Prof. Rzepliński w służbie Watykanowi

1. Data: 2015-01-27 11:08:57

Temat: Prof. Rzepliński w służbie Watykanowi
Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej być komuchem niż katolikiem.

W Polsce 25 lat od uzyskania niepodległości, nadal lepiej być komuchem
niż praktykującym katolikiem. Oczywiście, nikt tego oficjalnie nie
powie, ale wystarczy poczytać większość wpisów po przyznaniu prof.
Andrzejowi Rzeplińskiemu watykańskiego odznaczenia "Pro Ecclesia et
Pontifice" , czyli ,,dla Kościoła i papieża".

Szczerze mówiąc do tej pory jakoś profesora nie kojarzyłem z większym
zaangażowaniem w działalność kościelną czy choćby pro-kościelną, choć
kilka jego opinii wygłaszanych zarówno w kontekście wydarzeń bieżących
jak i ogólnych zasad przyjmowałem jako bliskie moim. Co więcej, kiedy
już informacja o przyznaniu odznaczenia szefowi Trybunału
Konstytucyjnego ujrzała światło dzienne, ktoś przypomniał i ten fragment
historii życia profesora, w którym jako młody i zdolny absolwent prawa,
a ponadto chłopak o właściwym - bo chłopskim - pochodzeniu, nie tylko
zapisał się do partii, ale i pełnił funkcję sekretarza POP PZPR .
Młodszych czytelników odsyłam do encyklopedii, żeby dowiedzieli się tego
co starsi doskonale wiedzą: młody prawnik właśnie wskoczył na
trampolinę, która miała mu zapewnić karierę i ostatecznie ,,wybić" z
głowy to, co mu w chłopskiej rodzinie za młodu wbijano. Dodajmy, że
ostatecznie z partii został usunięty na początku stanu wojennego.

Szczerze mówiąc o tym nawet nie wiedziałem a grzebanie w życiorysach
jakoś specjalnie mnie nie zajmuje, ważniejsze jest to co prof.
Rzepliński robił i jakim jest człowiekiem w wolnej Polsce. I jak sądzę,
właśnie za to został profesorem prawa, działał w Helsińskiej Fundacji
Praw Człowieka, był ekspertem ONZ, Rady Europy czy OBWE. Jednym zdaniem
życie podobne do setek, jeśli nie tysięcy życiorysów pokolenia
wychowanego i wykształconego w PRL, ale uwieńczone służbą publiczną i
zawodową kompetencją. Ale jak się okazuje, komunistyczna przeszłość (a
przypomnijmy, że PZPR była emanacją komunistycznego systemu) nikomu tak
nie szkodzi jak bycie katolikiem i na dodatek przyznawanie się do tego
publicznie. I to już wystarczy, żeby wszystkie (niemal) opiniotwórcze
media i szereg autorytetów (najczęściej o podobnym, jak u prof.
Rzeplińskiego, życiorysie z lat 70-tych) zdążyły oskarżyć szefa TK co
najmniej o zdradę stanu (jak rozumiem lewicowego i antykościelnego)
domagając się w skrajnych przypadkach ustąpienia z funkcji.

źródło: http://wiadomosci.onet.pl/lepiej-byc-komuchem-niz-ka
tolikiem/w60cc
--
Wladek Tarnawski, LeoTar
Jak to na wojence 1996-99 bywało. @ http://leotar.friko.pl/war_1996-99/

---
Avast.

2. Data: 2015-01-27 12:07:25

Temat: Re: Prof. Rzepliński w służbie Watykanowi
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-27 o 11:08, LeoTar pisze:
> [...]
> Andrzejowi Rzeplińskiemu watykańskiego odznaczenia "Pro Ecclesia et
> Pontifice" , czyli ,,dla Kościoła i papieża".

Bzdet, komuchów dyskryminują nawet zapisy w konstytucji.

3. Data: 2015-01-27 12:10:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-27 o 12:07, Trybun pisze:
> Bzdet, komuchów dyskryminują nawet zapisy w konstytucji.

A w Niemczech konstytucja dyskryminuje nazistów

4. Data: 2015-01-27 13:03:31

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-27 o 12:10, zdumiony pisze:

> A w Niemczech konstytucja dyskryminuje nazistów

I słusznie, Nazizm to zbrodnicze wartości, i jako taki w całym świecie
powinien być tępiony.

5. Data: 2015-01-27 13:03:37

Od: dr Schultz i koń Fritz <"dr Schultz i jego kon Fritz "@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-27 o 12:10, zdumiony pisze:

> A w Niemczech konstytucja dyskryminuje nazistów

A nawet komuchów i to jeszcze 4 lata, to się nazywa skuteczna zmiana
systemu a nie szopka jaką zrobiono w PL.

https://wzzw.wordpress.com/2011/02/10/beda-lustrowac
-do-2019/

W gojcowie postawiono tzw. grubą kreskę, kto był ten jest:)

Kościół o tym mówi? No to jebią kościół.

https://odyssynlaertesa.files.wordpress.com/2013/05/
wspc3b3lnota-interesc3b3w-andrzej-krauze.jpg

6. Data: 2015-01-27 19:42:57

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zdumiony
Fundamentalista ma czarno biały podział świata, trybunał musi służyć polsce a nie
interesom jakiegoś kościoła, tym samym ta nagroda to jest pokazanie że nie mamy
niezawisłych sądów i trybunałów, bo mamy rodzaj korupcji i orzeczenia są dyktowane
pod to co powiedzą powiedzmy mormoni a nie polacy. Ktoś kto pisze że niezawisłość to
komunizm, trzeba mu łeb w imagło włożyć i z wodogłowia zrobić płaskogłowie. Mamy
poważny problem z atakami kleru na państwo, które tu pokazało że trybunał nie jest
bezstronny, to kompromitaja na cały świat cywilizowany. I tak kiedyś orzeczeń sądy
moskwy słuchały, teraz watykanu, to jest zdrada stanu.

7. Data: 2015-01-28 14:20:51

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości

> Lepiej być komuchem niż katolikiem.

Nie ważne grunt to kure..ki charakter, który pozwala podwiesić sie pod
każdą władzę.

> [...]
> wystarczy poczytać większość wpisów po przyznaniu prof. Andrzejowi
> Rzeplińskiemu watykańskiego odznaczenia "Pro Ecclesia et Pontifice" ,

Nie mogę spokojnie patrzeć na ten za przeproszeniem świński ryj

Kodowanie
Ofiary zabobonu
Jedźmy do Kokomo!
Do czego doprowadzono kobiety w Polsce.