy realizacji naszej inwestycji.
> Od zeszlego roku własciciel placi nam czynsz za swoj garaz na naszej

Nie widze problemu zeby za to cos tam placic, ale piwnicy bym stracic nie
chcial
to jakby nie bylo 6m2....

Pozdr
Muzzy

[REKLAMA] Irriga - producent automatycznych systemów nawadniania
pierwsze uruchomienie zmywarki
Alarm
Robot kuchenny, ale porządny
Podłoga pod szafę zabudowaną