Proces kupna mieszkania wlasnosciowego-spoldzielczego

1. Data: 2005-06-27 09:00:23

Temat: Proces kupna mieszkania wlasnosciowego-spoldzielczego
Od: "KaLi" <salvat@spam_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w niedlugim czasie stane sie posiadaczem mieszkania wslasnosciowego
spoldzielczego. Na dzien dzisiejszy mam podpisana umowe przedwstepna.

Chcialbym szanownych grupowiczow zapytac o porady jak przejsc bezpiecznie
przez proces kupna tegoz mieszkania: np. jakie sa mozliwosci sprawdzenia,
czy mieszkanie nie jest zadluzone, jakie dokumenty powienienem sprawdzic i
inne tego typu klocki.

No i drugie pytanie: podpisujac umowe kupna przed notariuszem powinienem
dopilnowac, zeby wszyscy byli wymeldowani z tegoz mieszkania? Jak taki
moment podpisywania umowy wyglada - gosc mi daje klucze do mieszkania, a ja
mu pieniadze i sie rozchodzimy?

Dziekuje z gory za wszelka pomoc,
KaLi

2. Data: 2005-06-27 09:07:55

Od: "prezi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "KaLi" <salvat@spam_poczta.fm> napisal w wiadomosci

> [...]
> czy mieszkanie nie jest zadluzone, jakie dokumenty powienienem sprawdzic i

Jesli mieszkanie ma zalozona ksiege wieczyste sprawdzasz czy nie ma tam
wpisu na hipotece
(banku czy tez innego wierzyciela) - skladasz taki wniosek do sadu i czekasz
(!) na jego wydanie.

> [...]
> dopilnowac, zeby wszyscy byli wymeldowani z tegoz mieszkania? Jak taki
> moment podpisywania umowy wyglada - gosc mi daje klucze do mieszkania, a

Mozesz sprawdzic w gminie kto jest zameldowny pod danym adresem.
U notariusza, w umowie musza byc zawarte wszystkie dane obu stron oraz kwota
za jaka
mieszkanie jest kupowane/sprzedawane. Tam tez mozecie okreslic w jakim
czasie i na jakich
zasadach zostanie przekazane mieszkanie.

Pozdrawiam,
Maciej

3. Data: 2005-06-30 08:40:01

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy mieszkanie nie jest zadluzone, jakie dokumenty powienienem sprawdzic i

Jedynym dokumentem potwierdzającym prawo do lokalu jest zaświadczenie ze
spółdzielni. Spółdzielnia raczej takiego zaswiadcznia nie wyda jak jest
zadłużone, albo wpisze do zaświadczenia kwote zadłużenia w stosunku do
spółdzielni. Jak nie ma założonej księgi wieczystej, to nie ma żadnych
obciążeń hipotecznych (bo i jak?). Spółdzielnia wydaje takie zaświadczenie
raz na miesiąc.

4. Data: 2005-06-30 21:45:13

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2005 11:00:23 +0200, KaLi napisał(a):

> [...]
> moment podpisywania umowy wyglada - gosc mi daje klucze do mieszkania, a ja

1. W akcie notarialnym powinno być zapisane:
- że są wymeldowani i do dnia podpisania aktu powinni to zrobić
- termin oddania kluczy/przekazania mieszkania
- kwota jaką płacisz z rozpisaniem na wszystkie raty, z zaznaczonym
sposobem płatności.
- że poprzedni właściciel zrzeka się członkowstwa spółdzielni
(moja notariusz o tym zapomniała i były kłopoty w spółdzielni,
a poprzedni właściciele byli już setki kilkometrów stąd)
- notariusz powinien wiedzieć co ma być w akcie i zadbać żeby było
2. Zostaw sobie jakąś kwotę do zapłacenia w momencie przekazania
mieszkania (15-20 tyś). Zawsze może się okazać, że poprzedni
właściciel zabrał trochę wiecej niż obiecywał (np okna, wannę,
parapety :o ), i ta kwota będzie kartą przetargową w negocjacjach.
3. Zadbaj o to, żeby były zapisy, że sprzedający pokrywa wszelkie
koszty związane z użytkowaniem mieszkania do momentu jego
przekazania.
4. Najlepiej niech sprzedający odłączy telefon. Po pierwsze
bezpieczniej, a po drugie taniej jest założyć telefon niż
przepisac numer :)
5. Przypomnę sobie to napiszę.

Pozdrawiam
Miroo