Przechowywanie orzechów

1. Data: 2006-03-20 22:30:41

Temat: Przechowywanie orzechów
Od: "Weronika Styka" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy świeżo obrane ze skorupek orzechy włoskie bez należy przechowywać w jakiś
szczególny sposób? Chodzi mi o przechowanie przez jakieś kilkanaście dni -
góra miesiąc.

Pozdrawiam
Weronika

2. Data: 2006-03-21 08:58:21

Temat: Re: Przechowywanie orzechów
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weronika Styka napisał(a):
> [...]
> szczególny sposób? Chodzi mi o przechowanie przez jakieś kilkanaście dni -

Polecam Ci przechowywanie w dowolnie zamykanym pudełku tak aby nie
było dostępu wilgoci i nic im nie powinno się stać.

Janusz

3. Data: 2006-03-21 13:15:28

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):

> Polecam Ci przechowywanie w dowolnie zamykanym pudełku tak aby nie
> było dostępu wilgoci i nic im nie powinno się stać.

Ja przechowuje w przewiewnym miejscu w bawelnianym woreczku - strych.
Raz splesnialy, ale tylko dlatego, ze zbyt slabo je wysuszylem. Od kiedy
uzywam do wielu rzeczy suszarki wielopoziomowej z nadmuchem cieplego
powietrza - jeszcze nic mi sie nie splesnialo.
Zamkniete pojemniki, a szczegolnie te z mozliwoscia odessania powietrza
sa bardzo dobrym rozwiazaniem, ale trzeba kontrolowac, czy sa przez caly
czas szczelne.

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

4. Data: 2006-03-31 09:26:12

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dvnaeh$rnb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> jakiś
> szczególny sposób? Chodzi mi o przechowanie przez jakieś kilkanaście dni -

W suchym, szczelnie zamkniętym słoiku. Mogą być przechowywane bardzo długo,
ale trzeba sprawdzać, czy aby nie spleśniały lub "zjełczały". Pozdrawiam.
D.

5. Data: 2006-03-31 09:33:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominika" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> W suchym, szczelnie zamkniętym słoiku. Mogą być przechowywane bardzo
> długo, ale trzeba sprawdzać, czy aby nie spleśniały lub "zjełczały".

Lepiej wysuszyć w niezbyt wysokiej temperaturze, najczęściej sprzedawane są
niedosuszone (cięższe), ale takie szybko pleśnieją. Najlepiej suszyć w
skorupkach w przewiewnym miejscu.
Wysuszone wyłuskane jądra orzechów zamknąć w pojemniku próżniowym i dać do
zamrażarki, z braku jednego i drugiego słoik twist i chłodziarka...
Chłodziarka - niska temperatura i brak światła chroni tłuszcze przed
zjełczeniem...

Solona slonina
necówka
Spieniacz do mleka - jaki wybrać?