Prośba o deszyfracj

1. Data: 2006-03-16 08:55:06

Temat: Prośba o deszyfracj
Od: "pucy" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odebrałem wyniki żony (jest w ciąży) i ni groma nie jestem w stanie ich
rozszyfrować może ktoś znajdzie chwilkę.
wbc 8,03
neut 5,54
lymph 1,81
mono 0,54
eo 0,11
baso 0,03
rbc 4,37
hgb 12,7
hct 37,4
mcv 85,6-
mch 29,1
mchc 34,0
rdw-sd 40,6
rdw-cv 12,8
plt 175
pdw 14,6
mpv 12,0
p-lcr 41,3
Kiedyś obok wyników podawali normę od - do a teraz mam trochę cyferek i
kolorowe wykresy .
Dziękuję z góry za pomoc.
Pucy

2. Data: 2006-03-16 10:08:53

Temat: Re: Prośba o deszyfracj
Od: "pucy" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygoglałem poszczególne skróty i ich normy pozostaje tylko pytanie czy
patrzą ogólnie na wszystko jest OK? czy zalecana przyspieszona wizyta u
lekarza?

3. Data: 2006-03-16 10:34:35

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dość niski hematokryt i hemoglobina (choć nadal w normie). Jesteś
pewien, że przy MCV jest 85,6 z minusem? Każde laboratorium ma własne
normy (i należy je respektować), choć 85,6 do trochę dużo jak na za
niskie MCV. Całość może (ale nie musi) wskazywać na niedobór żelaza.
Najprawdopodobniej to nic poważnego (jeśli w ogóle cokolwiek) - lekarz
będzie wiedział co zrobić.

Pytając o interpretację wyników należy (poza nimi) zawsze podać
informacje o pacjencie (np. w tym przypadku - który miesiąc ciąży) i
powód wykonywania badań.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2006-03-16 10:48:38

Od: "pucy" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> Dość niski hematokryt i hemoglobina (choć nadal w normie). Jesteś pewien,
> że przy MCV jest 85,6 z minusem?
Tak minus jest na 100% na żółtym tle
> Pytając o interpretację wyników należy (poza nimi) zawsze podać informacje
> o pacjencie (np. w tym przypadku - który miesiąc ciąży) i powód
> wykonywania badań.
Powód badania - ciąża ogólnie celem orientacji. 3 m-c ciąży
Nie wiem czy to istotne ale myślę że tak przed badaniami żona miała straszne
2 tyg odnośnie wymiotów - co zjadła to poszło myślę że mogło zaważyć na
troszkę kiepskawe wyniki. Teraz już jest OK.
Śliczne dzięki
Też Piotr

NFZ - przeniesienie danych
lampy PUVA - krem
Czy robić, a jeśli tak , to jaką, rozgrzewkę przed bieganiem?
oko - co to może być?
szumienie/piszczenie w uchu - pytanie do lekarzy