Re: Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?

From: "Jackare" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Problem z piecykiem gazowym, cieknie - pęknięta nagrzewnica?
Date: Mon, 17 May 2010 01:02:29 +0200

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:hsoh1b$9cg$1@news.onet.pl...

> Piecyk gazowy do podgrzewania wody użytkowej oraz do centralnego
> ogrzewania. Od jakiegoś czasu dość szybko spada ciśnienie wody z
> instalacji, a po uzupełnieniu widzę, jak kapie z piecyka - gdzieś z górnej
> jego części ścieka po rurkach i potem kapie z dołu.
>
> Akurat zbliża się czas przeglądu piecyka (który w miejscu gdzie mieszkam
> jest obowiązkowy), więc wezwę firmę od tego, ale chcę się poradzić, jaka
> może być przyczyna tego kapania. Czy musi to oznaczać pękniętą nagrzewnicę
> albo jakąś rurkę, czy może to być też zakamieniony zawór? Wiem, że firma
> [...]

Jeżeli do CO to już nie piecyk tylko KOCIOŁ :)
Może cieknąć nagrzewnica lub jakieś jej połączenie, może być jakaś rureczka.
Jeżeli chodzi o nagrzewnicę - najczęściej ciekną łuki biegnące na zewnątrz
nagrzewnicy już poza samą użebrowaną strefą wymiany ciepła. Można to
oczywiście zazwyczaj naprawić poprzez zalutowanie lutem twardym i tyle.
Podobnie ewentualnie pękniętą rurkę. Jeżeli cieknie z połączenia nagrzewnicy
z resztą świata to należy to połączenie uszczelnić.
Zdejmij obudowę kotła - będziesz widział skąd leci...
W razie konieczności i tak taniej wymienić nagrzewnicę niż cały kocioł
--
Jackare