Prunus lusitanica

41. Data: 2003-02-01 15:42:28

Temat: Re: Prunus lusitanica
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b1ghor$22f$1@news.tpi.pl Kronopio
<c...@k...net.pl>napisał(a):

> Mam corocznie problem z mszycami na jaśminowcach i kalinach .
> pryskanie wyciągami i naparami roślinnymi jest zbyt mało skuteczne , taki
> żywy odstraszacz to by było coś!

Hejka. Myślę, że można by było pozbierać w okolicy biedronki, jeszcze
lepiej larwy biedronek i po kilka, kilkanaście sztuk przenieść na
zaatakowane krzewy. Zżeraja mszyce błyskawicznie :-)

Pozdrawiam mroźnie Ja...cki

42. Data: 2003-02-01 21:11:47

Temat: Re: Prunus lusitanica - podsumowanie
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

W skrocie napisze, co z dyskusji wynika:

Prunus lusitanica - cudo nie do zdobycia w znanych mi szkolkach, ktore na
wlasne ryzyko moge probowac uprawiac. Podobno w Rogowie sobie swietnie
radzi.
Prawdopodobnie wytrzymalosc zblizona do P. laurocerasus (co mnie wcale nie
dziwi).
Nikt z grupowiczow nie ma wlasnych doswiadczen z ta roslina (moze to sie
zmieni w przyszlosci).
Dowiedzialem sie od dosc zasobnej szkolce p. Andrzeja Sienickiego w
Wolominie (zainteresowala mnie ze wzgledu na az trzy gatunki judaszowcow tam
dostepne).
Zaklad dendrologii SGGW nie istnieje - jak z postu wynika. ...wielka szkoda.
We Wladyslawowie rosnie dosc spora araukaria - licze na zdjecie :) Szkoda,
ze w zeszlym roku gdy bylem w tamtym rejonie nie wiedzialem o istnieniu tego
drzewa.
Po wyczerpaniu sie wiadomosci na temat P. lusitanica, dyskusja zaczela
zaczela zmierzac w innym kierunku (kierunku robinii i klonow).
Jako ciekawe zjawisko mozna uznac watek z cyklu "Weto... ", ktory stanowi
probe oceny stopnia znajomosci tematu autorow tegoz cyklu. Uwazam, ze
kwestia ta nie zostala rozstrzygnieta.
Bardzo liczylem na to, ze jeszcze dowiem sie czegos na temat, P. lusitanica.
W obliczu braku dalszych glosow na temat, zmuszony jestem zadac w
najblizszych dniach pytanie dotyczace innego gatunku.
Natura pytania bedzie podobna. Chodzic tym razem bedzie o krzew z rodziny
werbenowatych -> C...
z reszta narazie mozecie sie domyslac. Ta nazwa rodzajowa pojawila sie juz
na grupie jakies 2-3 lata temu.
Gdy oglosze nowy temat, nazwa stanie sie jasna. (w kolejce zas czekac bedzie
temat dotyczacy pewnej rosliny z rodziny szaklakowatych).

Pozdrawiam,

Bpjea

43. Data: 2003-02-02 13:33:52

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b1hd57$6l7$...@n...tpi.pl...

> w kolejce zas czekac bedzie > temat dotyczacy pewnej rosliny z rodziny
szaklakowatych).

O berchemii chcesz rozmawiać? A po co?
Pozdrawiam :-)
Janusz

44. Data: 2003-02-02 21:24:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje trafnej odpowiedzi ! :)
Tak malo wiem o berchemii, ze moze grupowicze wiedza wiecej (ale zostawmy to
do oddzielnego watku).

pozdrawiam,
Bpjea

45. Data: 2003-02-03 14:09:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@k...net.pl>napisał(a):

> pryskanie wyciągami i naparami roślinnymi jest zbyt mało skuteczne

Hejka. Pryskanie wyciągami i naparami jest nieskuteczne, gdy mszyce
zdążą złożyć jaja. Wtedy, jak to mówią, popij wodą :-) Gdy uda się opryskać
kalinę, jasminowca czy inne rośliny przed wylotem (lub najpóźniej w trakcie)
form uskrzydlonych, to jest duża szansa na odstraszenie mszyc i skuteczną
ochronę. Nie pozostaje nic innego jak dokładnie obserwować, co się wokół
dzieje. Przecież każdej wiosny sytuacja się powtarza.
Pozdrawiam zadymkowo Ja...cki

PS. Można posadzić kaliny, kruszyny, jasminowce poza własnym ogrodem.

gdzie kupic miedzian?
Phyllostachys
Skrzynki lęgowe dla ptaków
wakacyjna sylwetka...