Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?

1. Data: 2010-05-16 10:22:34

Temat: Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piecyk gazowy do podgrzewania wody użytkowej oraz do centralnego
ogrzewania. Od jakiegoś czasu dość szybko spada ciśnienie wody z
instalacji, a po uzupełnieniu widzę, jak kapie z piecyka - gdzieś z
górnej jego części ścieka po rurkach i potem kapie z dołu.

Akurat zbliża się czas przeglądu piecyka (który w miejscu gdzie mieszkam
jest obowiązkowy), więc wezwę firmę od tego, ale chcę się poradzić, jaka
może być przyczyna tego kapania. Czy musi to oznaczać pękniętą
nagrzewnicę albo jakąś rurkę, czy może to być też zakamieniony zawór?
Wiem, że firma pewnie powie, że najlepiej kupić nowy piecyk (i zaoferuje
promocję), więc dlatego chcę się poradzić - czy tego typu usterki są
łatwe i w miarę tanie do naprawienia, czy też rzeczywiście nie ma co się
pieprzyć i warto zainwestować w nowy sprzęt.

Aha - piecyk ma ok. 6 lat, więc taki bardzo stary nie jest. Dzięki z
góry za pomoc.

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2010-05-16 23:02:29

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:hsoh1b$9cg$1@news.onet.pl...

> [...]
> zainwestować w nowy sprzęt.
>
> Aha - piecyk ma ok. 6 lat, więc taki bardzo stary nie jest. Dzięki z góry

Jeżeli do CO to już nie piecyk tylko KOCIOŁ :)
Może cieknąć nagrzewnica lub jakieś jej połączenie, może być jakaś rureczka.
Jeżeli chodzi o nagrzewnicę - najczęściej ciekną łuki biegnące na zewnątrz
nagrzewnicy już poza samą użebrowaną strefą wymiany ciepła. Można to
oczywiście zazwyczaj naprawić poprzez zalutowanie lutem twardym i tyle.
Podobnie ewentualnie pękniętą rurkę. Jeżeli cieknie z połączenia nagrzewnicy
z resztą świata to należy to połączenie uszczelnić.
Zdejmij obudowę kotła - będziesz widział skąd leci...
W razie konieczności i tak taniej wymienić nagrzewnicę niż cały kocioł
--
Jackare

3. Data: 2010-06-08 10:45:50

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Maj, 01:02, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> [...]

Witam, napisz typ kotła, markę i o produkcji, dane z tabliczki
znamionowej urządzenia. Tak w ciemno trudno powiedzieć, czy przecieka
nagrzewnica, czy coś innego. Jeśli nagrzewnica (wymiennik) to raczej
jej nie polutujesz, czeka Cię wymiana. Części możesz nabyć w e-sklepie
www.systemgaz.com.pl lub wraz z usługą u serwisanta producenta kotła.

jak się nazywa taki zawór
Hej przetwórcy domowi i bimbrownicy egzorcyści, bierzcie to ode mnie
montaż ościeżnicy stalowej
Została uruchomiona witryna ogłoszeniowa <www.azela.pl>
Została uruchomiona witryna ogłoszeniowa <www.azela.pl>