Prośba o sernik amerykański

1. Data: 2001-07-31 06:09:47

Temat: Prośba o sernik amerykański
Od: "Zuzanna" <Z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam wielką prośbę o przepis na sernik "amerykański" .
Ten smak chodzi za mną od dawna... Tylko z jakiego sera się go robi?
Homogenizowanego? A może taki smak jest nie do wykonania u nas??

Pozdrawiam

Zuzanna

1. Data: 2001-08-01 14:18:43

Temat: Re: Prośba o sernik amerykański
Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Zuzanna wrote in message <9k5i2f$9gl$1@news.tpi.pl>...
>Mam wielką prośbę o przepis na sernik "amerykański" .<

nie jestem pewna co masz na mysli, ale generalnie serniki robi sie tu z
"cream cheese" cos o konsystencji gumy i zawsze solone (wg. mnie sol z
cukrem sie nie zgadza), poza tym w amerykanskich przepisach zawsze daje sie
cale jajka, tzn, bez rozdzielania i ubijania piany z bialek.
poza tym wszystko tak samo.

katarzyna

1. Data: 2001-08-01 14:46:44

Temat: Re: Prosba o sernik amerykanski
Od: s...@f...onet.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>cukrem sie nie zgadza), poza tym w amerykanskich przepisach zawsze daje sie
>cale jajka, tzn, bez rozdzielania i ubijania piany z bialek.

Nie jestem pewna, czy ten sam serek mamy na mysli, ale jesli dla przykladu
Philadelphia cream cheese, to jako zywo nie jest on gumowaty, tylko raczej
bardzo kremowy, konsystencji naszego fromage, ale gladki, taki maslany
bardziej. Serniki z takiego serka sa wlasnie gladziutkie i kremowe, nie
maja puszystosci naszych twarogowych, to prawda, ale maja swoj urok. Prawda
jest, ze do takiego sernika nie ubija sie piany z bialek. ciekawe, co by
wyszlo, gdyby sie jednak ubilo, bardzej puszysty bylby?
Na bazie podstawowego sernika takowego mozliwe sa rozne wariacje, z
kawalkami czekolady w srodku, z owocami na wierzchu, albo w srodku, a
pamietam, ze bardzo smakowal mi takie dosc nietypowy sernik z dynia
(pumpkin). ostatnio natomiast probowalam takowy z maslem orzechowym (peanut
butter), przyrzadzony przez tego samego czlowieka od pumpkinowego
serniczka, tez niezly.

Agnieszka (moze sernik taki jakos przeszdlby przez moja spuchnieta
buzke?warto sprobowac..)

1. Data: 2001-08-01 14:56:53

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Szalewska-Palasz" <s...@f...onet.pl>:

> [...]
> bardziej. Serniki z takiego serka sa wlasnie gladziutkie i kremowe, nie
> maja puszystosci naszych twarogowych, to prawda, ale maja swoj urok.

Wydaje mi sie, ze w Polsce tez mozna cos takiego kupic, albo w ostatecznosci
zastapic serkiem Ostrovia... tez taki maslany i lekko slonawy.

I przypomnialo mi sie takie cos, co jadlam w Anglii i nazywalo sie
cheesecake... i najpyszniejszy ze wszystkiego mialo taki kruchy spod,
ktos wie, jak to sie robi? Bo na pewno nie jest to "klasyczne" kruche
ciasto...

Pozdrawiam,

Evva, ktorej sie przypomnialo, ze posiada dzielo pt. "Kuchnia amerykanska",
wiec wieczorem przeszuka, co tam napisano w kwestii sernikow.
--
:: mailto:e...@p...pl :: http://3575230212/~evva/ ::
:: Żeby być sobą, trzeba wiedzieć, kto to. ::

1. Data: 2001-08-01 15:14:01

Od: s...@f...onet.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 04:56 PM 8/1/01 +0200, you wrote:

>Wydaje mi sie, ze w Polsce tez mozna cos takiego kupic, albo w ostatecznosci
>zastapic serkiem Ostrovia... tez taki maslany i lekko slonawy.

a ponoc tez mozna znalezc prawdziwy serek Filadelfia, tylko drogi.

> [...]
>cheesecake... i najpyszniejszy ze wszystkiego mialo taki kruchy spod,
>ktos wie, jak to sie robi? Bo na pewno nie jest to "klasyczne" kruche

wiec wlasnie, ten spod tutaj jest taki smaczny,m kruchy, ale inaczej, niz
nasze kruche ciasto. Ja sie przyznaje, chowajac sie za slup, ze do sernika
amerykanskiego uzywalam gotowego spodu w proszku, to sie nazywalo tutaj
Graham Cracker crumbs, i miala wyglad takich drobniutko pokruszonych
ciasteczek wlasnie, dodaje sie do tego roztopione maslo, troche cukru,
wyrabia ciasto, ktore sie nie przestaje kruszyc, i wyklada tym blache

>Pozdrawiam,
>
>Evva,

Uklony

Agnieszka

1. Data: 2001-08-01 19:18:59

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote in message
<4...@N...nih.g
ov>...
>ale jesli dla przykladu

kwestia gustu, mysle, a jesli chodzi o spod, to nie masz sie co chowac za
slup, bo robi sie go tak jak opisalas w poscie ponizej, tez nie lubie:-))
katarzyna

1. Data: 2001-08-01 19:30:10

Od: s...@f...onet.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>kwestia gustu,

oczywiscie, mnie raczej chodzilo, ze on jest taki smarowalny, nie ciagnacy:-)

> mysle, a jesli chodzi o spod, to nie masz sie co chowac za
>slup, bo robi sie go tak jak opisalas w poscie ponizej, tez nie lubie:-))
>katarzyna

a, nie, ja calkiem lubie, ale chcialabym sie dowiedziec, jak tez robi sie
taki spod zaczynajac od poczatku? Mam upiec te krakersy, i je pokruszyc??
Magdaleno, czy wiesz moze?
bo nie bede mogla powtorzyc serniczna amerykanskiego w Polsce, chyba ze tez
mozna u nas dostac gotowa meszanine....

Agnieszka

1. Data: 2001-08-01 19:39:03

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote in message
<4...@N...nih.g
ov>...

>Mam upiec te krakersy, i je pokruszyc?? <

dokladnie tak
katarzyna

1. Data: 2001-08-01 20:18:47

Od: s...@f...onet.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 07:39 PM 8/1/01 +0000, you wrote:

>Agnieszka Szalewska-Palasz wrote in message
><4...@N...nih.
gov>...

>dokladnie tak
>katarzyna

to ja prosze przepis na te do pokruszenia.....

Agnieszka

1. Data: 2001-08-01 20:54:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

gov>...

> to ja prosze przepis na te do pokruszenia.....
>
> Agnieszka

Co ty, w Ameryce by ktos piekl... Idziesz do sklepu, kupujesz paczke
graham crackers, zwyklych lub czekoladowych. Wkladasz w worek
plastikowy, kruszysz walkiem albo tluczkiem, albo wkladasz do robota na
kilka sekund. Te kruszyny mieszasz z roztopionym maslem i cukrem i
ugniatasz na dnie tortownicy. Na to mozna wylozyc mieszanke sernikowa
lub czekoladowa, etc. Mam gdzies przepis na taki amerykanski cheesecake, poszukam.
Magdalena Bassett

TORT makowy
Grzybki marynowane
galeria grupy cd.