Proponuję odpowiedzialność.

1. Data: 2008-10-11 09:57:03

Temat: Proponuję odpowiedzialność.
Od: "J. Ja worski _" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetan:

Proponuję odpowiedzialność.

--
Dominik

2. Data: 2008-10-14 04:01:57

Temat: Re: Proponuję odpowiedzialność.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

J. Ja
worski
_ wrote:
> Kajetan:
>Ciekawe,bardzo ciekawe,ale odpowiedzialnosc laczy sie z dojrzaloscia i decydowaniem
za swoje zycie.Niestety w watku ponizej,nawolujesz do uznania Papieza ojcem,a ja mam
byc dzieckiem tego ojca.Czyli jako dziecko,przezuce odpowiedzialnosc na kogos
silniejszego od siebie,Papieza.By Ojciec kierowal moim postepowanie.Wyglada na to ze
chcesz aby ludzie byli jednoczesnie,Dojrzali i niedojrzali,Odpowiedzialni i
nieodpowiedzialni.Móglbys bracie podpowiedziec,jak radzisz sobie z tymi
sprzecznosciami?

3. Data: 2008-10-14 05:46:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

Chrześcijanin świadomy nie musi dywagować - Jezus powiedział "... nikogo
nie będziesz nazywał świętym..." oraz "... nikogo nie będziesz nazywał
Ojcem"...

To wyraźny zakaz używania pojęć przynależnych jedynie Bogu Najwyższemu...

4. Data: 2008-10-14 06:50:53

Temat: Re: Proponuj� odpowiedzialno��.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslawista-dla mnie rozwiazaniem moglaby byc to ze,naprzód odepchnac
wszystkie ulatwienia,znalezc sie w kosmosie tak bezdennym,jak tylko to
dla mnie mozliwe,w kosmosie o zasiegu maksymalnej mojej swiadomosci,i
doswiadczyc tego ze jest sie zdanym na wlasna samotnosc i wlasne sily-
wtedy dopiero gdy otchlań,której nie zdolales okielznac,zrzuci cie z
siodla,siadz na ziemi i odkryj na nowo trawe i piasek.Aby dzieciństwo
stalo sie dozwolone,trzeba dojrzalosc doprowadzic do bankructwa.Bez
blagi,ale to nie dzieciństwo dziecka,tylko trudne dzieciństwo
doroslego.

5. Data: 2008-10-14 07:20:36

Temat: Re: Proponujdz? odpowiedzialnodz?dz?.
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
c.googlegroups.com...
[...]

Mnozysz sobie problemy - w jakim celu - poznawcze to one nie sa.
Niektórych psychika nie znioslaby samotnosci w prózni (otchlani).
Czlowiek jest zwierzeciem stadnym.
Samotnicy to psychole.

6. Data: 2008-10-14 08:00:00

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista-mnie zawsze draznil polski swiatek
dziecinny,wtórny,uladzony i pobozny.Polska nieruchomosc w historii
temu przypisuje.Polska impotencje w kulturze-gdyz nas Bóg prowadzil za
raczke.To grzeczne polskie dzieciństwo przecistawiam doroslej
samodzielnosci innych kultur.Ten naród bez filozofii,bez swiadomej
historii,intelektualnie miekki,duchowo niesmialy,naród który zdobyl
sie tylko na sztuke podczciwa i zacna,rozlazly naród lirycznych
wierszopisów,folkloru,pianistów,aktorów,w którym nawet Zydzi sie
rozpuszczaja i traca jad.Mojej dzialnosci przyswieca idea zeby wydobyc
czlowieka ze wszystkich rzeczywistosci wtórnych i zetknac go
bezposrednio z wszechswiatem-niech sobie radzi jak moze.

7. Data: 2008-10-14 09:18:11

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
[...]

Szukasz potwora? Szukaj u parchów.

8. Data: 2008-10-14 10:05:36

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek-Pragne zrujnowac dzieciństwo!Katolicyzm taki,jak urobil sie
historycznie w Polsce,rozumiem jako przerzucanie na kogos innego-Boga-
ciezarów nad sily.Jest to zupelnie stosunek dzieci do ojca.Dziecko
jest pod opieka ojca.Ma go szanowac i kochac.Wypelniac jego
przykazania.Wiec dziecko moze pozostac dzieckiem,poniewaz wszystka
ostatecznosc przekazana jest Bogu-Ojcu i jego ziemskiej
ambasadzie,Kosciolowi.Polak uzyskal w ten sposób swiat niedojrzaly,nie
zas czarny i metafizyczny.Zyc na lonie natury,w swiecie
ograniczonym,pozostawiajac czarny wszechswiat Bogu.

9. Data: 2008-10-14 11:23:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Oct 2008 01:00:00 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> [...]
> temu przypisuje.Polska impotencje w kulturze-gdyz nas Bóg prowadzil za
> raczke.To grzeczne polskie dziecinstwo przecistawiam doroslej

Możesz podać przykład?

> [...]
> czlowieka ze wszystkich rzeczywistosci wtórnych i zetknac go
> bezposrednio z wszechswiatem-niech sobie radzi jak moze.

Czyli - nic konkretnego ;-P

No, ale czekam na przykład wspaniałej, dorosłej, samodzielnej kultury :-)

10. Data: 2008-10-14 11:28:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Oct 2008 03:05:36 -0700 (PDT), glob napisał(a):

> [...]
> ostatecznosc przekazana jest Bogu-Ojcu i jego ziemskiej
> ambasadzie,Kosciolowi.Polak uzyskal w ten sposób swiat niedojrzaly,nie

Katolicyzm w Polsce ma dosyć lat, aby mógł się "urobić" właściwie i jest
właściwy.
Tak, opieka Ojca.
Z sznowaniem i kochaniem to też prawda.
Ale w wypełnianiem przykazań - zupełnie nie rozumiesz, o co biega, sorry
:-) Długo byłoby tłumaczyc.
Ty swoje obserwacje prowadzisz na grupie rzeczywistych moherów - tak, one
istnieją.
Dlatego Twoje wnioski sa od podstaw błędne.
Nie znasz prawdziwych katolików - to mój jedyny wniosek, jaki mogę
sformułować na podstawie tego, co piszesz.

kim sa synowie 'Ojca Swietego'?
Kownacki to mój idol
RAMa na której siedzi królowa nauk
do którego momentu pomoc jest pomocą?? - prosze o pomoc
Cytata dnia, czyli Niesioł radzi w sprawie Rady