Proponuję odpowiedzialność.

11. Data: 2008-10-14 11:31:05

Temat: Re: Proponujdz? odpowiedzialnodz?dz?.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Oct 2008 13:23:17 +0200, Ikselka napisał(a):

> Możesz podać przykład?

> Czyli - nic konkretnego ;-P
>
> No, ale czekam na przykład wspaniałej, dorosłej, samodzielnej kultury :-)

Tylko blagam, nie mów mi o Amerykanach...

12. Data: 2008-10-14 12:16:36

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka-pierwszy lepszy przyklad Simone Weil.Kierkegaard.Pamietasz
spór o wolna wole,to pekniecie w czlowieku jest od poczatku,jest
wieczne i dlatego egzystencjalizm tego smutnego idioty Marcela uwarza
iz tam w tej szczelinie znajduje sie Bóg.Zauwazylas ze w Polsce
dojrzale kobiety traktuje sie jak dzieci,podejmujac za nie decyzje w
ramach prawd kosciola,a podobno Bóg dal czlowiekowi wolno wole,czyli
wybór,dojrzalosc.Dlaczego wiec dziecinada polskiego kosciola niszczy
ten dar.Weil znowuz ten dar poglebia.

13. Data: 2008-10-14 13:24:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Oct 2008 05:16:36 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> Ikselka-pierwszy lepszy przyklad Simone Weil.

Nie bardzo widzę, co w niej takiego widzisz, co potwierdzałoby twój popgląd
- bo pisała raczej w oderwaniu od tzw życia, stawiając się na jakiejś
specyficznej kazalnicy, pisząc, co się powinno zrobić, co musi być - np:

"Należy, w miarę możliwości, usunąć z życia społecznego nieszczęście, bo
nieszczęście służy tylko łasce, a społeczeństwo nie jest społeczeństwem
wybranych. Będzie zawsze dosyć nieszczęścia dla wybranych."

Pieprzenie w morele, sorry.

"Stosunki pomiędzy zbiorowością a osobą powinny mieć jedynie na celu
eliminację tego, co może przeszkodzić rośnięciu i tajemniczemu kiełkowaniu
bezosobowej cząstki duszy. Aby tak było, wokół każdej osoby musi być jakaś
wolna przestrzeń, nieco czasu na refleksję, możliwości przejścia do coraz
wyższych stopni uwagi, trochę samotności i ciszy. Równocześnie każdy musi
mieć odrobinę ciepła, aby rozpacz nie zmusiła go do rozpłynięcia się w
zbiorowości".

Znowu "musi", "powinno"... A gdzie pisze, CO ZROBIĆ?

W sumie powinna mi być bliska, bo uznawala tylko wartości, nazwijmy to,
pozaosobiste, więc ciekawa jestm, jaki był jej stosunek do patriotyzmu
np... Ale nie czytałam jej, tylko jakieś fragmenty. Szykuję się do
przeczytania "Kobiety absolutnej", bo mnie zainteresowały recenzje.

> [...]
> iz tam w tej szczelinie znajduje sie Bóg.Zauwazylas ze w Polsce
> dojrzale kobiety traktuje sie jak dzieci,podejmujac za nie decyzje w

Co Ty opowiadasz???????????????
Nikt za MNIE nie podejmuje żadnych decyzji, no żesz. To JA podejmuję
decyzję,czy chcę być w Kosciele, czy nie.
A owe prawdy Koscioła - są zgodne z prawdami Człowieka, dlatego wybralam
ten Kosciół.
jestem na tyle dojrzała, że zapewniam Cię, iz jeśli dojdę do wniosku, że
Kosciół to bagno i jedna wielka dziura w glebie, to sobie pojdę z niego w
sekundzie, bo nie jestem tu z niczyjej namowy - mam swój rozum, którego
używam, nie klepie bezmyślnie pacierzy. Wierzyć myśląc i myśleć wierząc,
naprawdę da się, a nawet inaczej nie można, jeśli się jest świadomym sensu
swojego życia i autorem swoich decyzji :-)
Mam wolnosc wyboru, ide tam, dokąd chcę. Ty wybierasz nicość, a ja "cość" i
tylko tym się różnimy, a nie tym, że Ty jesteś wolny, a ja (jakoby!) nie
:-)

> a podobno Bóg dal czlowiekowi wolno wole,czyli
> wybór,dojrzalosc.Dlaczego wiec dziecinada polskiego kosciola niszczy
> ten dar.Weil znowuz ten dar poglebia.

