Program do projektowania ogrodow??

11. Data: 2003-12-07 22:22:06

Temat: Re: Program do projektowania ogrodow??
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:br01gt$d6s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> > > > > Polecam Garden Composer 3D!!!
>
> W kompoście chyba nie będą szukać ?:-)

To nie jest Garden Composter, tylko Garden Composer.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2003-12-08 01:25:10

Od: j...@c...pl ("Jan P. Cieciński") szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Czy chodzi Ci o nieznajomosc prawa przez pana Wiesława Ciepiele z lubuskiej
policji,
> cytowanego w artykule ("Co ci grozi, jeśli masz na dysku pirackie programy, filmy i
> muzykę w formacie MP3? - Nawet do dwóch lat więzienia.")?

Cytat:
cytat z wykładu wygłoszonego przez Dr hab. Andrzeja
Adamskiego (Katedra Prawa Karnego i Polityki Kryminalnej Uniwersytetu
Mikołaja Kopernika w Toruniu )
Czy używanie nielegalnych kopii prawnie chronionych programów
komputerowych jest w Polsce przestępstwem?

Nie. Polski ustawodawca nie przyjął takiego rozwiązania (zalecanego
przez rekomendację Rady Europy nt. Przestępstw Komputerowych z
1989 r.). Zdecydował się natomiast na objęcie zakazem karnym szeregu
innych form naruszeń autorskich praw majątkowych w
odniesieniu do programów komputerowych, takich jak ich nieuprawnione:
zwielokrotnianie [art. 117 ustPrAut], kopiowanie [art. 278 §
2 k.k.], rozpowszechnianie [art. 116 ustPrAut] oraz paserstwo [art. 118
ustPrAut , art. 293 k.k.].

Cały artykuł w formacie pdf dostępny w sieci pod adresem URL
www.law.uni.torun.pl/KOMP-LEX/Jabl_3.pdf., traktuje o
podstawach prawnych zatrzymania sprzętu komputerowego przez Policję.

Podaję tez treść wspomnianych w cytacie artykułów definiujących
przestępstwa komputerowe
Art. 117. 1. (Prawo Autorskie) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego
warunkom w celu rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia
cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne
wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, Podlega
grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Zwrócić należy uwagę na konstrukcję tego przepisu, a w szczególności
warunkowanie popełnienia przestępstwa od celu dokonywanych
działań czyli utrwalania lub zwielokrotnia. O przestępstwie możemy mówić
jedynie wtedy kiedy są to działania podjęte w celu
rozpowszechniania. Wiec posiadanie zainstalowanego windowsa bez licencji
nie podpada pod ten przepis.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

13. Data: 2003-12-08 05:29:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

""Jan P. Cieciński"" <j...@c...pl> wrote in message

> [...]
> jedynie wtedy kiedy są to działania podjęte w celu
> rozpowszechniania. Wiec posiadanie zainstalowanego windowsa bez licencji

Wszystko zalezy od interpretacji. Jesli przegrales skads program (lub muzyke),
to mozna uznac, ze go utrwaliles i zwielokrotniles, a skoro go nie miales, a teraz
masz, to jest to rozpowszechnienie. Moze to naciagane, ale jakas logika jest.

A juz niewatpliwie, jesli ktos ma program (legalnie czy nie), a nastepnie kopiuje go
i przesyla innym, to podpada pod Artykul 117.1.

Pozdrowienia,
Michal

14. Data: 2003-12-08 10:03:06

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> napisał(a):

> [...]
> raz
> masz, to jest to rozpowszechnienie. Moze to naciagane, ale jakas logika jest.

Cel rozpowszechnienia: dotarcie z czymś do > niż 1.
;-)))

> A juz niewatpliwie, jesli ktos ma program (legalnie czy nie), a nastepnie
> kopiuje go i przesyla innym, to podpada pod Artykul 117.1.

Tylko w przypadku gdy kopiuje > niż 1 i osiągnie z tego korzyść (materialną).
:-)
Pozdrawiam Jerzy
PS
Można pożyczyć komuś oryginalną płytę (jeśli daje się kopiować) np. na tydzień,
można też pożyczyć komputer z oprogramowaniem. On potem odsyła oryginalną
płytę lub oddaje komputer.
;-)

15. Data: 2003-12-09 17:14:27

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@g...pl> writes:

> [...]

Niby tak, ale: polskie prawo przewiduje coś takiego, jak dozwolony
użytek własny. Nie obejmuje on co prawda programów komputerowych, ale
muzykę, filmy, książki -- już tak. A rozszyfrowanie co kryje się pod
pojęciem ,,własny'' pozostawię zainteresowanym :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Żyła pewna pani w Paragwaju,
Dla niej tylko chłop o jednym jaju.

16. Data: 2003-12-10 01:19:21

Temat: Odp: Program do projektowania ogrodow??
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqqgda$19k$...@k...task.gda.pl...
> Poszkuje jakiegos programu do projektowania ogrodow? Bodajze w kwietniu do
> "Muratora" dodawana byla plytka z takowym programem, ale niestety
spoznilam

Ten z muratora mozesz sobie podarowac. Tylko mnie zirytowal.

Elfir

17. Data: 2003-12-10 01:20:36

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqti3s$32p$...@k...task.gda.pl...

> Hej:)
> Bylabym bardzo zainteresowana tym programem.
> Dzieki wielkie:)

Ja nie wiem czy w dobie masowego polowania polskiej policji na nielegalny
soft wypowiadanie sie tak otwarcie w te materii nie jest komputerowym
samobojstwem? ;-)

Elfir

18. Data: 2003-12-10 01:29:24

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:HENAb.8650$%P...@f...columbus.rr.com...

> Niwatpliwie karalne jest sprzedawanie pirackich programow. Nie wiem, jak
kwalifikuje sie
> ich bezplatne udostepnianie.

W programach Mikrosoftu jest taki zapis: " Kopiowanie badz rozpowszechnianie
tego programu lub jakiejkolwiek jego czesci bez upowazanienia moze
spowodowac pociagniecie do odpowiedzialnosci cywilnej i karnej (...)".
Poniewaz nie mam GC, nie wiem co oni zamiescili w umowie sprzedazy, ale
chyba wiekszosc wydawcow wzoruje sie na podobnych zapisach.

Elfir

19. Data: 2003-12-10 01:30:46

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych

> Niby tak, ale: polskie prawo przewiduje coś takiego, jak dozwolony
> użytek własny. Nie obejmuje on co prawda programów komputerowych, ale

A kopie bezpieczenstwa?

Elfir

20. Data: 2003-12-10 09:50:12

Od: "Remigiusz Michalczewski" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesuje mnie,

> [...]
napisał:bqti3s$32p$...@k...task.gda.pl...

> Hej:)
> Bylabym bardzo zainteresowana tym programem.

---

OT - plik w formacie pdf
nie na temat
samosia
C.d. Pomarańcza trójlistkowa
Beniamin- grzyb? -help! -dlugie troche...