Prośba o interpretacje wyników badań

1. Data: 2005-01-27 16:42:02

Temat: Prośba o interpretacje wyników badań
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam prośbę o interpretację wyników badań mojej córeczki. Podam nieprawidłowe
wyniki:

Morfologia:

WBC - 12.0 h, norma 4.0 / 11.0
MCV - 78 l, norma 80 / 100

Mocz:

Białko: ślad
Krwinki białe: 20 - 25
Krwinki czerwone 2 - 4

Czy to są jakieś niepokojące wyniki?

Anna Styś

2. Data: 2005-01-27 17:55:43

Temat: Re: Prośba o interpretacje wyników badań
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś wrote:
> Mocz:
>
> Białko: ślad
> Krwinki białe: 20 - 25

"Stwierdzenie w polu widzenia 10 i więcej leukocytów przemawia za
istnieniem leukocyturii, tj. zwiększonego wydalania krwinek białych. Jest
ono wynikiem przenikania krwinek białych do moczu w jakimkolwiek odcinku
układu moczowego. Najczęstszą przyczyną są ostre i przewlekłe bakteryjne
zakażenia układu moczowego. Po stwierdzeniu znacznej ilości leukocytów dla
potwierdzenia istnienia zakażenia konieczne jest wykonanie posiewu moczu i
wyhodowanie w pracowni bakteriologicznej bakterii odpowiedzialnej za
zapalenie."

> Krwinki czerwone 2 - 4

Norma 1-2 krwinki

> Czy to są jakieś niepokojące wyniki?

Znacznie za dużo białych, ale pewnie to wynika z zakażenia układu moczoweg
tak jak piszą wyżej, zresztą ja miałam podobnie. Musisz pokazać to
lekarzowi.

http://www.resmedica.pl/zdart8998.html

pzdr.
Ania

3. Data: 2005-01-27 20:06:26

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Morfologia:
>
> WBC - 12.0 h, norma 4.0 / 11.0
> MCV - 78 l, norma 80 / 100

WBC -white blood cells czyli leukocyty- biale krwinki podwyzszony poziom
swiadczy najpewniej o stanie zapalnym w organizmie
MCV - srednia objetosc czerwonych krwinek - to, ze jest obnizona moze
swiadczyc o niedoborze zelaza
a hemoglobina (hb) i hematokryt (hct) w normie?
pozdrawiam
:o)

--
Myszka + Bartek (14.09.2004)

Kazda wladza deprawuje, ale wladza absolutna
deprawuje absolutnie - Lord J. Acton

4. Data: 2005-01-27 20:40:53

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swiadczyc o niedoborze zelaza
> a hemoglobina (hb) i hematokryt (hct) w normie?

HGB 12.9, norma 11.0 / 18.0
HCT 37.6, norma 35.0 / 55.0

Żelazo w normie 13.5, norma 9.0 / 28.6

Dodam, że ja i córcia jesteśmy wegetariankami, więc obawiam się o anemię.

Anna Styś

Zabarwienie kału
Cholecystektomia klasyczna
Krazenie