Problem z chwastami i trzcina.

1. Data: 2007-01-21 12:40:20

Temat: Problem z chwastami i trzcina.
Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od kilku lat mam dzialkie ktora z 2 stron okalaja rowy.( teren Zulaw).Od
poczatku walcze z "ta" plaga.Jestem bezradny.Nawet kawalek "parkingu" gdzie
zalalem betonem tez trzcina "wybila"!Czy jest jakas rada? Jakies srodki
chemiczne w miare ekologiczne zeby temu zaradzic?

Stanislaw z Gdanska

2. Data: 2007-01-21 13:34:22

Temat: Re: Problem z chwastami i trzcina.
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zalalem betonem tez trzcina "wybila"!Czy jest jakas rada? Jakies srodki
> chemiczne w miare ekologiczne zeby temu zaradzic?

Mam identyczny problem, też jestem z Żuław. Trzcina atakuje mnie z dwóch
stron.
Raudap albo selektywny herbicyd na jednoliscienne. Wiem tylko, że trzeba
poprawiać, po jednym oprysku trzecina nie zginęła w 100%.

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2007-01-21 14:28:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eovn15$t8b$1@atlantis.news.tpi.pl Stanislaw
Trepczyk <t...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> "parkingu" gdzie zalalem betonem tez trzcina "wybila"!Czy jest jakas
> rada? Jakies srodki chemiczne w miare ekologiczne zeby temu zaradzic?

Hejka. Spróbuj Stanisławie posypać Casoron'em 6,75 GR. :-)
Pozdrawiam konsultatywnie Ja...cki

4. Data: 2007-01-22 06:25:48

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk napisał(a):
> [...]
> zalalem betonem tez trzcina "wybila"!Czy jest jakas rada? Jakies srodki
> chemiczne w miare ekologiczne zeby temu zaradzic?

witam
uprawiam trzcinę na biomasę,roslina jest bardzo wrazliwa na roundap z
dodatkami albo sam koncentrat "roundap max'
dodatki:zwykły płyn do mycia naczyn +siarczan amonu
bardzo dobrze zastosowac Adiuwant.
Roslina ma potęzne kłoncza oznacza to ze zabieg trzeba powtórzyc
kilka razy.
Walka jak najbardzej do wygrania.
pozdr mich

5. Data: 2007-01-22 10:00:11

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wszystkim za porady.Wczesna wiosna zaczne walkie z tymi
"chwastami".Podpowiedzcie mi tylko kiedy zaczac na wiosne,w jakim miesiacu.W
tym roku nie bede nic sadzil tylko "tepil" to co rosnie.

Stanislaw

6. Data: 2007-01-22 11:49:36

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "chwastami".Podpowiedzcie mi tylko kiedy zaczac na wiosne,w jakim miesiacu.W
> tym roku nie bede nic sadzil tylko "tepil" to co rosnie.

witam
Z mojego doswiadczenia : jak roslina wyda 3- 4 liscie,dzien jasny godz
10- 11(po wyparowaniu rosy lub deszczu),musisz zdązyc opryskac lub
opendzliowac 5-6 godz przed deszczem.
Pozdr mich

7. Data: 2007-01-22 11:53:28

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
[...]

Stanislaw z Gdanska a dzialka na Wislince(gm.Pruszcz Gdanski)

8. Data: 2007-01-23 03:21:16

Temat: OT: Problem z chwastami i trzcina.
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> Mam identyczny problem, też jestem z Żuław. Trzcina atakuje mnie z dwóch
> stron.

Najwyrazniej przyroda upomina sie o swoje ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2007-01-23 10:53:31

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Najwyrazniej przyroda upomina sie o swoje ;)

Wiesz Bratku, ja mam wrazenie, że niekoniecznie. Nie mam nic przeciwko
łąkowym roślinom, rowy porośnięte firletkami, wiązówkami, krwawnicami itd.
są przeurocze.Ta trzcina to raczej efekt wypalania rowów. Wszytsko co
rzadsze i bardziej wymagające diabli wzięli została sama trzcina i
zdominowała pewne miejsca.

Pozdrawiam
Kaśka

10. Data: 2007-01-25 20:03:43

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdr mich
>
> Dzieki!
>
> Stanislaw z Gdanska a dzialka na Wislince(gm.Pruszcz Gdanski)

Walcząc ze "skutkiem"= rosnącą trzciną nie usuwasz przyczyny, ta trzcina
za jakiś czas wróci na swoje miejsce. Najlepiej zrób trwałą przegrodę,
której nie pokonają kłącza.
--
pozdr. Jerzy

widzialem, wczoraj zurawie
Szacowanie strat :-)
obsadzanie swierkami - kiedy? -
Stokrotki - czy da się je dostać, teraz?
ARONIA