E tam, dekadentka i tyle, niczego nie pogłębia poza własną depresja w
widzeniu swiata:
"Ciężka materia nie jest zdolna, wyjąwszy świat roślin, piąć się w górę na
przekór swojej ciężkości, jedynie zielone liście roślin chwytają energię
słoneczną, by ta mogła działać w sokach rośliny. Ciężar i śmierć powoli,
lecz nieuchronnie zawładną rośliną pozbawioną światła".

14. Data: 2008-10-14 13:34:08

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

glob<r...@g...com>
c.googlegroups.com

> [...]
> ramach prawd kosciola,a podobno Bóg dal czlowiekowi wolno wole,czyli
> wybór,dojrzalosc.Dlaczego wiec dziecinada polskiego kosciola niszczy

Dlaczego podsunales Simone Weil Ikselce do brudzenia?
Nie wystarczy, ze swiechta Gombrowicza?

Don

15. Data: 2008-10-14 14:01:14

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Don Gavreone-tak Ikselka ma tedencje,do obrzydzania ludziom
swiata.Zauwaz ze nawet te cytaty które zamiescila sa juz dosc
glebokie.A Ikselka trele morele pisze.Dziecinne.To przez kosciól w
polsce,tez dziecinny.Tak jak Gombro nie walczyl z kosciolem,ale
uwazal,iz ta dziecinada kosciola spowodowala wiele szkody w polsce.A
przeciez glebokie prawdy wiary sa bardzo piekne i madre.Ikselka moim
zdaniem jest antykatoliczka i antypolka i powinno sie ja wygonic do
Afryki.

16. Data: 2008-10-14 14:15:02

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

glob<r...@g...com>
c.googlegroups.com

[...]
> Ikselka moim
> zdaniem jest antykatoliczka i antypolka i powinno sie ja wygonic do
> Afryki.

:)))))

Don

17. Data: 2008-10-14 14:34:18

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka-czy ty naprawde nie rozumiesz,nawet tych cytatów,które
zamiescilas.Simone Weil jest czysta sprzecznoscia,do tej niedojrzalej
zupki,która nas karmi kosciól katolicki w polsce.Ale moze dlatego ze
kp propaguje stadnosc,a Ona indywidualnosc ,czyli nie ucieka od siebie
jak tchórz,by odzyskac bezpieczenstwo bo bija.iep?a, aby rozpacz nie
zmusi?a go do rozp?yni?cia si? w

18. Data: 2008-10-14 14:52:06

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka-ach zapomnialem kobieta w polsce ,nie tylko nie ma prawa do
swojej duszy ale i ciala.Co stoi w sprzecznosci z dojrzaloscia i na
dluzsza mete wychodzi bokiem nie tylko kobiecie,ale przede wszystkim
kosciolowi.ylas ze w Polsce

19. Data: 2008-10-14 15:03:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

dluzsza mete szkodza temu co broni. glob<r...@g...com>

20. Data: 2008-10-14 15:16:25

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

glob<r...@g...com>
a.googlegroups.com

[...]

Te "nawiasy" symbolizuja usmiech.

Don

kim sa synowie 'Ojca Swietego'?
Kownacki to mój idol
RAMa na której siedzi królowa nauk
do którego momentu pomoc jest pomocą?? - prosze o pomoc
Cytata dnia, czyli Niesioł radzi w sprawie Rady